Drive Test Noutati Utile Supercars Truck & Bus Moto Expozitii UZEAR Contact

Micşorarea consumului - partea 2/2





- continuare - vezi partea 1


După ce am abordat o parte din cauzele unui consum exagerat de combustibil, acum intrăm cu adevărat în miezul problemei. Dimineață. Frig. Punem contactul și AȘTEPTĂM stingerea tuturor martorilor luminoși de pe tabloul de bord. În tot acest timp, sistemele își fac autodiagnoza, iar pompa de benzină (la MAS-uri) începe să presurizeze sistemul de alimentare. În cazul motoarelor diesel, așteptarea este cu atât mai importantă: bujiile incandescente ajung în acest timp la temperatura nominală de lucru. Așteptarea de câteva secunde ne poate scuti de o acționare lungă a demarorului, sau, mai simplu, ajută motorul să pornească mai repede, scutind consumul de curent și de combustibil. Înainte să dăm la cheie, obligatoriu trebuie să apăsăm pedala de ambreiaj și s-o menținem la podea pe toată perioada acționării demarorului. Asta pentru a decupla complet transmisia și a scuti electromotorul de un efort în plus – acela de a învârti și uleiul (rece, deci foarte vâscos) din cutia de viteze.


A pornit? Perfect. A-ntâia și plecăm! Nu mai încălzim bătrânește motorul pe loc. Orice timp pierdut pe loc înseamnă consum inutil de carburant. Deci, contrar mitului, mașina nu se încălzește pe loc, ci în mers! Firește, până la atingerea unei temperaturi îndeajuns de mari a lichidului de răcire (cca. 60°C), nu vom depăși o limită de turație de bun simt (aprox.2500rot/min.), pentru a nu uza excesiv motorul (uleiul are nevoie de timp pentru a ajunge la o temperatură care să-i permită formarea unei pelicule stabile pe suprafetele aflate in contact direct) și pentru a nu crește consumul de combustibil (și așa mare la rece, din cauza șocului automat al motorului).


Odată ajunși la temperatura de lucru a motorului, trebuie să conștientizăm că cea mai mare parte a consumului de combustibil este influențată în mod direct de către șofer. Pedala de accelerație trebuie apăsată moderat. O accelerare violentă aduce de la sine introducerea în camera de ardere a unei cantități de carburant mai mare decât cea necesară exclusiv creșterii vitezei. O accelerare prea lentă înseamnă menținerea nejustificată a unei trepte inferioare a transmisiei, deci consum inutil de benzină. De aceea, vă recomandăm apăsarea moderată a accelerației, în condițiile în care traficul o permite.


