Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   



Micşorarea consumului - partea 1/2




Micşorarea consumului de combustibil

Haideţi să discutăm puţin despre modalităţi de a micşora consumul maşinii. Fie că discutăm despre maşini de concepţie mai veche, pe carburator (să nu uităm că încă mai găsim pe stradă Daciile seculare) sau de cele mai recente (cu injecţie), metodele pe care vi le prezentăm sunt aplicabile şi au rezultate excelente (în unele cazuri chiar spectaculoase).

Motorul reprezintă principalul ansamblu care influenţează (în bine sau în rău) consumul de combustibil. La rândul său, motorul este alcătuit din diverse sisteme a căror proastă funcţionare scade economia de carburant. Ne vom ocupa pe rând de fiecare.

Sistemul de alimentare

Incepem cu problemele pe care le poate crea banalul ... buşon de combustibil. Unele dintre acestea au din construcţie un orificiu care permite schimbul de gaze (vapori de combustibil) cu atmosfera. Altele nu, caz în care eliminarea presiunii din rezervor se face exclusiv prin conducta de aerisire (preaplin). Dacă acest orificiu este înfundat, precum şi la înfundarea conductei (furtunului) de aerisire se creează presiune în rezervor. Cum se manifestă? La deschiderea buşonului se observă o eliminare de presiune din rezervor. Rezultatul? Consum exagerat ( presiunea din rezervor trece mai departe spre carburator) sau forţe care dăunează sistemului de injecţie şi miros de combustibil (sistemul începe să piardă din presiune pe la colierele furtunelor, putând chiar să avem scurgeri de carburant).

La mașinile de producție recentă, din cauza normelor din ce în ce mai stricte de poluare, a fost necesară etanșarea sistemului de alimentare. Drept urmare, în bușon nu mai există supaă, iar conducta de aerisire a dispărut. A apărut, în schimb, un dispozitiv cu filtru de carbon activ, care, la creșterea presiunii în rezervor, reține vaporii de combustibil, eliberând în atmosferă doar aer. Atunci când presiunea scade, acest proces se reia în sens invers. Deci, dacă aveți presiune crescută în rezervor (ce poate fi simțită la deschiderea bușonului), interesați-vă dacă mașina pe care o dețineți este echipată cu un astfel de sistem. Dacă este, schimbarea canistrei de carbon și (probabil) a electrovalvei (împreună cu care lucrează) este iminentă. Dacă însă defecțiunea vă prinde departe de casă, slăbiți bușonul, lăsând posibilitatea rezervorului să comunice cu atmosfera (ca soluție pur provizorie).

Acelaşi consum mare poate avea drept cauză înfundarea conductei de retur. Orice pompă de combustibil "trage" din rezervor o cantitate de carburant mai mare decât cea necesară funcţionării motorului, iar excedentul se întoarce în rezervor, prin conducta de retur. Obturarea sa va face ca surplusul de combustibil să intre forţat în camera de ardere, provocând pe lângă creşterea exagerată a consumului şi ancrasarea bujiilor şi depunerea de zgură pe supape şi pereţii camerelor de ardere. Problema nu se poate remedia decât la service, unde se va identifica locul în care conducta este blocată şi aceasta va fi desfundată sau schimbată după caz.

