Nissan lanseaza Failady Z

15 decembrie 2008 de Bogdan Grigorescu

Desi poate ca multi nu ati auzit de el pana acum, Fairlady Z si-a castigat in 40 de ani de istorie reputatia de “cel mai dorit autoturism sport”, reusind vanzari de 1.7 milioane de exemplare. Acum, odata cu testele comparative in care noul Skyline si-a spulberat concurenta directa, toata lumea era cu ochii atintiti spre noua generatie a celei mai populare masini sport de la Nissan. Sa vedem cu ce au venit japonezii in meniu: ampatament scurt, greutate redusa, motor puternic, de 3.7 litri, cutie manuala cu 6 trepte (sau automatica in 7 trepte). Cutia manuala este o noutate mondiala: este prima cutie de serie ce vine cu control pentru sincronizarea turatiei motorului cu cea a pinionului ce urmeaza a fi cuplat in cutie la schimbarea treptelor. Asta, pentru cei mai putin initiate, inseamna ca mentine motorul turat atat cat trebuie la ambreiere, pentru a evita socurile in transmisie si pentru a asigura raspuns prompt la accelerare. Motorul este asezat in fata si angreneaza rotile puntii spate. Acesta are 3700cmc si beneficiaza de distributie variabila, numita de niponi Variable Valve Event and Lift (VVEL). Puterea furnizata rotilor din spate este de 336cp (247kW) @7000 rot/min. si un cuplu de 365Nm@5200rot/min.

Ca un element de stil, semnalizarile se aprind in forma literei Z, asa cum este cunoscut pe scurt modelul la nivel mondial. Ca elemente functionale, au crescut diametrele cadranelor vitezometrului si turometrului, precum si cel al volanului, pentru a facilita vizibilitatea asupra instrumentelor de bord. Cine crede ca o masina sport polueaza peste masura, se inseala. Z-ul respecta normele americane ULEV (Ultra Low Emission Vehicle), avand emisii cu 50% mai mici decat normele Japoneze intrate in vigoare in 2005. Totodata, 95% din materialele folosite la constructia masinii sunt reciclabile. Target-ul Nissan este sa vanda 500 unitati/an.