Micsorarea-consumului-de-combustibil-partea-2
Despre schimbarea treptelor veți găsi dezbateri întregi pe internet: ba că indicat este schimbul treptei la 2000rot/min.(așa cum recomandă și cei mai mulți producători de automobile), ba că treapta se schimbă la turația de cuplu maxim (în cazul motoarelor multivalvă, asta ar putea însemna și 4000rot/min.). Adevărul este la mijloc. Din experiența noastră, treapta se schimbă, în mod ideal, atunci când cuplul dezvoltat de motor permite accelerarea lejeră în treapta superioară. Turația nu este exactă, ci diferă de la model la model. Să presupunem că aveți un motor pe benzină și sunteți în treapta a 3-a, la 2500rot/min. Dacă urcați într-a patra și motorul trage ușor (la o turație aproximativă de 2100rot/min), atunci aceasta este turația la care trebuie să schimbați. Dacă aveți un motor mai mic (în special cele cu 4supape/cilindru), care duce lipsă de cuplu la turații scăzute, mai urcați 200rot/min. înainte de a schimba. La motoarele diesel, turația de 2500rot/min. este, în general, una de compromis: consumul se menține îndeajuns de scăzut, iar amestecul arde mai bine decât dacă ați schimba la 2000rot/min. (deși cuplul mare v-ar tenta să schimbați mai jos în ture). La benzinarele cu 2 supape/cilindru (deși tot mai rare), umplerea camerei de ardere este optimă la turații mai scăzute (deci si motorul funcționează mai corect la turații mici). De aceea, schimbarea treptelor ar trebui realizată la turații mai joase, în jurul a 2000-2200rot/min.
Dacă tot am accelerat, să și frânăm, dar cu frâna de motor. Frâna de motor presupune menținerea transmisiei cuplate în treapta corectă de viteză și eliberarea pedalei de accelerație. Astfel, motorul nu mai acționează precum un propulsor, ci precum un sistem de frânare, prin compresia care se creează în cilindri. În frână de motor, sistemul de management taie complet alimentarea, deci consumul de carburant este zero. De ce frână de motor (când se poate) și nu frână de picior? Pentru că, atunci când lăsați schimbătorul la punctul mort, motorul funcționează la turația de relanti, consumând combustibilul necesar pentru a-l menține pornit. În frâna de motor, motorul este menținut pornit de către energia cinetică a mașinii, fără aportul combustibilului, deci fără a consuma altceva decât energia care are ca efect oprirea mai rapidă a mașinii. Sigur, efectul (intensitatea) frânei de motor diferă în funcție de treapta aleasă. Ideal este să mențineți treapta cea mai mare care permite motorului să funcționeze la peste 1000rot/min. și să retrogradați succesiv la atingerea acestei turații. Explicația este următoarea: cu cât turația este mai mică, cu atât decelerarea este mai mică, deci mașina parcurge o distanță mai mare cu consum 0. La coborârea unei pante, alegerea treptei de viteză trebuie să se facă astfel încât să permită rularea cu viteză constantă sigură. În general, aceasta este treapta de viteză cu care ați urca panta respectivă (dacă ați urca în treapta a 3-a, tot în treapta a 3-a ar trebui s-o și coborâți). Pentru a utiliza eficient frâna de motor, trebuie să anticipați corect traficul. Asta cere ceva experiență și multă concentrare. Când pietonii traversează la 200m în față, când semaforul este roșu și mai aveți 500m de parcurs până la el, când o mașină schimbă banda, obligându-i pe cei din fața dvs. să încetinească, toate astea sunt situații care cer frână de motor. Este o deprindere care se dezvoltă în timp, cu exercițiu, dar care aduce cu sine economii mari de carburant.


Micsorarea-consumului-de-combustibil-partea-2
O altă situație care crește consumul este utilizarea nejustificată a consumatorilor electrici. Orice consum de curent se traduce prin funcționarea mai îndelungată a alternatorului, care frânează motorul, deci care consumă carburant. Știați că alternatorul banalei Dacii 1300 priva motorul de 1,3CP? Realizați acum ce putere are un alternator de automobil de ultimă generație, care trebuie să suplinească consumuri de cateva ori mai mari. De aceea, utilizați responsabil sistemele electrice, precum farurile, climatizarea, încălzirea scaunelor, degivrarea lunetei și a retrovizoarelor și, în general, orice alt consumator electric. O mențiune specială o reprezintă utilizarea climatizării, care, prin compresorul aerului condiționat, consumă cât toate celelalte sisteme electrice împreună. Dacă temperatura exterioară o permite, folosiți doar ventilatorul acesteia, evitând cuplarea aerului condiționat. Puteți realiza astfel economii importante.


Tuning. Bricolaj. Design. Capitole la care românii excelează. De la eleroane home made, la spoilere și deflectoare desenate de firme din colțul blocului, toate fac un singur lucru (dincolo de oripilarea omului normal): scad randamentul motorului. Prin rezistența la înaintare pe care o adaugă, obligă motorul să consume carburant inutil pentru a menține o anumită viteză. Body kit-urile agreate de producător sunt testate în tuneluri aerodinamice, pentru a permite o creștere minimă a rezistenței la înaintare, însă cele ieftine și de origine îndoielnică au un efect devastator asupra consumului de combustibil la viteze medii și, mai ales, mari. De aceea, înainte de a monta orice apendic pe mașină, înainte de a cumpăra o mașină cu caroseria modificată, interesați-vă asupra producătorului kit-ului.