Să trecem acum la problemele injecţiei. Cea mai frecventă problemă care apare este obturarea parţială (sau în cazuri mai severe - totală) a unuia sau a mai multor injectoare. Popular, asta se numeşte înfundarea injectoarelor. Principala cauză a problemei este calitatea proastă a benzinei/motorinei. O altă cauză este aceea că elementele solide din benzină rămân pe interiorul injectorului atunci când opriţi motorul, iar căldura face ca anumiţi componenţi din combustibil să se evapore, restul rămânând sub formă de depozite. Din păcate, depozitele care se formează pe orificiile injectoarelor sunt extrem de dure şi de-aceea sunt greu de înlăturat. Nemaiavând aceeaşi suprafaţă totală de pătrundere a benzinei, managementul motorului tinde să menţină funcţionarea la parametri cât mai apropiaţi de normalitate, însă de cele mai multe ori, acest lucru este insuficient. Motorul funcţionează defectuos, cu trepidaţii, porneşte greu la rece, iar pentru a beneficia de putere trebuie apăsată mai mult pedala de acceleraţie, crescând consumul. Pentru a evita aceste probleme, soluţia este folosirea la fiecare plin de combustibil a unui flacon de soluţie pentru curăţat injectoare (Fuel Injector Cleaner), care ajuta la evitarea depunerii impurităţilor pe injectoare. De asemenea, o repriză de şofat sportivă (din când în când) creşte temperatura din camera de ardere (care are drept rezultat arderea depunerilor de pe scaunul supapei şi de pe bujii) concomitent cu mărirea debitului de combustibil prin injectoare (deci răcirea corespunzătoare a acestora şi desfundarea fizică, chiar de către combustibilul care pătrunde prin ele). De aceea, pentru menţinerea unui sistem de alimentare curat şi performant (şi pentru curăţarea filtrului de particule la Dieselele recente), recomand să schimbaţi ocazional aproape de zona roşie a turometrului (fireşte, fără a abuza, caz în care consumul şi uzura cresc exagerat). Indiferent de stilul de conducere, recomand curăţarea cu ultrasunete (pe banc de curăţare) a injectoarelor la fiecare 130-170.000 km parcurşi (în funcţie de rutele pe care le-aţi făcut şi de stilul de mers), pentru că depunerile nu pot fi înlăturate numai printr-o şofare corectă şi adăugarea de diluanţi chimici în benzină.

Ce benzină folosim de 95 sau de 98? Depinde... benzina de 95 are o putere calorică mai mică. Pe româneşte, benzina de 95 împinge pistonul mai puţin decât aceeaşi cantitate de benzină de 98. Deci un randament superior al benzinei mai scumpe... Sigur că alimentând cu 98 vom avea un consum mai mic decât cu 95, însă luând în considerare diferenţa de preţ, situaţia se poate inversa. Şi aici există posibilitatea de a adăuga un aditiv (Octane Booster), care va creşte cifra octanică (în anumite cazuri, pe recipient este specificat şi cu câte puncte) la un preţ mic (10-20lei/plinul de rezervor), fiind o variantă decentă. La Diesel, situaţia e mai simplă: alimentaţi cu motorina a cărei specificaţie corepunde cu normele de poluare îndeplinite de autoturismul dvs. (Euro3, Euro4, etc.). Şi în acest caz există aditivi care măresc cifra cetanică (Cetane Improver), care micşorează consumul la un preţ mic. Cum procedăm, deci? Părerile sunt împărţitem iar rezultatele pot diferi în funcţie de maşină. Testaţi consumul mediu obţinut cu CO98, apoi testaţi-l pe cel aferent benzinei CO90 şi luaţi o decizie. În ceea ce mă priveşte, eu merg pe CO95 combinat cu aditiv, pentru că am obţinut consum mai mic la preţ mai bun concomitent cu performanţe sensibil superioare.

Filtrul de aer trebuie să fie curat. Un filtru îmbâcsit duce la schimbarea raportului benzină/aer care intră în cilindru prin faptul că nu permite aerului să treacă prin hârtia filtrantă. Urmarea: un amestec bogat, deci consum mare de combustibil şi o pierdere de putere. Recomand verificarea filtrului de aer la fiecare 10-15.000km, în funcţie de tipul de drum pe care folosiţi maşina (zone cu praf sau mai curate). Dacă observaţi depuneri mari de praf pe filtru, acesta trebuie schimbat imediat. Dacă filtrul este relativ curat, o simplă curăţare cu aer comprimat poate prelungi viaţa cu încă 5-10.000 km.

Sistemul de aprindere

Bujiile reprezintă ultima verigă a lanţului sistemului de aprindere. Acestea trebuie curăţate sau schimbate la intervale regulate (în funcţie de motor, între 20 şi 40 mii km). Electrozii cu depuneri dau scânteie slabă şi lasă combustibilul nears. De aceea, motorul suferă o pierdere de cuplu (nu trage bine) care face şoferul să apese mai tare acceleraţia. Lanţul se încheie cu, aţi ghicit, consum inutil de combustibil. Inspectarea regulată a bujiilor este obligatorie şi ar trebui făcută la fiecare 5000km. În cazul în care bujia prezintă depuneri (cauzate, în principal, de pornirile la rece repetate), aceasta trebuie curăţată cu un şmirghel cu granulaţie fină (în niciun caz nu trebuie pusă pe foc, pentru că îşi pierde calităţile termice). În viitor veţi putea citi un articol legat de demontarea, curăţarea, reglarea distanţei dintre electrozi şi remontarea bujiei pe maşină.

