Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   

Cum dezaburim rapid geamurile



Se întâmplă mai ales iarna, dar nu scăpăm de fenomen nici în zilele ploioase și răcoroase din celelalte anotimpuri. Când umiditatea crește excesiv, aburul din aer condensează pe suprafața interioară a geamurilor. Am pățit-o toți. Unii șterg problema cu dosul palmei. Alții folosesc o cârpă. Există totuși metode mai elegante, verificate, de a o rezolva.

La mașinile dotate cu climatizare automată, situația e simplă: apăsați butonul dedicat dezaburirii geamurilor și gata. Totuși, cele mai multe dintre mașini nu au sisteme automate de dezaburire. Și atunci, cum procedăm? Există o rețetă universală care dă roade. Dacă o aplicăm, vom avea parte de geamuri clare în cel mai scurt timp.

În primul rând, preveniți formarea condensului:

- Degresați toate geamurile. Condensul care aderă la suprafețe grase este foarte greu de înlăturat. Folosiți pentru degresare fie un amestec de alcool sanitar și oțet (cu grijă să nu pătați bordul), fie un produs de curățat geamuri din comerț, care să conțină alcool. Aplicați-l cu o lavetă sau cu un pulverizator și ștergeți-l cu hârtie de ziar. Atenție însă la lunetă: circuitul electric de dezaburire este sensibil, deci poate fi întrerupt ușor.

- Aplicați un produs anti aburire. Acesta are în componență substanțe care împiedică aderarea condensului la suprafețele vitrate. Nu, nu veți greși folosindu-l, iar prețurile sunt accesibile (pornesc de la 9 lei).

- Țineți în mașină un produs dezumidificator. Fie că e vorba de pastile dezumidificatoare pentru cameră, pliculețe de silicagel (pe care le găsiți în cutiile de pantofi, electronice, etc.) sau nisip pentru litiera pisicii, toate absorb umezeala în exces, eliminând astfel cauza condensului.


Acum, că aveți un habitaclu mai uscat, eliminați și restul umezelii din aer:

- Deschideți geamurile. Nu, nu de tot. 2-3 cm sunt suficienți. Dacă e curent prea mare, deschidți-le măcar pe cele din spate. Trucul e vechi, de pe vremea Daciilor 1300. Explicația însă e cât se poate de logică: lăsați aerul umed din mașină să iasă. Acesta va fi înlocuit de aerul uscat din atmosferă.

- Porniți ventilația astfel: treapta maximă de viteză, pentru a lăsa cât mai mult aer uscat să intre în mașină. Recircularea oprită, pentru ca fluxul de aer să pătrundă numai din exterior. Direcționați fluxul de aer spre parbriz: punct țintit, punct lovit. Reglați temperatura la maxim, pentru că aerul cald poate absorbi mult mai multă umezeală decât cel rece. Porniți compresorul aerului condiționat, dezumidificând încă și mai mult aerul care intră din exterior.


Iată şi câteva tips-uri aplicabile în cazuri extreme:

- Respirați rar şi scurt. Inspiraţi în maşină, expiraţi pe geam. Daţi-i afară pe ceilalţi pasageri. Cumpăraţi-vă cabriolet.

Voi cum procedaţi?
Bogdan Grigorescu

Comentarii


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 

© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.