Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   



Pagani Huayra BC



Huayra BC este dovada că un supercar nu iubește doar liniile drepte, ci mai ales virajele. Pe Huayra îl știm deja, dar care-i treaba cu ediția specială BC? BC este un acronim format din inițialele lui Benny Caiola, primul client al producătorului italian. Pentru a-i arăta recunoștința, Horacio Pagani i-a dedicat acest ultimate-supercar. Deși este bazat pe Huayra Coupe, împrumută tehnologia folosită la modelele de pistă Zonda R și Zonda Cinique. El devine astfel cel mai ușor hypercar omologat vreodată pentru circulația publică, grație utilizării extensive a elementelor tipice mașinilor de circuit.

Să începem cu motorul: AMG a dezvoltat special pentru Pagani un mosntruos V12 biturbo de 6 litri, care dezvoltă 790 cp. A, și care îndeplinește normele Euro6. De aici, Pagani și-a făcut bine temele: noul eșapament face uz de materiale rare, precum aliajul din titan, fiind acum foarte ușor și mult mai puțin restrictiv. Sunetul este chiar mai intens decât la Huayra Coupe (o fi oare posibil?).
Ceea ce însă îl face cu adevărat interesant este transmisia în 7 trepte. Este foarte ușoară, cântărind împreună cu diferențialul aproximativ 60% din greutatea uneia DSG cu performanțe similare. Cutia de viteze este așezată transversal, ”împingând” centrul de greutate spre înainte, pentru a genera un moment inerțial minim. Rezultatul este o stabilitate fără precedent în viraje, fără tendințe evidente de supravirare. Mergem spre roți pentru a descoperi planetarele derivate direct din cursa de 24h de la Le Mans. Ele sunt cele mai eficiente planetare folosite vreodată pe o mașină de stradă, oferind o eficiență fără precedent în transmiterea puterii la roți.

Cea mai performantă și ușoară suspensie cu care a fost echipată vreodată o mașină de stradă utilizează un aliaj de aluminiu din industria aviatică, numit HiForg. Ea este cu 25% mai ușoară decât cea de pe modelul Huayra Coupe, oferind totuși o rigiditate crescută. Frânele au fost concepute și executate de conaționalii de la Brembo, care au folosit un mix carbon-ceramic, pentru discuri ușoare și etriere rigide.
Pirelli propune anvelopele P Zero Corsa 255/30ZR20 și 355/25ZR21, derivate direct din Formula 1 atât ca desen al benzii de rulare, cât și ca geometrie și structură interioară. Astfel, ele sunt capabile să suporte forțe generate de motoare de peste 1000 cp (neimpresionant, prin prisma lui Bugatti Chiron). Opțional, ”încălțată” cu anvelopele de curse P Zero Trofeo R, Huayra poate atinge accelerații laterale de nivelul a 2G!

Pentru a desăvârși comportamentul sportiv suprem, aerodinamica a fost repetat studiată în tunel, alături de prestigiosul inginer Gian Paolo Dallara. Numai plafonul a rămas de la modelul de bază, toate celelalte panouri exterioare fiind optimizate aerodinamic. Și canalele de aer au fost redesenate, atât pentru o răcire mai eficientă a comopnentelor mecanice, cât și pentru o reducere semnificativă a rezistenței la înaintare.

Am văzut că toate componentele au fost optimizate, dar să aflăm și rezultatul final: Pagani Huayra BC cântărește numai 1218 kg, adică mai puțin decât un Vw Golf! Cum se traduce asta pe șosea? Nimic nu este cert, însă se vehiculează o accelerație până la 100 km/h sub 3 secunde și o viteză maximă de peste 355 km/h. Prețul unui exemplar va fi situat în jurul a 2.3 milioane euro, toate cele 20 de exemplare preconizate fiind deja vândute.



Bogdan Grigorescu

Comentarii


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 





© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.