Partea a doua va trata scăderea consumului prin menţinerea în parametri a sistemului de ungere şi a sistemului de răcire. Vom discuta despre sistemul de frânare, despre aerodinamica maşinii, despre pneuri şi despre un stil corect de conducere.


- continuare - vezi partea 2

Bogdan Grigorescu

Comentarii

ion la 9 Decembrie 2009
as dori articolul cu demontarea si curatirea bujiilor.am un chevrolet spark din 2007/36000km,si nu prea am suflu la motor.pun benzina 98

Horatiu la 7 Aprilie 2010
Buna ziua! Excelent articol! Eu am un Renault Clio 1.4 i din anul 1995, injectie monopunct. Am schimbat la masina toate consumabilele(filtru aer, filtru benzina, bujii, ulei), distributia, am reglat tachetii caci erau unpic dereglati, sonda lambda si tot are un consum urban de 9l/100 km urban ceea ce mi se pare destul de mare tinand cont ca schimbarea vitezelor o fac la 2000 rot/min caci altfel "mananca" si mai mult! Nu stiu cum sa fac sa ii mai reduc consumul...cateva sugestii ar fi binevenite. O zi buna! La revedere!

Emi la 28 Octombrie 2010
Motorul ala de clio asa consuma el mult. Daca ai fi avut acel 1.6 Diesel ti-ar fi consumat 4% la 100km/h ;). A , inca ceva. Fa-ti un soft. nu e scump, vreo 100euro . ;) ii zici ca vrei treptele 1-2-3 scurte si 4-5 lungi ;) si sa vezi ce consum de 5% o sa ai cu a5a la 2000 la 120km/h

gaga la 1 Noiembrie 2010
Nu mai schimba sub 2000 pt ca atunci mananca mult.Un motor lucreaza bine intre 2000 si 3000 rpm.

paulici la 14 Ianuarie 2011
Am Skoda Fabia 2000, motor 1.4 MPI si "papa" 7l/100km la 1ookm/h. Mi se pare exagerat de mult, tinand cont de marime motor si masina. Cun ii scad consumul? Cumpar instalatie GPL? Cat costa una? Ii pun magneti de la MagnoFuel sau exista alta varianta?! Am inteles ca un tip din timisoara a scazut consumul la jumatate masinii sale! Va rog sa ma ajutati!!!!!!!!

perianu vlad la 9 Aprilie 2011
Foarte interesant comentariu insa va cer personal ajutorul fiind ultima persoana careia ma adresez.
Sunt detinatorul de 3 luni al unui break 1310 aci si am avut experienta neplacuta de a il cumpara de la samsari si de a constata nenumarate defecte ascunse. Defectul care ma afecteaza cel mai mullt (la omul sarac nici boii nu trag) este acela al consumului ( 40%) enorm. Am fost la 7 serviceuri si nimic, dar acum 2 sapt. am reusit printr-un prieten sa ajung la cineva f priceput si am schimbat injectia. Rezultatul : bujiile nu mai sunt pline de funingina, consumul s-a redus in Bucuresti la 15,5% ( am uitat sa va spun ca masina are motorul de 1,6 ccl), totusi inca am consum acum pe vreme calduroasa cam mare. Va rog sa-mi spuneti daca ma puteti ajuta.
Multumesc anticipat si astept raspuns pe mail : [email protected]

dan la 2 August 2011
am o mare rugaminte ami puteti sp si mie un raspuns am o dacie 1310 de o bucata de vreme ma confrunt cuo problema la sistemul de ungere am schimbat uleiul de motor an preuna cu filtru si cu o cutie de aditiv cu teflon 2=2 si an nainte aveam presiunea macsima /6 iar acum am la rece4 si la cald 3 care s a fie problema pt ca an rampa cand scot busonul arunca ulei /cu stima

Flore la 6 August 2011
Ajutor! Unde e capacul de preaplin la spark?