Rămânem la șofatul pe autostradă, cu viteze medii și mari. Dacă în oraș deschiderea geamurilor este preferată utilizării aerului condiționat, la peste 100km/h situația se inversează. Dincolo de zgomotul produs de geamurile deschise, modificarea coeficientului de rezistență la înaintare aduce de la sine și creșterea exagerată a consumului. De aceea, la depășirea acestei viteze, închideți geamurile și porniți climatizarea. De asemenea, creșterea vitezei de la 100 la 120km/h aduce cu sine și marirea consumului cu până la 30%! Gândiți-vă dacă este mai important să ajungeți mai repede, decât să economisiți substanțial banii!


Lăsați acasă orice greutate în plus. De la trusa de scule plină cu tot felul de unelte inutile (oricum nu mai puteți repara nimic la mașinile de azi), până (chiar și) la roata de rezervă (în favoarea unui kit care să permită rulajul până la prima vulcanizare), orice greutate în minus înseamnă consum mai mic și reprize mai bune. De aceea, luați la drum doar strictul necesar.

Micsorarea-consumului-de-combustibil-partea-2
Totodată, la cumpărarea anvelopelor, căutați teste comparative autorizate (de genul celor ADAC), care oferă valori ale rezistenței la înaintare. Încercați să evitați pneurile cu rezistențe mari la înaintare dacă circulați cu precădere în oraș. Pe autostradă, diferențele sunt mai puțin evidente, din cauza faptului că intră în ecuație și alte rezistențe mult mai mari (rezistența la frecarea cu aerul este cea mai importantă). Dimensiunile anvelopelor au efect asupra consumului de carburant. Anvelopele mai late oferă o pată de contact mai mare, aderență mai bună, deci consum mai mare. Dimpotrivă, anvelopele cu diametru mai mare fac ca mașina să parcurgă o distanță mai mare la o rotație a arborelui cotit, deci scad consumul. Alegerea dimensiunilor anvelopelor trebuie, deci, făcută cu mare grijă, astfel încât să existe un compromis ideal între consum și siguranță.


Utilizarea uleiului pentru motor este un alt subiect intens dezbătut pe forumuri. Producătorii de motoare recomandă uleiuri din ce în ce mai puțin vâscoase (ex.0w30, chiar și 0w20). Noi nu suntem de acord cu utilizarea acestui tip de ulei. Se spune că mașinile sunt din ce în ce mai puțin solide, că încep să fie privite precum niște consumabile pe de-a-ntregul. Este adevărat, iar unul dintre motive este și utilizarea de uleiuri tot mai slabe. În goana de a respecta norme de poluare din ce în ce mai absurde, producătorii încearcă să reducă rezistența opusă mișcării mecanismului motor pe toate căile. Iar una dintre ele este utilizarea de uleiuri din ce în ce mai ”lichide”. Numai că un ulei subțire nu oferă o peliculă la fel de rezistentă ca și unul normal (a se citi 0w30 vs. 0w40). De aceea, uleiul nu trebuie să reprezinte un compromis. Alegerea lui nu trebuie să aibă legătură cu consumul de combustibil, ci numai cu protecția motorului. Recomandăm utilizarea uleiurilor cu comportament stabil și foarte stabil la temperaturi ridicate (w40-w60) în detrimentul celor foarte puțin vâscoase (w20 și w30). Recomandăm, de asemenea, schimbul uleiului din cutia de viteze (acolo unde există bușon) și diferențial în intervalele recomandate de producător, pentru că pierderea uleiului pe la simering-urile de etanșare poate avea drept efect creșterea consumului sau, în cazuri extreme, griparea transmisiei.


