Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   



Cum sa dezghetam rapid masina



Iarnă. -5 grade C. A plouat aseară. Peste noapte a înghețat. E ora 7 și trebuie să plec. Cobor la mașină și...surpriză: butucul cheii s-a blocat, ușile au rămas lipite pe chedere, geamurile au 5mm de gheață pe ele. Mă panichez... nu mai ajung la serviciu!Ok, situația nu se întâlnește prea frecvent...cel puțin nu în România. Și totuși...măcar de 2-3 ori pe an tot o expreimentăm. Ce-i de făcut?

În primul rând, fiți la curent cu prognoza meteo. Aflați din timp când se anunță ninsori sau ploi urmate de temperaturi negative. Dacă știți asta, ați rezolvat mai mult de jumătate din problemă! ...știți vorba aia: un om informat pleacă repede din parcare. ...sau parcă suna altfel. Așa că dacă sunteți într-o astfel de situație, mai bine preveniți problemele ce pot apărea:

- Seara, după ce opriți motorul, ridicați ștergătoarele. Vă veți feri astfel de multe bătăi de cap: lamele nu mai îngheață pe parbriz, deteriorându-se, iar la pornirea (accidentală sau nu) a stergătoarelor nu mai riscați să ardeți motorașul sau siguranța din cauza blocării acestora.

- Pulverizați din timp în yale o soluție multifuncțională (gen WD-40), care, pe lângă faptul că înlătură praful și lubrifiază yala, ține și condensul deoparte. Butucii se blochează din cauza condensului care îngheață peste noapte. Problema se întâlnește mai frecvent la yalele vechi, în interiorul cărora s-a depus praf. Combinația de mizerie și gheață poate produce mari bătăi de cap. Dacă totuși yala se blochează , țineți la îndemână un spray Lock de-icer (de dimensiunea unei brichete), care topește rapid gheața formată în butuc. O yală deblocată vă poate scuti de probleme: chiar dacă închiderea centralizată se acționează din telecomandă, este posibil ca acumulatorul să se descarce iarna, cheia fiind singura variantă de a pătrunde în mașină.



- Tratați chederele ușilor cu o soluție antiaderentă. După ce am reușit să învârtim cheia, următorul obstacol este gheața de pe cheder. Ea se formează din același motiv: căldura din mașină și frigul de afară creează condens, care îngheață peste noapte. Avem două posibilități: fie tratăm chederele cu soluții antiaderente (pudră de talc sau glicerină), fie utilizăm soluții speciale, anti ingheț pentru chedere (se găsesc cu ușurință în comerț). Pe lângă proprietățile antiaderente, acestea sunt și emoliente, deci mențin elasticitatea cauciucului. Încă un pont: dacă tratați și tabla care presează pe cheder cu ceară de caroserii, atunci aveți ambele suprafețe tratate, deci garanția unei victorii sigure!

- Tratați geamurile cu soluții speciale. Știm cu toții că una dintre cele mai mari probleme iarna este gheața de pe geamuri. Ei bine, există o variantă verificată și foarte elegantă de a ușura îndepărtarea gheții de pe geamuri: aplicarea din timp a soluțiilor anti-aderente. Puteți opta pentru soluții hidrofobe, precum Rain-X, Aquapel, etc. Dacă le folosiți, microfisurile din parbriz sunt umplute cu soluție, pe suprafața vitrată se depune un strat subțire de tratament, iar gheața nu mai aderă la fel de puternic. Efectul durează între două săptămâni și o lună. Seara, înainte să plecați de la mașină, după ce ați ridicat ștergătoarele pulverizați lichid de curățat parbrizul si lăsați-l peste noapte fără să-l ștergeți. Astfel, veți împiedica o parte din zăpadă să înghețe pe parbriz. Dimineața, nu curățați cu racleta gheața, pentru că veți zgâria geamurile! Curățați cu o perie zăpada în exces. Păstrați în portbagaj un pulverizator plin cu soluție de spălat parbrize iarna sau cu alcool sanitar. Aplicați-o peste gheața rămasă după îndepărtarea zăpezii.



-Am asigurat accesul în mașină și ne-am asigurat că (între) vedem pe unde mergem. Deja suntem aproape de plecare. Acum există mai multe păreri despre cum trebuie procedat: pornim motorul din timp sau nu? Comozii o fac imediat ce pot urca în mașină, pentru a-l încălzi cât dau zăpada de pe geamuri. Economii n-o fac decât atunci când sunt gata să plece: pe bună dreptate, mașina consumă carburant inutil stând pe loc. Specialiștii recomandă varianta economilor. Eu sunt undeva la mijloc: dacă temperaturile sunt negative, pornesc mașina cu 2 minute înainte de a pleca. Astfel, nu uzez motorul peste măsură (uleiul gros nu ajunge imediat la gradul de onctuozitate ideal), dar nici nu consum combustibil exagerat.

Mai multe detalii puteți citi aici.
Bogdan Grigorescu

Comentarii


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 





© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.