Mecanicul la 26 Noiembrie 2011
salut Dan, La relanti ai 3, 4? // 1. la turatii ridicate (2000, 3000 rot/min) creste nivelul uleiului? daca da, uleiul este contaminat cu benzina.
2. Arborele a fost rectificat sau doar cuzinetii montati direct? Aici, ori arborele rectificat prost, ori, fara rectificare, a avut joc destul de mare prin care uleiul "scapa". Asculta zgomotele, bataile de arbore. O alta potentiala sursa de pierdere ar fi lagarele arborelui cu came.
3. Pompa proasta sau cu supapa dereglata sau o gunoaie agatata intre bila pompei si scaun, incat la rece e presiune mare, datorita viscozitatii mari, la cald scapind usor.
4. Mai greu de crezut dar: rampa culbutorilor e bine fixata? poate scapa presiune pe la suportul acela prin care se unge rampa. Sau rampa cu scapari pe la capete??

dan la 10 Februarie 2012
presiune mica mai poate fi din cateva puncte /1filtru ulei defect /2pompa are joc mare la acx /3gunoaie la capatul acxului cu came /4ulei prost ,tin a mentiona ca si eu am patit la fel /feritiva de ulei de motor de petrom .folositi prista 15w40 disel ,cu aditiv cu teflon 2+2 si vei vedea ca ati va reveni presiunea la motor /cu stima /un amic

tyby la 15 Mai 2012
salut . am si eu o problema cu un vw polo fab 2000 benzina . la pornire dimineata sau dupa ce sta in parcare mai multe ore (6-8 ore)indif de vreme sau temp. cand i dau prima cheie motorul porneste dar trepideaza si scade turatia pina ce acesta moare (se opreste ) apoi porneste la a doua sau atreia cheie . sa service am duso si miau dat pe test amestec combustibil sarac . am lasat masina acolo si au zis ca miau schimbat bujiile ,curatat injectoare si clapeta de acceleratie dar tot nu imi porneste . ce credeti ca ar putea fi? sa traga aer prea mult pe undeva sau .....?

bogdan la 21 Iulie 2012
foarte interesant chiar vreau sa vad ce se intampla cu consumul dupa ce aplic tot ce ai scris. bravo

avram nicolae la 1 August 2012
am fost si am alimenta la pompa,si mi-a spus vanzatorul ca nu se face aerisirea corecta la rezervor ca la un momendat nu mai intra benzina,cu toate ca era aproape gol rezervorul si nu stiu ce inseamna asta .daca stie cineva va rog sa-mi spuneti si mie.cu multumiri

GorbyX la 1 August 2012
am o skoda fabia din 2007 motor 1.2 12V HPI. de ceva vremea...nu imi mai porneste la prima cheie...adica porneste....ii scade turatia si imediat se opreste.daca ii pun doar contactul de vreo 3-4 ori....apoi porneste. si acum recent mi s-a aprins si martorul motor in bord. imi puteti da niste sfaturi va rog?

stefan la 20 August 2012
de ce am pierderi de ulei pe la buji se pare mie k am presiune prea mare la motor

marin la 9 Octombrie 2012
de ce scoate apa pe toba la pornire la scoda fabia astept ras va multumesc

alin la 14 Octombrie 2012
am un passat 16 din 2003 si ubeori cand il pornesc se intampla ca atunci cand aveai o dacie si nu ii trageai socul .incerc si fac sprituri pe acceleratie pana isi revine iar dupa aceea nu mai am probleme
imi puteti spune va rog de la ce am problema deoarece nu face mereu

doru la 16 Noiembrie 2012
salut ...am un opel corsa motor 1200 si am un consum de 10lasuta asta dupa ce am duso la service pentru ca mergea intrerupt inainte imi consuma undeva la 5% .care sa fie cauza ???????? va rog sa imi dati un sfat .astept raspuns.multumesc

florentin la 19 Noiembrie 2012
buna ziua am un renault megane2 2004/ 16/16 valve si am un consum enorm de mare intre 11% si 14% alte ori se mai dunce in 15% ce pot sa fac si eu sa scap de acest consum ? va mutumesc .

florib la 24 Noiembrie 2012
am un clio 1,4 consum 8la 100 ce pot sa fac

viorel la 3 Februarie 2013
de ceva vreme am cumparat un dispozitiv cuantic care reduce consumul de combustibil.l am montat pe masina si am observat ca a scazut sgomotul motorului mai ales cind est e rece si consumul a scazut cu 1l