Nu folosiți apă dură (de chiuvetă) drept lichid de răcire! Apa trebuie să fie neapărat dedurizată și combinată cu antigel, indiferent de sezon. Antigelul are rol de gresare, încetinind corodarea pieselor sistemului de răcire, facilitând și un consum mai mic de carburant, prin ungerea lagărelor pompei de apă. Verificați în mod regulat și sistemul de frânare. Dincolo de siguranța dvs. (ca problemă principală), un sistem prost reglat poate crește dramatic consumul. Orice roată înfrânată înseamnă o rezistență suplimentară la înaintare, mărește consumul și uzează prematur elementele de fricțiune (discuri, placute, tambure sau saboți).
Bogdan Grigorescu

Comentarii

asd la 17 Noiembrie 2011
f. bun articolul, sunt curios cu cat o sa scada consumul dupa ce aplic tot ce scrie aici

ioan la 18 Noiembrie 2011
Excelent articol. Felicitari :). Ar trebui ca toti soferii sa citeasca macar o data ce scrie aici. Reguli de bun simt dar care sunt incalcate in mod frecvent de soferi.

mihai la 22 Noiembrie 2011
cel mai bun discurs de pana acum bv bogdan te felicit

ovidiu la 25 Noiembrie 2011
un articol bun din care ai multe de invatat felicitari celui care la realizat !

Bricy la 23 Decembrie 2011
Oare ce cretin a scris asa ceva?

Bogdan la 26 Decembrie 2011
Eu. Ce te-a suparat atat de tare la articol, Bricy?

virgil la 28 Decembrie 2011
Excelent,felicitari

Cristi la 1 Ianuarie 2012
Nu vreau sa fiu rau dar am folosit metoda cu frana de motor si va garantez ca am avut un consum cu aproximativ 35% m-ai mare fata de normal.Acum inca ceva,daca voi spuneti ca masina nu consuma nimic in frana de motor ,sa spunem ca cobori o panta in treapta a 2-a si turometrul arata 1600 rot/min si daca tot nu consuma nimic lasati masina in viteza (treapta a 2-a) si luati contactul si vedeti ce se intampla....consum zero,nu?Adica voi vreti sa spuneti ca daca aveti o panta de 50 de km si coborati numai in frana de motor cand ajungeti jos aveti consum zero?Hai sa fim seriosi......Atata timp cat motorul se invarte el consuma benzina in orice ipostaza ar fii,fie ca este la relanti ,urca o panta sau coboara in frana de motor....Toata stima si corectatima daca gresesc

alex la 3 Ianuarie 2012
felicitari, foarte bun articolul...bravo.

ionut la 9 Ianuarie 2012
Un comentariu exceptional ...super

KaTa la 10 Ianuarie 2012
superb!!foarte frumos...avem nevoie de persoane de acest gen care oarecum sa ne educe si sa ne invete pe cei mai putin experimentati cu astfel de lucruri!!Bv`o felicitari!!

Bogdan la 12 Ianuarie 2012
Pentru Cristi.

Salut, Cristi. "Nu vreau sa fiu rau dar am folosit metoda cu frana de motor si va garantez ca am avut un consum cu aproximativ 35% m-ai mare fata de normal." ...am citit de cateva ori fraza ta, dar singura problema pe care ogasesc este ca n-au fost aceleasi conditii intre deplasari (masina mai incarcata, motor mai rece, trafic mai aglomerat, etc.). Asta presupunand ca ai aplicat corect frana de motor. Poate as fi inteles sa ai un consum CEL MULT egal cu cel anterior, desi si asta e greu de crezut. Insa o crestere de consum poate trada cel mult o defectiune de motor la masina. "Adica voi vreti sa spuneti ca daca aveti o panta de 50 de km si coborati numai in frana de motor cand ajungeti jos aveti consum zero?Hai sa fim seriosi......" Da, exact asta vrem sa spunem. Si da, suntem seriosi. "Atata timp cat motorul se invarte el consuma benzina in orice ipostaza ar fii,fie ca este la relanti ,urca o panta sau coboara in frana de motor...." Pai nu-i asa. Consuma benzina la relanti, la sarcina constanta (pe autostrada) si la accelerari, intr-adevar. Nu si-n frana de motor. In frana de motor, motorul functioneaza ca o frana, adica este mentinut in miscare de catre inertia vehiculului. Mai clar, el se opune miscarii masinii (tinde s-o opreasca), insa inertia o mentine in miscare. Inertia invarte rotile care, via planetare - cutie de viteze - ambreiaj invarte motorul. In situatia asta, soft-ul "taie" alimentarea. Si da, daca ipotetic ai o panta de 50km, nu consumi nimic, cu conditia sa mergi constant in frana de motor (panta sa aiba inclinarea suficienta care sa permita asta).

