Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   



Vanzari Germania



Ia te uită! În Germania – şoc (vorba Mondenilor)! Vânzările de autoturisme noi pe luna martie 2009 au crescut spectaculos faţă de cele aferente lunii martie a anului trecut! „De vină” pentru această situaţie este guvernul german care a suplimentat bugetul acordat primei de casare la începutul anului. De fapt, l-a dublat! Tot mai multe maşini de producţie veche au fost astfel scoase din circulaţie şi înlocuite cu altele noi. Creşterea de vânzări în martie 2009 a fost de 40% faţă de aceeaşi lună a anului trecut! Dar să punctăm performerii pe clase:

Clasa Mini - Hyundai i10 a reuşit o creştere cu 1039,2%, explicabilă, dat fiind faptul că anul trecut în martie abia fusese lansat pe piaţa germană. Alta este situaţia cu FIAT Panda, care a înregistrat o creştere cu 740,6%, în condiţiile în care nu mai este demult o maşină nouă. Schimbarea de generaţie a Fordului Ka l-a propulast pe acesta pe locul 3 în clasă la creşterea vânzărilor, cu 598,3%. Singurul model ale cărui vânzări au scăzut este Vw Fox, însă oricum acestea erau la cote înalte.

Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania


Clasa Mică - Suzuki Swift a vândut mai bine cu 357,7% decât acum un an, urmat de Fiat Grande Punto, cu o creştere de 297,4% şi Honda Jazz, cu 243% mai bine. Cea mai drastică scădere a suferit-o Daihatsu Materia, cu 41,8%.

Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania


Clasa Compactă - Vânzările primelor trei modele au explodat în raport cu ale restului, în condiţiile în care două dintre ele sunt Kia. Kia Rio a cunoscut o creştere a vânzărilor cu 269,9% faţă de aceeaşi lună a anului precedent, urmată de Hyundai I30, cu 251,9% şi Kia Cee’d, cu 130,7%. Restul producătorilor nu au reuşit să urce la mai mult de 100 procente. La polul opus se află Nissan Tiida, cu o scădere de 56,4%. Dacia Logan a reuşit o creştere în vânzări cu 59,8%!

Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania


Clasa Medie - Aici, noul C5 a ridicat vânzările cu un excepţional procent de 459%. Îl urmează de departe noua Skoda Superb, cu 147% şi Alfa Romeo 159, cu 69,1%. Renault Laguna a înregistrat vânzări mai slabe cu 62,9%.

Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania


Clasa Mare - Aici nu există creşteri de vânzări, iar cea mai mică scădere a avut-o Audi A6, cu 11,9%. În urma sa s-au situat, în ordine, BMW Seria5, cu 26,9% şi Mercedes Clasa E, cu 31,5%.

Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania


Clasa Lux - Noua variantă BMW Seria7 face ca vânzările modelului să urce cu 109,2%, urmat de Vw Phaeton, cu 18,4%. Audi A8 cade cu 38,6% faţă de martie anul trecut.

Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania


Clasa SUV - Aici nu se poate vorbi de un trend. Se înregistrează şi creşteri (Ford Kuga – 716,7%, Lada Niva – 296,2% şi Suzuki Jimny – 153,9%), dar şi scăderi mari, precum cea a Mercedesului Clasa R, cu 67,2% mai slab decât anul trecut.

Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania


Clasa Minivan - Hyundai Matrix urcă vânzările cu 34,2%, urmat în top de Nissan Qashqai, cu 27,8% (nemţii l-au încadrat în clasa minivan-urilor) şi Mercedes Clasa B, cu 15,5%. Renault Scenic a scăzut cu 37,3%, cu siguranţă în aşteptarea noului model.

Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania
Vanzari-Germania


Deci per ansamblu, programul „Rabla” are efect în Germania, pentru că suma cu care contribuie statul este una consistentă.

Voi ce spuneţi?

Sursa: Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România (UZEAR).
Publicat la: 10 Aprilie 2009

Comentarii


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 





© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.