Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   

Audi Q7 - noua generaţie



Ce spun ei?

•   Consum de combustibil substanţial redus
•   Cea mai curată tehnologie diesel din lume

Acum 3 ani, când a fost lansat pe piaţă, Q7 a ajuns instantaneu în topul preferinţelor, datorită caracteristicilor dinamice şi de comfort. Acestea l-au ajutat să devină atât un SUV de lux, cât şi unul ideal pentru petrecerea timpului liber. Acum, Audi a ridicat standardul, îmbunătăţind deja excelentul model. Noul Q7 este mai elegant, mai rapid şi are emisii mai scăzute: 3.0TDI consumă în medie 9,1l/100km, fiind disponibil şi în varianta “TDI clean diesel”. Această variantă este propulsată de cea mai curată tehnologie diesel din lume şi consumă în medie 8,9l/100km.

Design-ul: expresia dinamicii

În faţă, grila radiatorului a fost redesenată. Elementele verticale cromate constrastează cu finisările high-gloss negre. Şi spoilerele au fost restilizate. Zona inferioară este acum vopsită în negru sau gri, în funcţie de culoarea caroseriei. Noul scut de protecţie de sub caroserie “iese” de sub spoiler, fiind acum vizibil. Ca o alternativă la blocurile optice cu halogen, Audi oferă un system Xenon-Plus, care, pe lângă fazele scurtă şi lungă, mai integrează încă una, numită “super-highway”. Toate virează odată cu roţile (sunt direcţionale) şi sunt înconjurate de un system de LED-uri tipic Audi, destinat luminării pe timp de zi. Rândul de LED-uri situat deasupra prizelor de aer este, de fapt, sistemul de semnalizare şi avarii. Linia laterală, cu plafon curbat, aidoma unui coupe şi elementele rotunjite întăresc aspectul dinamic. Feţele de uşi au fost uşor retuşate, iar jantele pe 18 inchi redesenate: la exemplarele echipate cu motoare V6 au 7 spiţe, iar la V8-uri numai 6. Spoilerul spate este, ca şi cel din faţă, bicolor. Hayonul a fost redesenat în zona plăcuţei de înmatriculare şi a stâlpilor. Ca şi capota motorului şi aripile, şi hayonul este acum confecţionat din aluminiu, pentru scăderea greutăţii SUV-ului. Blocurile optice spate au primit LED-uri aşezate în forma caracteristică Audi. Gama de culori este nouă şi cuprinde 11 variante diferite, putându-se opta şi pentru un pachet exterior cu elemente în culoarea aluminiului.

Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie


Interiorul: spaţiu imens

Graţie excepţionalului ampatament de 300cm, în condiţiile unei lungimi totale de 509cm, Q7 are un interior deosebit de spaţios şi o modularitate de neegalat. Al doilea rand de banchete este rabatabil pe 3 secţiuni separate, pentru maximum de habitabilitate şi spaţiu volum de bagaje, oferind o podea plată. Portbagajul are volumul cuprins între 775l şi 2035l (cu banchetele rabatate). Opţional, al doilea rând de scaune poate glisa faţă-spate, putând fi, de asemenea, constituit din 3 scaune separate, pentru comfort fără egal. Al treilea rând de scaune este disponibil opţional, pe el putând lua loc comod persoane de 1,60m. La noul model, accesul la acest ultim rând este extrem de facil, graţie sistemului “easy entry”. O multitudine de evoluţii de detaliu fac interiorul mai elegant şi mai primitor. Instrumentele de bord au fost redesenate: cadranele mari sunt înconjurate de rame metalice. Luminile interioare sunt acum dispuse spaţial, pentru crearea unui efect ambiental accentuat. Butoanele şi celelalte controale au fost restilizate, fiind adăugate elemente cromate. Combinaţiile cromatice din interior şi materialele sunt complet noi. Opţional, pachetele “aluminiu” şi “lemn” adaugă, după caz, sportivitate şi eleganţă interiorului.

Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie


Propulsoarele: performanţă şi eficienţă

Audi Q7 este disponibil cu 6 propulsoare cu injecţie directă: două pe benzină şi patru diesel. Dintre ele se distinge cel mai puternic disel care echipează un SUV, TDi-ul V12. Puterea acestora este transmisă către roţi prin intermediul unei cutii de viteze tiptronic în 6 trepte şi a sistemului 4x4 permanent. V6-le TDI de 3 litri, deşi produce 240cp şi un cuplu imens de 550Nm între 2000 şi 2250 rot/min, consumă în medie 9.1l/100km, respectiv cu 0.2l/100km mai puţin în varianta TDI clean. Aceste performanţe îi permit să îndeplinească normele LEV II Bin 5 existente în Statele Unite şi pe cele Euro6 ce vor intra în vigoare în Europa anului 2014. Tehnologia “TDI clean” este, de fapt, rezultatul unui complex de sisteme menite să reducă emisiile către minimum posibil: injecţie common-rail la 2000 bari, senzori de detonaţie mai performanţi şi un sistem de recirculare a gazelor de evacuare extrem de eficient. Un catalizator DeNOx nou pe piaţă reduce cantitatea oxizilor de azot. În amontele său, o pompă injectează un aditiv numit AdBlue pe circuitul evacuării, care se transformă în amoniac şi descompune oxizii de azot în azot şi apă, complet inofensivi. Aditivul se adaugă în mod regulat la revizii.

Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie


Şi în cazul TDI-ului de 4,2l, consumul de combustibil a fost drastic redus, de la 11,1l/100km la numai 9,9l/100km. Cu toate acestea, noul V8 este chiar mai puternic: cu un maxim de 340cp şi un cuplu de 760Nm, acesta dezvoltă o forţă de tracţiune enormă. Cuplul maxim este disponibil între 1750 şi 3000rot/min. Aceleaşi valenţe au fost urmărite şi în cazul motoarelor pe benzină. Motorul FSI de 3,6l, cu unghi mic între cilindri, dezvoltă 280cp şi 360Nm între 2500 şi 5000rot/min. Consumul mediu este de 12,1l/100km. Mai-marele V8 4,2FSI produce 350cp şi 440Nm la 3500rot/min., consumând 12,7l/100km. Sistemul de recuperare a energiei irosite la frânare şi coborârea pantelor reduce emisiile de CO2 cu până la 5g/km.

Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie


Şasiul: siguranţă şi sportivitate

Şi suspensiile noului Q7 sunt excepţionale. Opţional, acestea sunt pneumatice şi pot varia garda la sol pe 5 trepte, în condiţiile în care se poate alege între cele 3 programe de conducere: comfort, automatic şi dinamic. Aceste caracteristici fac ca pe şosea, Q7 să fie soprtiv şi precis, în timp ce off-road garda la sol şi tracţiunea integrală eficientă îi asigură adaptabilitate în cele mai variate condiţii. Roţile au dimensiuni variate în funcţie de echipare şi motorizare, plecând de la diametru de 18 inchi şi ajungând la 21 inchi, caz în care sunt “încălţate” cu pneuri 295/35. În varianta de top, discurile de frână ajung la 18 inchi diametru (!!!), sau la 16,6 inchi (în varianta cu discuri ceramice). Etrierele negre frânează cu ajutorul a 24 pistonaşe imensul SUV!

Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie


Dotările: lux şi high-tech

Standard, Q7 vine cu portbagaj cu plasnşeu dublu, compartiment separat de depozitare şi tăviţă pentru bagajele murdare şi suporţi de portbagaj pentru plafon. La interior, găsim climatronic şi sistem performant de sunet cu 8 difuzoare. În plus, se poate comanda climă automată pe 4 zone, precum şi scaune cu sistem de climatizare propriu (încălzire/ventilare). Suplimentar şi independent de alte dotări, maşina poate fi echipată cu kit-ul S-line. Alte soluţii practice sunt poliţa electrică ce acoperă portbagajul, elemente de fixare a valizelor (bare de aluminiu), un sac de ski-uri , un support interior de biciclete şi cui de remorcat, retractabil, capabil de a trage până la 3,5t. Varianta de top este echipată cu un sistem complex de entertainment, ce conţine sistem de navigaţie, sunet şi telefon cu hard disk, monitor de înaltă rezoluţie cu aplicaţii 3D, DVD player şi voice-control. Acesta mai dispune şi de conectivitate bluetooth, TV-tuner şi tuner radio digital, ca şi de sisteme separate de audio/video pentru locurile din spate. Sunetul, în varianta de top, poartă marca Bang & Olufsen şi dispune de 10 canale, totalizând 505w şi 14 difuzoare. Sisteme de-acum uzuale, precum cruise-control cu supraveghere radar, menţinerea benzii de rulare şi parcarea asistată de cameră video sunt disponibile standard.

Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie


Cireaşa de pe tort: V12 TDI

Chiar şi în prima variantă, SUV-ul cu cel mai puternic motor diesel din lume se distingea la exterior prin grilele de răcire enorme. În noua variantă, diferenţele sunt vizibile şi în interior, dar şi în spatele caroseriei. Dispunând de 6 litri şi provenind direct de la triplul învingător al cursei de 24 ore de la Le Mans (R10 TDI), V12-le dezvoltă 500cp şi un cuplu de 1000Nm între 1750 şi 3250rot/min. Acceleraţia 0-100km/h durează 5,5s, iar vitezometrul se opreşte la 250km/h (viteză limitată electronic). În ciuda acestor performanţe super-sportive, agregatul se mulţumeşte cu numai 11,3l/100km motorină!

Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie


Ce spunem noi?

Începem cu o critică. Deşi maşina arată şi se comportă ca un Audi, pentru a avea o variantă de echipare la nivelul la care ne-am aştepta, este necesar să se comande multe extrase. Trebuie plătit suplimentar chiar şi pentru o cheie inteligentă (care permite pătrunderea în maşină fără a o folosi), pe care alţi producători o includ în varianta de serie la clesele inferioare. Altfel spus, varianta de bază este săracă pentru pretenţiile Q7-lui. Apoi vedem performanţele dinamice şi ne trece cheful de critici. Economic, sportiv şi atât de spaţios... Cel mai dureros este că va pica tot pe mâinile celor care nu ştiu cum să dozeze caii-putere şi care te pândesc în trafic la comenzile unui tanc. Dincolo de aceasta, însă, nu pot să nu recunosc valoarea maşinii şi eforturile inginerilor de a produce SUV-ul suprem. Şi cred că au reuşit, considerând performanţele şi consumul V12-lui echipat complet.

Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie
Audi-Q7-noua-generatie


Voi ce spuneţi?
Publicat la: 16 Aprilie 2009

Comentarii

poznashu la 16 Aprilie 2009
ce drac sa mai zici...


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 

© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.