catalin la 20 Ianuarie 2012
la Daciile vechi nu cred ca e valabila chestia cu consum "0" la coboratul unei pante cu frana de motor, deoarece la astea nu "taie" nimic alimentarea cu benzina in timpul coborarii.

Bogdan la 23 Ianuarie 2012
Salut, Catalin!
Ai dreptate. La masinile cu carburator nu se aplica regula taierii alimentarii in frana de motor. Aici intra si Daciile vechi. N-am specificat asta fiindca am considerat ca sunt putin raspandite si devin din ce in ce mai rare. Oricum, observatia e foarte corecta.
Multumesc!

George la 26 Ianuarie 2012
Foarte Bun Articolul...Bv.

mihai la 2 Februarie 2012
Cristi ce a scris Bogdan este foarte adevarat si eu in 10 ani de soferie zi la zi nu am auzi in viata mea sa consume o masina in frana de motor. Parerea mea despre tine este sa mai iei cateva ore de conducere ca stai cam prost la capitolul asta sau cand gasesti un instructor ar trebui sa iti dea lecti pe o masina cu CPU de BORD la care sa indice consumul instant. SUCCES

Ady la 10 Februarie 2012
Salut! Am sa incerc sa vad daca intradevar o sa am un consum mai mic de conbustibil. Si dupa vreo 30 de zile o sa va scriu iar cu raspunsul la rezultate.

Red la 15 Februarie 2012
frumos si util articolul, cat si comentariile; felicitari !

samir la 19 Februarie 2012
bai oameni buni, am 20 d ani sunt sofer tir international si metodele acestea sunt bune inclusiv frana de motor. care aveti masina cu, computer de bord care afiseaza consumul instant, si vedeti in frana de motor daca va arata 0. turatiile foarte mici scad consumul, dar nu turatie foarte mica si acceleratie la maxim pt ca este contrar. eu am masina pe benzina motor 1.2 si eu schimb pana in 2000. in oras ma deplasez cu 50/H si turatia o am de 1200-1300, mentin acceleratia sus fara sa cresc viteza. in afara orasului ideal e sa mergi cu 90- 100/H, viteza constanta. Pastrarea distantei fata de cel din fata iti ofera o conducere preventiva si atunci poti folosi frana de motor. nu conduceti in bara celui din fata. SUCCES LA CONDUS

stefan la 29 Aprilie 2012
foarte bun articolul; la frana de motor consumul este intr-adevar zero
este posibil sa avem un articoll si privind parerea ta despre instalatiile hho

stefan la 29 Aprilie 2012
la desfacerea busonului la un peugeot 406 fabr 1999 simt eliberarea unei presiuni; cum pot verifica daca este valida eliminarea gazelor din rezervor?

Bogdan Grigorescu la 2 Mai 2012
Salut Ștefan și mulțumesc pentru aprecieri!

Am să scriu și un articol referitor la instalațiile HHO, dar pâna atunci poți citi aici unele detalii (deși cred că știi cu ce se mănâncă): http://www.instalatiihidrogen.ro/content/11-cum-functioneaza .

Cât despre mașina ta, din moment ce ai presiune în rezervor, atunci gazele nu sunt eliminate. Este foarte posibil să nu fie grav, dar ține-o sub observație. Dacă sesizezi mers neregulat al motorului, consum crescut de combustibil sau miros de carburant în habitaclu, mergi la un service.