Nagy Claudia la 4 Februarie 2013
Am un Audi A2 din 2002, euro 5 si am alimetat de aproximativ 4 ani cu benzina de 95 de la Petrom. La intervale diferite de timp masina imi facea figuri la pornire, în sensul ca pornea dupa 8-10 chei si cu acceleratia pâna în podea. Am patit acest lucru chiar în pompa, iar angajatul de acolo mi-a dat un sfat: ar fi bine sa cumpar benzina de 98 ca probabil computerul de bord nu comanda pornirea masinii, din cauza benzinei. De aproximativ 2 luni alimentez cu benzina de 98, dar masina a continuat sa faca aceleasi figuri (cam o data la 2 sapatami). Deci nici o schimbare in bine deocamdata, dar mai recent am primit un alt sfat: benzina de 98 s-ar putea sa dauneze catalizatorului masini si sa distrug motorul folosind aceasta benzina. Va rog, sa imi dati un sfat profesionist in legatura cu ce benzina ar fi indicat sa folosesc, fara sa-i fac niciun rau masinii. Va multumesc!

vasy la 10 Februarie 2013
salut...am o skoda fabia 2002 motor 1.4 ,44kw care imi consuma 8%.am cumparat o d jum de

an si nu consuma atat atunki.ce sa intamplat nuj.ce sa fac ca sa nu mai consume atat?

cris la 17 Februarie 2013
salut
am vw passat 1.8t 20v din 98 si are consum mediu in oras 16 la suta.
sa il vind?
multumesc

Daniel la 19 Februarie 2013
Buna ziua. Am un logan 1,6 benzina, dar imi consuma aproape 11/100km in urban si nu inteleg de ce ca este totul skimbat la timp. Si schimbarea vitezelor o fac intre 2000 si 2500. Va rog care imi poate da si mie un sfat ceva. Va multumesc . O zi frumoasa

gheorghe alina la 27 Februarie 2013
am un reno clio diesel 1.5 si se opeste la relanti .mai nou in bord se aprind becurile de la injectoare.bujii si presiune.am verificat injectoarele si bujiile.sunt bune.testerul imi indica o defectiune presiune in rampa,nimeni nu stie de unde.cand urca prea mult si rancane urat,cand scade de tot si se opreste.am fost la mai multi mecanici,dar nu-i dau de cap...

bog la 22 Martie 2013
sal.am o skoda fabia.de vreo 2 sapt imi pierde lichid de frana.la 2 sapt completez 300 ml.am becu cu pompa aprinsa in bord si consuma f mult in oras,afara consum f bun.in rest multumit

Robert la 26 Martie 2013
Buna seara sunt diperat mi-am cumparat un bmw 525 tds e39 de cateva zile si am un consum exagerat de mare,am alimentat cu 150 ron si am mers 100 de km,nu stiu ce sa ii fac nu imi permit sa merge cu ea,va rog din suflet sa ma ajutati cu un sfat

florin1965 la 29 Martie 2013
salut a montat cineva dispozitiv magnetic pe furtunulde gaz sau benzina pentru micsorarea consumului ,unde se gaseste sila ce pret, multam

ray-pentru TYBY la 5 Aprilie 2013
salut. ai rezolvat problema? ai scris comentariul de mai sus folosind parca aceleasi cuvinte pe care le-as fi folosit eu, pentru aceeasi problema (abolut identic tot, inclusiv schimburile). cauta-ma pe [email protected] putem discuta despre masina. poate ne ajutam reciproc.(am acelasi auto)

ionut la 27 Aprilie 2013
am si eu o problema.am un renault megane 1.6 benzina 16 valve din 2007 si de o vreme la pornire cind e motorul rece nu mai porneste un pic turat parca porneste in 2 pistoane asa bilbait nu tot timpu dar mai mereu.ce sfat imi dati?ma confrunt cu problema asta de vreo 3 luni.

iulyus la 5 Iunie 2013
am un opel astra F '92 motor 1.6 benzina -(schimbat de pe alta masina adusa din germania cu km reali 140.000).Din iarna am inceput sa am probleme cu consumul (mare!) de benzina.Fiind iarna am observat destul de usor ca nivelul apei nu crestea suficient de repede(ceva normal ca era frig),dar apoi nu mai voia sa creasca deloc(cauza am banuit-o repede-termostatul ramas pe deschis-cred!).Cand zic consum mare ma refer la faptul ca am facut un test(nu cred ca foarte plauzibil dar asa ca o simpla idee):cand mi se aprindea becul la carburant, alimentam imediat de 50 de lei,resetam kilometrajul si apoi repetam operatiunea.Specific din nou,stiu ca nu e foarte relevanta aceasta operatiune pentru deducerea consumului,dar cel putin sa imi fac o idee.Deci rezultatul : cu o cantitate de 8 litri benzina(aprox.) -50 de ron, feceam in jur de 50 de km ! (in oras).Acum,desi a venit caldura(acul la temperatura apei se ridica),am aceleasi probleme cu consumul.Inca nu am schimbat termostatul(l-am cumparat),dar oare care ar fi cauza?

