Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   

KTM



KTM reprezintă pentru istoria rally-raidurilor cam ceea ce Ferrari reprezintă pentru cursele auto de circuit. Locurile fruntaşe obţinute în ultimele ediţii ale Raly- Raid-ului Dakar au îndreptăţit compania austriacă să producă o replică a modelului învingător destinată exclusiv circulaţiei stradale. Lansată în cursul acestui an, 690 Rally Replica este un cadou făcut de KTM împătimiţilor de motociclete care voiau un motor derivat direct din competiţiile internaţionale. Pentru a fi un racer autentic, Replica a fost proiectată chiar de către Departamentul de Raliuri al KTM, fiind testată de înşişi piloţii angrenaţi în cursele de gen. De aceea, toate piesele şi sistemele, deci întreaga tehnologie, provin direct din competiţii. Motorul a suferit modificări de concepţie profunde comparativ cu oricare altul aflat în producţia de serie KTM, proiectul fiind 100 % nou. Singurul cilindru al motorului produce putere şi cuplu excelente pentru categoria din care face parte, cu vibraţii minime. Pentru ameliorarea performanţelor dinamice şi a manevrabilităţii, greutatea motorului este mai mică cu 3 kg faţă de a unuia convenţional, iar şasiul a fost de asemenea uşurat pentru un câştig total de 8 kg. Special pentru acest monocilindru a fost proiectată o cutie de viteze nouă cu 6 rapoarte. Un cadru tubular autoportant distribuie masele optim pe fiecare roată. Rezervorul cu design ergonomie, împreună cu şaua perfect plată permit un control îmbunătăţit al motocicletei, atât pe şosea, cât mai ales în condiţiile de traseu extrem. Întreg ansamblu şasiu-suspensii face din KTM 690 Replica un model nu numai extrem de rapid, ci şi deosebit de manevrabil. Graţie succesului proiectului 690 RR, uzina a decis ca piloţii de uzină să concureze în ediţia 2007 a raid¬ului Dakar chiar pe această motocicletă, modificată pentru a putea face faţă durei competiţii. Rezultatul? 8 piloţi pe primele 8 locuri ale clasamentului final... fără cuvinte.

Varianta „îmblânzită", 690 Supermoto rămâne totuşi în esenţă un 690 Replica fără stikerele sponsorilor, cu pneuri de şosea, oglinzi retrovizoare şi modificări la carenaj. Partea tehnică a rămas însă neschimbată, fapt care contează cel mai mult.

KTM
KTM
KTM
KTM
KTM
KTM
KTM
KTM
KTM
KTM
Sursa imaginilor: KTM.
Bogdan Grigorescu

Comentarii


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 

© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.