Bogdan

Sorin la 12 Iulie 2012
Intamplator am gasit acest articol si vreau sa spun ca este unul dintre cele mai bune si adevarate articole din cate am gasit pe internet legat de micsorarea consumului de combustibil. Stiam dinainte cam tot ce a scris domnul Bogdan mai putin apasarea ambreiajului iarna la pornire cand motorul este rece :) si cateva date tehnice pe ici pe colo.
Insa vreau sa va dau un exemplu cum am reusit un consum mediu de doar 4.7l% pe un drum Bucuresti -Bran dus intors cu un renault clio symbol 1.4 8v. Am mers tot drumul cat am putut de constant indiferent daca eram in localitate sau nu cu o viteza medie de 60-70 km/h(destul de odihnitor de altfel), folosit AC cam 75% din drum eu fiind singur in masina fara bagaje, ascultat doar radio, farurile aprinse tot timpul. Consumul l-am calculat prin metoda clasica plin la plin, deoarece nu am computer de bord. Cine cunoaste acest motor (si cu siguranta este un motor des intalnit fiind acelasi ca si pe logan) stie ca nu are un consum nemaipomenit, comparativ cu unele motoare moderne.
Insa ce vreau sa adaug este faptul ca se poate si un consum mic atata timp cat motorul functioneaza in parametrii optimi si este adoptat un stil de conducere care favorizeaza consumul: frana de motor, anticipare trafic, dozare fina si eficienta a acceleratiei.
Ca sa va faceti o idee, cu aceaasi masina personala am realizat si un consum de 8.5% Bucuresti -Giurgiu dus intors, insa mers sportiv, schimbat des in 4000-5000rpm(deci fugarita), masina plina cu 4 persoane, AC 100% tot drumul + bagaje.
Intr-adevar un stil de conducere linistit cu schimbari la turatii joase trebuie completat din cand in cand si cu ceteva apasari sanatoase pe pedala de acceleratie(dar nu exagerat), pentru a "curata" in general motorul. Puteti compara cu exercitiile fizice pentru un om care sunt recomandate pentru un stil de viata sanatos :D
Deci tot ce a scris domnul Bogdan in acest articol este cat se poate de adevarat si poate fi aplicat cu succes de cine vrea sa faca economii de combustibil.

sebastian la 13 Iulie 2012
Bv shefule,ejti cel mai tare dupa internet.multumesc de toate sfaturile ,excelente,

Cristian Gabriel la 6 Octombrie 2012
1. Turatiile optime (motorul trebuie tinut optim la minim 90% din cuplul maxim, daca analizati curbele de cuplu pentru diferite motoare veti obtine de ficare data aceleasi rezultate cu marje de 100rpm)
-la motoare benzina (fara turbina) peste 1800rpm, la motoare mici (Matiz) peste 2500rpm
-la diesel, benzina (cu turbina) peste 1500rpm
Simplu: atunci cand schimbi in treapta superioara sa nu ai sub aceste valori
2. Utilizati cat mai putin frana de picior (nu conteaza cum accelerati doar sa nu franati dupa aceea)
3. Anticipati traficul si folosti pe cat se poate frana de motor (o lasati in viteza pana la minim 1000-1200rpm, inainte de semafoare, la coborarea pantelor, cand cei din fata franeaza)

catalin la 19 Octombrie 2012
este foarte adevarat chiar am fost multumit de unele sfaturi foarte importante dar numai ca noi nu le si respectam intocmai ca la carte...

mondo la 3 Noiembrie 2012
salut..am o problema...am schimbat pompa de benzina pt ca ma lasat la un fiat brava..dar acum mi se opreste motorul in mers...de la ce ar putea fii? se opreste dar porneste imediat la prima cheie...am un fiat brava 1.4 12 v

calin mirel la 3 Noiembrie 2012
ati dat un sfat de urmat,pt toti soferi,va multumim ff,frum









florin la 5 Noiembrie 2012
hotarati va ca io am un pariu de un milion... si fireste am pariat ca metoda cu frana de mana nu e valabila... deci ... o sa castig....bineinteles adversaru mi a exemplificat pe o masina cu carburant... rog bogdan ast raspuns ... am vazu ca te pricepi...

florin la 5 Noiembrie 2012
oameni nebuni.... daca "sistemul de management taie complet alimentarea" deci la panta,in camera de ardere este doar aer...si atunci vin io sa intreb, un incepator, cum se aude un motor care merge pe aer? tot la fel ca cel diesel? normal ca NU... bagati va mintil e
in cap...

mondo la 10 Noiembrie 2012
sal..am si eu o problema cu un fiat brava..masina imi merge in suturi parca s-ar ineca...nu mereu imi face asa..am schimbat pompa de benzina si de atunci a inceput sa imi faca asa...ma poate ajuta cineva?

