Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   



Konigsegg Regera



Tocmai citiți despre cea mai nebună mașină construită vreodată pentru șosea: Koenigsegg Regera. Aceasta face categoria supercar să pară grădiniță. Mai mult, performanțele dinamice trec și peste clasarea printre hypercaruri, suedezii creându-și o categorie aparte: megacar! A fost prezentată sub formă de concept la Salonul de la Geneva, în 2015 și încă de atunci suedezii au primit comenzi pentru o eventuală variantă de serie redusă. Aceasta a fost prezentată la exact un an după prototip, în cadrul aceluiași salon. În acest an, mașina a fost supusă celor mai dure teste care să asigure o funcționare ca la carte. Astfel, peste 3000 de modificări au fost operate conceptului pentru a-l transforma într-o mașină de stradă.

Să începem cu transmisia, care este o invenție a producătorului suedez. Se numește Koenigsegg Direct Drive și este cel mai nebunesc element al megacarului. În primul rând, pentru că scapă definitiv de greutatea, complexitatea și pierderile mecanice tipice cutiilor de viteze. Sistemul utilizează un ambreiaj hidraulic care face ideal transmisia cuplului motor către roți. La accelerările puternice, acesta alunecă pentru a evita pierderile de aderență, creând totodată senzația de downshift, tipică cutiilor de viteze. Interesant, dar în spatele volanului se păstrează clapetele de schimbat vitezele care și-au schimbat funcțiile, dar care le simulează pe cele clasice: cea din stânga crește efectul de regenerare a energiei pierdute la frânare, iar cea din dreapta activează ambreiajul hidraulic, deci senzația de downshifting.

Câteva cuvinte despre baterie pentru ca, da, Regera are propulsor hibrid. Este probabil cea mai performantă baterie montată pe o mașină de stradă: funcționează la 800 volți și are o capacitate de 4,5kWh! Pentru a răcori monstrul, un sistem de răcire cu țevi și lichid înconjoară acumulatorul, în timp ce între celulele componente ale pachetului există lichid pentru răcirea locală. Totuși, greutatea totală a pachetului de acumulatori este de 90 kg, cu 25 kg mai puțin decât în cazul unui acumulator convențional cu aceleași performanțe, grație tehnologiei împrumutate din Formula 1.
Gata cu tehnologiile folosite! Haideți să ne concentrăm pe rezultate. Fără superlative inutile, Regera dezvoltă peste 1500 cp și peste 2000 Nm. Altfel spus, datorită celor 1590 kg cu toate plinurile făcute, megacarul accelerează până la 100 km/h în 2.8 secunde, până la 200 km/h în 6.6 secunde și până la 300 km/h în 10.9 secunde. Demarajul 0-400 km/h este estimat la 20 secunde, în timp ce repriza 150-250 km/h durează 3.9 secunde.
QED!



Bogdan Grigorescu

Comentarii


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 





© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.