Paris 2010 – Peugeot

17 noiembrie 2010 de Bogdan Grigorescu

La francezi, zarvă mare. Lansări, concepte, îmbulzeală de jurnalişti. Anul ăsta, „Leul din Sochaux” împlineşte 200 de ani! Ăsta-i motivul pentru care s-au decis să înlocuiască unul dintre modelele cu cel mai mare succes din gamă: 407. Succesorul se va numi 508. Va fi lansat simultan în două variante de caroserie: sedan şi break. Ambele au lungimea de 4.8m, deci sunt mai mari decât 407. Cu toate astea, sunt mai uşoare. Sunt şi mai spaţioase: berlina are un portbagaj de 515dm3, iar break-ul de 560dm3 (sau 1598dm3 cu bancheta pliată). Pentru un impact vizual puternic, consola faţă s-a micşorat cu 4.3cm în comparaţie cu a 407-lui, ampatamentul a crescut cu 9.2cm, iar consola spate s-a mărit, facilitând şi obţinerea portbagajului mai spaţios. Coeficientul de rezistenţă la înaintare are valoarea remarcabilă de 0.25! Gama de motorizări este economică, pornind de la 109g/km CO2 emisii în aer, iar în viitor, noul hybrid 4×4 de 204cp va reuşi o valoare de 99g/km CO2! Vârful de gamă va fi diesel-ul de 2.2l şi 204cp, ce oferă performanţe de V6 concomitent cu un consum mai mic cu 30%! La data lansării, 508 va fi pus în mişcare de motoare diesel (1.6 – 112cp, 2.0 – 140cp şi 163cp şi 2.2l – 204cp) şi pe benzină (1.6l – 120cp şi 156cp). Hibridul va fi lansat în 2012 şi va fi animat de un diesel pentru roţile din faţă şi un propulsor electric pentru cele din spate. Rezultatul este un 4×4 (four by four by wire) care promite să fie foarte eficient.

Tehnologia hibridă de la Peugeot însă va fi disponibilă chiar mai repede, pe 3008 Hybrid. Acesta este primul autovehicul „full diesel hybrid” de pe piaţă. Propulsorul este o alăturare a dieselului de 2l şi 163cp şi a unui motor electric de 37cp. Rezultatul: 3.8l/100km motorină în medie şi 99g/km CO2 emisii. Interesant este faptul că nu a fost urmărit doar aspectul economic: în modul Sport, pe lângă schimburile rapide de viteze, ambele motoare funcţionează concomitent, producând 200cp.

Gata cu modele de serie! Peugeot a fost mereu un brand nonconformist. De aceea, nu putea lipsi şi un supercar de la Paris. Se numeşte EX1 şi este 100% electric. Propulsat de două motoare electrice, ce dezvoltă 340cp, EX1 a doborât deja câteva recorduri mondiale la demaraje cu start de pe loc. Câteva trucuri le-au făcut posibile: greutatea mică, datorată utilizării fibrei de carbon, aerodinamica (0.9m înălţime şi 1.77m lăţime) şi transmisia 4×4. La accelerare, forţa înregistrată depăşeste 1G! Ce înseamnă asta? Ţineţi-vă bine (la propriu!): 0-260km/h:6,6s.!