SILVIU la 23 Iulie 2013
am un ford focus 2 1,4 benzina din 2008 cu doar 26 000 km( i-am facut in 5 ani) ,in fiecare an ii schimb consumabilele iar acum am observat ca are nivelul uleiului crescut si parca miroase a benzina.Care sa fie cauza? masina a fost noua in 2008(din magazin cumparata si nu am avut probleme pana azi -bujiile le-am schimbat in 2010 -uleiul in fiecare an (FORD 5W30) -filtru MAN.Ce posibil defect sa apara?

vergiu la 9 Decembrie 2013
am o dacia 1310 injectie,relantiu neregulat si la plecarea de pe loc da sa moara .ce sa fac-

Gabi la 17 Decembrie 2013
Am un Hyunday Terracan automat 2005 2,9 diesel. Consuma 20% urban, l-am dus la dealer auto si la inca un service, acelasi raspuns: nicio defectiune!! Ma ajuta cineva? Multumesc.

SANDU la 23 Decembrie 2013
am un opel corsa B 1,2 din 1995 consum 10 -12 l la 100 k traseu mediu.Cei mai multi prieteni care au o asemenea masina spun ca inregistreaza un consum de 5 -max. 6 l la 100k. Simt ca masina nu merge bine,nu trage nu are putere,dar foarte rar acest lucru se schimba.Am inlocuit filtre,sonda landa,bujii,am trecut pe la multe service dar nu am rezolva problema,fiecare cu alt diagnostic.Singurul aspect pe care nu l-am verificat ar fi supapele,afland ca ar fi boala generala la acest model.

dragomir la 2 Ianuarie 2014
de ce supernova 2002 consuma 9,24l/100km?

simion la 1 Noiembrie 2014
am cumparat un opel corsa 2003 motor 1.2 benzina....masina era pe rosu, am alimentat 40 de litri si am parcurs numai prin oras 500 km..ceea ce imi da un consum de 8 l/100...mie mi se pare cam mult la acest model de masina...ma puteti ajuta cu niste pareri? sau care ar fi cauzele unui consum marit?

romeo la 3 Noiembrie 2014
Am um spark.porneste perfect dAr cand plec merge intrerupt kiar si pe benzina.cand decekerez se opreste motorul.iam skimbat bujii filtre.oare sa fie de la taketi?

augustin la 12 Noiembrie 2014
caut un specialist pt. un renault11 motor 1,7 injectie monopunct,respectiv,pornesc motorul merge citeva minute si apoi se opreste,am dat filtrul de aer la oparte si mi se parea ca venea cam multa benzina la injector ,poate asta este si cauza dar trebuie sa vedem dece baga atita benzina,poate vreun senzor,mentionez ca dapa ce se opreste motorul nici nu mai vrea sa porneasca,dau la automay degeaba,ba mia dat si detonatii de mia spart toba intermediara cred,multumesc anticipat pt. ajutor

crisan la 28 Noiembrie 2014
am un opel vectra din1992 si am o prpblema.dimineata porneste si dupa 1 minut se opreste dand impresia ca nu se alimenteaza desi se aude cand pun contactul ca pompa amorseaza . sa fie filtrul de benzina infundat ? daca amorsez pompa de mai multe ori iar porneste si face asa?ROG RASPUNS URGENT ,VA MULTUMESC

qq2 la 26 Decembrie 2014
RC-S se numeste nano tehnlogia WS2 de ultima ora, poate fi gasit acum si in Romania, pui intre 2-7 % in baia de ulei si scade rapid consumul cu pana la 1l/100 km.Nu doar atat, mareste intervalul de schimb al uleiului si filtrului de 2 ori, cresc puterea si cuplul motorului, scade zgomotul produs de motor.
NU exista la momentul actual pe piata un produs care sa aiba un coeficient de frecare atat de mic - 0,03 !