Marin Alexandru la 15 Noiembrie 2012
Sa o scoti din viteza e o prostie pentru ca are computer de bord si automat regleaza consumul conform necesitatii.
Am incercat asa intr-o panta lina.. am scos din viteza si arata 3.5 % consum iar in a 5-a consumul arata 0.0 % ( s-a oprit alimentarea ).
Avantaje :
1 .masina e mai usor de controlat fiind turata
2.nu creste viteza necontrolat
3 nu ai soc la bagarea in viteza

autoserv la 19 Noiembrie 2012
Reduceti consumul de carburant al masinii voastre cu 30% folosind cel mai eficient aparat. Urmariti prezentarea video de pe siteul nostru http://ofertesuper.ucoz.ro/

marius la 20 Noiembrie 2012
felecitari bogdan pt acest articol este foarte adevarat ce zici,pana nu am incercat nu am crezut ca se poate sa ai consum 0 in frana de motor si scazand consumul de carburant mergand normal(pana in 110km/h) fara accelerari bruste si schimband treptele de viteza peste 4000rpm.Felicitari!!!Drumuri Bune

lucian la 30 Noiembrie 2012
eu am luat contactul la coborarea unei pante(am oprit motorul in frana de motor)si intradevar nici o diferenta la rulaj si zgomotul era acelasi.daca incercati aveti grija ca se poate bloca volanul.

Alan la 4 Decembrie 2012
Bun articolu sunt multe adevaruri !~

zeneseu la 5 Decembrie 2012
Articolul e bun in sine, dar as avea umila specificare. Dimensiunea anvelopelor se alege in functie de variantele date/acceptate de producator. Degeaba ai Tico si pui jante de 15" cu anvelope pe masura. Pe langa faptul ca poti ramane fara Certificatul de Inmatriculare modifici negativ anumiti parametri ai masinii.
Practic, trebuie respectat diametrul rotii dat de producator.

wolf la 17 Decembrie 2012
articol excelent!

Adrian la 7 Ianuarie 2013
In primul rand vreau sa-l felicit pe Bogdan Grigorescu pentru articolul de mai sus...ar trebui sa fie de folos multor soferi.

In acelasi timp ma minunez citind replicile semi-analfabete ale unora ce nu cunosc nici gramatica limbii romane, ce sa mai aiba habar despre motoare...retardul lor avansat ar fi trebuit sa constituie o frana serioasa (nu de motor) in calea obtinerii permisului de conducere...asa am fi avut multi dintre noi ceilalti un consum mai bun.

Ei nu pot intelege tehnologiile moderne...ei nu stiu ca masina pe care au cumparat-o cu banii de pe cocenii de porumb nu consuma NIMIC in frana de motor...ei se asteapta ca motorul ce aspira doar aer sa faca un zgomot similar cu respiratia manelistului lor preferat...eh na ca nu e asa...motorul pe aer face exact ca ala pe apa.

ciprian la 5 Martie 2013
foarte bun comentariu bravo

puschita la 1 Aprilie 2013
am un chevrolet kalos si consuma fuarte mult 9-10% ce sa fac sa nu mai consume
asa mult

qwbyx la 12 Aprilie 2013
Foarte bun articolul. Bravo. daca as-i putea propune un subiect de dezbateri ar mai fii:- ce dispozitive am mai putea folosi pentru micsorarea consumului de combustibil...(reglaje, filtre sport, etc..)

