Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   



Noul Nissan Vanette



Ce spun ei?

Nissan Motor Co. Ltd. a anunţat lansarea, pentru început în Japonia, a noului Vanette. Ca o urmare firească a prezentării la Editia 79 a Salonulului Auto de la Geneva, acesta îşi va face intrarea pe piaţa niponă la jumătatea lunii mai. Noua generaţie va fi oferită în două variante: cea pentru transport comercial (Van DX) şi cea pentru transport persoane, numită Wagon 16S. Proiectul noii variante Vanette a avut două direcţii clare: întâmpinarea cerinţelor unui cât mai mare număr de potenţiali clienţi, prin versatilitate şi funcţionalitate şi obţinerea unui excelent raport valoare/preţ. A rezultat o caroserie cu un volum util de 4,1mc., cel mai mare din clasă. Graţie acestuia, Wagon 16S poate transporta 7 persoane în condiţii de spaţiu şi comfort asemănătoare celor oferite de autoturisme. Pentru atingerea unui echilibru corect între consum şi costuri de întreţinere, japonezii au hotărât să echipeze Vanette cu un motor pe benzină de 1.6l, care în ciuda capacităţii cilindrice mici, spun ei, „oferă performanţe dinamice excelente”.

Noul-Nissan-Vanette
Noul-Nissan-Vanette
Noul-Nissan-Vanette


Ce spunem noi?

Nu punem la îndoială capacitatea de transportator a noului Vanette. Este clar că volumul util este imens si asta înseamnă valoare mare pentru bani puţini. Dar motorizarea îmi pare mult prea slabă pentru o astfel de maşină. Sunt cazuri în care „te rogi” de un sedan cu motor de 1.6l să tragă...ce să mai vorbim de un microbuz! Ei spun că economia de combustibil este considerabilă, dar eu cred că în practică o motorizare atât de mică consumă mai mult decât una cu 2-400cmc mai mare. Ca să nu mai vorbim despre faptul că benzinarele nu sunt agreate în segmentul van-urilor, şi este firesc să fie aşa. Nu m-aş vedea turând un Vanette până la 6500 rot/min. într-o depăşire, ci mult mai degrabă mă văd schimbând la 2500 rot/min., beneficiind de cuplul superior al unui diesel. Una peste alta, este clar că la lansarea în Europa va dispune şi de un motor diesel, pentru că altfel...altfel nu se poate în segmentul microbuzelor. Exceptând motorul, maşina este aşa cum trebuie să fie un van japonez: nu excelează (deşi spun japonezii că poate transporta 7 persoane în condiţii de confort de autoturism, mă îndoiesc privind fotografiile), însă nu i se poate reproşa nimic.

Noul-Nissan-Vanette
Noul-Nissan-Vanette
Noul-Nissan-Vanette


Voi ce spuneţi?
Publicat la: 8 Aprilie 2009

Comentarii


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 





© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.