Adrian la 6 Mai 2015
Salutare, am si eu o problema cu dacia breck 1310 , de ceva vreme adica de vreo 2 ani nu se mai alimenteaza cu benzina in momentul cand merg aproape de 3000 de ture in treapta a 5 a ramane fara benzina in filtru de benzina . De atunci am tot schimbat 3-4 pompe de benzina , rezervor + conducte dar degeaba , am dat si nivelul mai mare in carburator dar nimic cand ii vine draculeii nu ma mai inteleg cu ea nu stiu ce sa ma fac . Daca ati patit asa ceva sau stie cineva despre ce e vorba va rog sa-mi spune-ti . Multumesc astept raspuns pe [email protected]

andrei la 15 Mai 2015
Stie cineva despre un sistem de curatare bio pt injectoare

Florina la 20 Mai 2015
Buna ziua. Am un opel insignia din 2012 pe motorina si as dori sa stiu de ce cand desfac capacul de la rezervor are presiune. Trebuie din cand in cand sa desfac capacul ca sa scot presiunea. Se intampla ceva grav daca nu desfac capacul sau este grav daca face asa? Ce trebuie facut? Multumesc

Alin la 25 Mai 2015
Buna ziua! Am un vw polo din 2006 1.2 benzina. Imi scade turatia motorului si se aprinde martorul de motor pe bord. Daca opresc motorul si o pornesc iar, se tureaza normal. Am dus-o in service si mi a schimbat bobina de la pistonul 3, detectata in urma testelor. Dar a doua zi dupa ce am scos-o, iar a scazut turatia motorului si s-a aprins beculetul. Aveti idee care este problema? Va multumesc.

iulian la 26 Iunie 2015
buna ziua am si eu un passat 1,6benzina2001motor ALZ dimineata la prima cheie porneste greu dar porneste si dupa ce o opresc si ii dau cheie iar nu mai porneste de abia la a6cheie porneste,in cursul zilei nu am probleme.Am puso pe tester si nu da nimica am schimbat bujiile,filtru benzina si tot greu porneste ma poate ajuta cineva va rog frumos...

iulian la 26 Iunie 2015
buna ziua am si eu un passat 1,6benzina2001motor ALZ dimineata la prima cheie porneste greu dar porneste si dupa ce o opresc si ii dau cheie iar nu mai porneste de abia la a6cheie porneste,in cursul zilei nu am probleme.Am puso pe tester si nu da nimica am schimbat bujiile,filtru benzina si tot greu porneste ma poate ajuta cineva va rog frumos...

claudiu la 30 Iunie 2015
Am un ford focus 2006 1.6 tdci si ami pierde motorina pe la un injector

Victor la 7 Iulie 2015
Bună am un ford Cmax 1.8 benzină automat și nu prea are putere,îmi poți spune ce pot sai fac fac.mersi

remus la 2 August 2015
Florina, citeste aceasta pagina de la inceput. La sectiunea "Sistemul de alimentare" ai toate explicatiile. Succes.

igor la 12 Septembrie 2015
buna am un ford fusion dupa ce merg o distanta mai lunga opresc motorul dupa aceea nu se porneste se porneste peste ceva timp ce sa fie multumesc

geo pop la 18 Octombrie 2015
am un renault megane 2 1,6 16v benzina si am probleme cu pornirea.porneste greu de cele mai multe ori si se opreste cand o scot pe liber sau da suturi in mers.am schimbat senzorul la clapeta de benzina dar nimic.va rog o idee...

augustin la 28 Noiembrie 2015
va salut,am un renault11 motor 1721 injectie monopunct model gtx tip motor f3n,am urmatoarea problema anume rateuri in sistemul de esapament la decelerare,adica cind accelerez este ok dar apoi se audud rateuri in functie de unde il prinde,respectiv catalizator toba mijloc sau chiar la iesire la toba finala,mentionez ca am schimbat filtru benzina si filtru aer,cind am fost la itp a iesit super la noxe,domnul de acolo spunindu-mi ca am noxe de euro 4,multumesc anticipat pt. raspuns,mai mentionez ca am verificat catalizatorul in ideea sa-l curat deoarece mai multi mi-au spus ca poate fi infundat si de aici problema numai ca cineva inaintea mea la scos de tot respectic este complet gol


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 





© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.