Citroen isi schimba faţa

6 februarie 2009 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?

O nouă eră. Citroen (se) reinventează.
Citroen şi-a prezentat ieri, 5 februarie 2009, noua strategie, simultan în 34 de ţări. Data aleasă a coincis cu ziua de naştere a fondatorului mărcii franceze: Andre Citroen. Schimbarea care a început ieri este una deosebit de amplă: o nouă identitate vizuală, o relaţie mult mai strânsă cu clienţii şi o nouă gamă de produse pe piaţa auto.
Schimbarea va începe cu logo-ul atât de important în identitatea unei firme. Cele două săgeţi au spart grila în care erau aşezate, devenind tridimensionale, deci mult mai expresive. Culoarea tipică Citroen va rămâne roşul, însă nuanţa va fi schimbată.

Tehnologia a reprezentat întotdeauna punctul forte al francezilor. Citroen C2 şi C3 au fost primele autoturisme de pe piaţă echipate cu sistemul Stop&Start. Tot galii au introdus pe piaţă filtrul de particule la motoarele Diesel, fiind lideri europeni la vehiculele de sub 110g/km CO2, prin C1. Alte sisteme inventate de Citroen pentru siguranţa rutieră sunt suspensia activă hidraulică, parbrizul panoramic „wide angle”, sistemul care avertizează la părăsirea benzii de rulare, Head UP Display şi multe altele. Continuând acest trend, vor fi lansate pe piaţă modele derivate din conceptele Hypnos şi C-Cactus, precum şi propulsoare hibride, care combină motoare eletrice cu Diesel.

Nici pagina web n-a scăpat: o grafică nouă şi spectaculoasă va ghida userii către informaţiile pe care le caută. Un studiu realizat de francezi arată că 70% dintre clienţii firmei au vizitat anterior site-ul, ceea ce demonstrează importanţa unei pagini web atractive. De aceea, începând cu a doua jumătate a anului 2009, Citroen va intra într-o nouă eră, cu o strategie web 100% revizuită.
Divizia sport va renunţa la denumirea consacrată „Citroen Sport”, devenind „Citroen Racing”. Este evident că de-acum pretenţiile cresc, apărând în viitor noi sportive de stradă, în timp ce în WRC se intenţionează creşterea numărului de campionate câştigate, pe lângă cele 4 de până acum. Vom recunoaşte noile „Citroen Racing” datorită combinaţiei de 3 dungi longitudinale roşii pe fond alb.

Pe parcursul a 3 ani vor fi schimbate toate cele 8.000 centre de vânzare din lume conform noii filosofii Citroen. Operaţiunea de amploare a început deja cu faimosul showroom C42 de pe Champs-Elysees. Divizia de autoturisme de ocazie îşi va schimba numele din „Eurocasion” în „Citroen Select” şi va fi excelent pusă la punct, oferind garanţie pentru autovehiculele mai vechi de 7 ani, leasing propriu, servicii de întreţinere şi buy-back, precum şi asistenţă non-stop.

În următorii 3 ani, Citroen va lansa 6 modele în Europa, propunându-şi să lanseze câte unul la fiecare 6 luni. Noile C3 şi C4 vor fi la fel de inovative pe cât este actualul C5. Paşii ce vor fi făcuţi la schimbarea generaţiilor vor determina apariţia unor modele evoluate în absolut toate privinţele faţă de cele precedente. Noul C-Cactus va reprezenta un model menit să contracareze efectele crizei economice prin economie, preţ de achiziţie şi structură inteligentă, aşa cum o face cu succes C3 Picasso. Noile linii de design şi tehnologie folosite vor permite lansarea, începând cu 2010, a 3 noi modele (în segmentele B, M1 şi M2), despre al căror aspect oferă indicii conceptul DS Inside. Denumirile acestor noi modele vor conţine prefixul „DS”: DS3, DS4 şi DS5.

Ce spunem noi?

Wow! Asta da ştire! Nimic din ceea ce caracterizează acum Citroen nu va mai rămâne în această formă. E nevoie de mult curaj, de mulţi bani şi de o strategie excepţională pentru a reuşi. Nu că francezii ar fi fost vreodată nişte conformişti. Când toţi producătorii încearcă să se ferească de efectele crizei, Citroen investeşte într-o schimbare din temelii. Măcar pentru efortul de a se menţine „altfel”, sper să le reuşească. În fond, ar fi dificil de crezut că strategia nu va avea succes, dacă ne gândim că toatele modelele lansate până acum au fost parcă venite dintr-un film SF şi au avut vânzări pe măsură. Fiind un brand cu un puternic caracter individual, Citroen are clienţii săi fideli, fapt care o expune mai puţin problemelor economice actuale. E improbabil ca un client de Citroen să migreze către o altă marcă. Caracteristicile care l-au făcut în primă instanţă să o aleagă, îl vor convinge să rămână client fidel. Să vedem ce va urma!

Voi ce spuneţi?

În curând vă veţi putea expune părerile şi comentariile pe demaraj.ro.