marian 80 la 26 Aprilie 2013
felicitari bogdan un articol f. bun. am si eu o intebare, am o octavia 1 an 98 motor 1,6 55kw , vreau sa stiu daca pot merge in frana de motor fara a consuma benzina cu acest motor

Sorin la 14 August 2013
Reducere consum:
- pompa de apa cu actionare electrica
- actionarea aerului cond cu un motor electric aditional si nu prin curea de arborele cotit
- baterie li-ion cu incarcare la priza (plug-in) sau o luati in casa - e mai usoara
- decuplare excitatie alternator
- eventual daca e benzina - bagati-o si pe gpl
- leduri philips in loc de faruri si pozitii pe timp de zi

Economiile sunt fabuloase. Chiar se merita. Se ajunge in bani la un cost pe sfert din cheltuielile masinii normale.
Curentul produs de alternator cu ajutorul motorului cu benzina e de vreo 5 ori mai scump decat curentul de la priza de acasa.

Cristian73zation la 8 Octombrie 2013
Excelent articol. Astept si altele cu interes.

Alexx la 20 Noiembrie 2013
ai uitat un sg lucru....sonzorul de oxygen sau sonda lambda...si aceasta daca este defectuoasa poate da un consum mare !

Anonim la 13 Decembrie 2013
Salut. Masina consuma zero in frana de motor...faceti cate probe vreti daca nu credeti. In scimb eu am o intrebare. Un vw passat kombi din 2002 , 101 CP consuma mult. Interior undeva la 12-14 exterior 8-9. Cine stie sa imi raspunda ia`si fi recunoscator. Am schimbat termostatu,urmeaza zenzoru de temperatura...altceva ce ar mai putea fii ? Merci

Mile la 31 Ianuarie 2014
Intre benzina de 95 octani si cea de 100 octani teoretic puterea calorica este mai usor mai mare la cea de 95 de octani. (nesemnificativa diferenta, data de aditivii adaugati pt cresterea cifrei octanice care au putere calorica mai mica decat benzina.) Dar asta este teoretic. Practic, puterea calorica este egala, diferind DOAR rata de compresie la care poate fi supusa fata sa se autoaprinda. Tot in practica, daca ai masina facuta pt benzina de 98 si pui 95 (constructie 2002+), cand ceri regim mare de putere/turatie calculatorul de motor limiteaza puterea sa nu intre in autoaprindere daca e 95. Ceea ce de obicei nu duce la o crestere a consumului, poate dinpotriva.
Octane Booster nu va scadea niciodata consumul, teoretic il creste. Practic cresterea e neglijabila, dar efectul "Placebo" reclama si brandul te convinge e bun. In rest articolul este destul de corect!

lucrila la 24 August 2014
Un articol f.bun. Felicitari!

xxl la 9 Octombrie 2014
Nu vreau sa va stric conversatiile dar...ba fratilor cu frana de motor face-ty economie la combustibil dar manca'ty motorul p paine ,se duce pe p...

xxl la 9 Octombrie 2014
Nu vreau sa va stric conversatiile dar...ba fratilor cu frana de motor face-ty economie la combustibil dar manca'ty motorul p paine ,se duce pe p...sa gandim un pik,nu-i bine sa lasam masina in viteza ci cu frana de mana trasa,asa spune cartea da,lasan-do in viteze mai ales in panta masina forteaza in cutie si o papam,deci facan'd noy atata frana de motor se duce draqu si cutie si motor va garantez,va spun di experientza unu'i berbec de prieten,el are in posesie un ford transit si zican'd ca sunt prea scumpe placutele de frana sa o tot foloseasca merge (mergea) numa p frana de motor ,adevarul e ca placutele le are bune dar numa placutele :) ca acum skimba cutia de viteze:)si in curand motorul daca continua asa ,va garantez ,deja merge ca porcu'(motorul) :p

Nabres la 28 Octombrie 2014
Este un articol scris de un cunoscator, pe care imi face placere sa-l felicit. Multumim.


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
  Anti-spam: Cat fac 1 + 1 ?
 

© 2008 - 2014 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.