Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   



Bugatti Chiron



…și tocmai când credeam că le-am văzut pe toate...Bugatti revine! Rămâne consecvent arhitecturii cu 16 cilindri așezați în W și dopping-ului cauzat de cele patru turbine, dar duce performanțele la un nivel fără precedent. Chiron, noul model franco-italian prezentat la Salonul Auto de la Geneva în 2016, este un superlativ absolut în toate aspectele: de la capacitatea cilindrică de 8 litri până la cei 1500 cp. Ce viteză poate să atingă o mașină de 1500 de cai? Mă bucur că ați întrebat, doar că nimeni nu știe răspunsul exact. Bugatti a decis că e mai sigur să-i limiteze viteza maximă la 420 km/h (una foarte sigură, dealtfel), însă simulările îi îndreptățesc să estimeze viteza maximă la 460 km/h. Astfel, Chiron devine cea mai rapidă mașină de stradă fabricată vreodată. Se știe însă exact cât timp durează sprintul până la 100 km/h: 2,5 secunde.

A trimite o astfel de putere la asfalt nu e o treabă simplă. Bugatti a ales o transmisie automată cu 7 trepte cuplată la un sistem de tracțiune integrală. Mai mult, cauciucurile Michelin valorează aproape 40000 euro (!) și sunt dimensionate corespunzător: 285/30 R20 pe față și 355/25R21 pe spate. Jantele găzduiesc la limită frânele compozite din ceramică, carbon și titan, acționate de un total de 28 de pistonașe. Deși pare un moft, să nu uităm că sistemul de frânare trebuie să oprească cele două tone de la peste 400 km/h!

Așadar, Bugatti a păstrat cilindreea de 8 litri de la vechiul Veyron. Atunci cum au reușit să mai stoarcă încă 500 de cai? În primul rând, eșapamentul din titan este complet redesenat, lăsând mult mai ușor gazele de evacuare să treacă. Apoi, cele patru turbine sunt cu 30% mai mari și sunt controlate de sistemul inovativ ”Two Stage Turbocharging”, pentru a produce un cuplu motor de 1600 Nm între 2000 și 6000 rot/min. ...asta-i o mașină pentru puturoșii care nu vor să retrogradeze în trepte la depășiri. Numai că puturoșii trebuie să și-o permită, pentru că prețul unui exemplar este de 2,4 milioane euro. A, și să se și grăbească, pentru că, din cele 500 de exemplare care vor fi produse, o treime sunt deja comandate.




Bogdan Grigorescu

Comentarii


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 





© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.