Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   



Alfa Romeo MiTo în România



Datele problemei.

Ploaie mocănească, pistă de curse, 155cai (italieneşti), adrenalină. Lansarea Alfa Romeo MiTo. Alegerea locaţiei a fost excepţional aleasă: pista de karting din zona Pipera-Tunari. Scopul acestei alegeri a fost unul clar: MiTo nu este o compactă tipică, ci mult, mult mai mult de atât. Este o Alfa mică şi rea. De aceea, ar fi fost păcat să o privim fără a o putea testa. Auto Italia s-a gândit la toate aspectele şi a ales acest mod inedit şi dinamic de a face lansarea.

Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania


Pe rând, Iulia Tudor (PR Auto Italia), Cristi Milea (directorul reţelei de dealeri), Adrian Călinoiu (director tehnic), Giancarlo Coia (pilot Alfa Romeo, responsabil cu dinamica modelului MiTo) şi Mihai Leu (nu stiu ce să prezint mai întâi la dumnealui, aşa că menţionez doar multiplu campion de box şi pilot de top în CNR) au schiţat o imagine a noului model. Ca de obicei, maestru de ceremonii a fost dl. Valeriu Ţoneş, P.R. Responsible la Auto Italia, care, cu şarmul caracteristic, a asigurat latura (să-i spunem) umană a lansării.

Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania


Ce aduce nou MiTo?

Fiind o maşină complet nouă, teoretic toate sistemele sunt 100% noi. Practic însă nu e chiar aşa. Numele este clar nou. MiTo este o asociere a celor două oraşe atât de importante pentru compactă: Milano este sediul unde a fost creat, iar în Torino se află fabrica unde este produs. Desenul „împrumută” elemente de stil de la super-sportiva C8 Competizione.

Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania


Motoarele sunt deja cunoscute, fiind prezente pe mai multe modele din concern: 1.4i 78cp şi 1.3Mjet 90cp echipează şi Grande Punto, 1.4T 120cp şi 1.6Mjet 120cp – Bravo, iar1.4T 155cp – Grande Punto Abarth. Deci aici nimic nou. Cifrele însă sunt spectaculoase: echipat cu agregatul de 155cp, micul italian atinge prima sută în 8 secunde, în condiţiile în care se opreşte din accelerat la 215km/h. Cum se simte asta în practică? Cu un copilot precum Mihai Leu (multiplu câştigător de etape în CNR), atent să nu primesc o „corecţie”(să nu uităm că Mihai este campion mondial la box), am început să testez limitele bolidului. Acceleraţia este liniară, fără vârfuri evidente de cuplu (care atinge valoarea de 230Nm), graţie sistemului electronic DNA. Ţinuta de drum este extrem de sigură: inginerii au dezvoltat un sistem de amortizoare care încorporează un arc în interiorul corpului.

Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania


Maşina „se simte” rigidă, cu implicaţii pozitive asupra manevrabilităţii şi siguranţei active. Am aruncat-o pe viraj în treapta a 2-a şi şasiul a ţinut cei 155cp pe pistă cu un mic ajutor din partea DNA. Scaunul nu m-a lăsat să zbengui pe viraje, dar nici nu mi-a indus vreo stare de disconfort. Oricum, este prematur să ma pronunţ asupra calităţilor maşinii după numai două ture de pistă. După testul pe care-l vom face cu MiTo veţi afla detaliile complete. Ar mai fi de menţionat faptul că, echipat cu motorul de 155cp, MiTo se încadrează în clasa de emisii Euro5, având o emisie de carbon mai mică cu 30% comparativ cu Alfa 147. Intervalul de revizii a crescut la 30.000km.


Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania



Ce este DNA?

Departamentul Naţional Anticorupţie. Sau, dacă ne referim la Alfa, abrevierea celor 3 programe electronice ce pot fi selectate: Dynamic, Normal şi All weather. Fiecare dintre ele setează răspunsul motorului, direcţiei, sistemului de stabilitate VDC, suspensiilor şi al cutiei de viteze în funcţie de preferinţele şoferului. Lăudabil este faptul că acest sistem se găseşte în dotarea de serie a tuturor versiunilor! Selectând programul Dynamic, obţineţi un răspuns prompt al tuturor subansamblelor, în condiţiile unui cuplu motor mărit la turaţii joase. În această situaţie, pe tabloul de bord este afişată presiunea de supraalimentare a turbo-compresorului. Modul Normal este adaptat condiţiilor uzuale de trafic, în timp ce All weather ţine maşina pe şosea în situaţia unei aderenţe reduse.

Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania


Pasiv?

Pasiv doar dacă vorbim de siguranţă. Pentru că pe lângă siguranţa activă, despre care v-am povestit mai sus, MiTo beneficiază de 7 airbag-uri. Altfel spus, poate deveni un balon mare şi moale. Nu doresc asta nimănui, dar e bine de ştiut că poate. Are şi martori luminoşi care atenţionează asupra necuplării centurilor de siguranţă corespunzătoare fiecărui loc din maşină. Asta l-a ajutat să obţină un punctaj bun la crash-testele EuroNCAP, cu noua metodologie de testare. La testul impactului frontal, habitaclul a rămas stabil, iar stâlpul parbrizului s-a deplasat cu numai 4mm înspre interior. Ambii ocupanţi ai locurilor din faţă au fost bine protejaţi, indiferent de zona corpului la care ne referim. Reţinerea centurilor de siguranţă a fost bună, iar genunchii şi femururile (în general expuse), au fost bine protejate. Aceeaşi bună protecţie a fost înregistrată în cazul tuturor ocupanţilor, indiferent de poziţie şi statură. Senzorii dispuşi pe manechinul ce simulează copilul de 3 ani au înregistrat deceleraţii mari în zona capului şi a pieptului, însă nu au înregistrat şi lovituri ale acestuia de elemente din interior. În ceea ce priveşte pietonii, protecţia barei de protecţie a fost maximă, în timp ce capota motorului a oferit o slabă protecţie la impactul cu capul.


Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania



În concluzie...

...aşteptăm un test serios în care să verificăm fiecare caracteristică a maşinii ca la carte şi să vă putem da detalii complete despre comportamentul acesteia.

MiTo pe scurt
• Mjet-ul de 1.6l produce un cuplu maxim de 320Nm!
• Rating-ul obţinut la testele EuroNCAP a fost de 7 stele!
• În dotarea de serie se găsesc 7 airbag-uri (inclusiv unul pentru genunchii şoferului) şi ESP!
• Posibilităţile de personalizare includ 10 culori exterioare, 14 rame diferite pentru faruri şi stopuri, 3 planşe de bord de tip competizione şi două tipuri de tapiţerie sport.
• În 2009 se urmăreşte vânzarea a 50 de MiTo în România.
Mai multe detalii despre MiTo

Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania
Alfa-Romeo-MiTo-in-Romania








Voi ce spuneţi?
Publicat la: 13 Mai 2009

Comentarii


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 





© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.