Concept Toyota

11 februarie 2009 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?
Cu ocazia Salonului Auto Nord-American (NAIAS) din 2009, a putut fi văzut pentru prima dată modelul FT-EV, un mic vehicul electric acţionat exclusiv de baterii (BEV). Probabil vă întrebaţi de ce vă arătăm noul model tocmai acum, odată cu lansarea noului Prius. Ei bine, la Toyota totul e mai simplu decat pare: momentul potrivit, locul potrivit, maşina potrivită. Credem că viitoarele cerinţe necesită o mobilitate avansată, iar răspunsul pentru toate acestea nu este dat de un singur model. Ceea ce poate reprezenta un model de succes în Tokio acum poate sa nu însemne nimic in Kansas City mâine sau în Madrid anul viitor. Un lucru e cert: în această perioadă grea pentru industrie, trebuie să continuăm să privim spre viitor. Ne menţinem ţelul de a dezvolta tehnologii avansate şi de a explora multe variante pentru nevoia de deplasare, care creşte continuu.

Considerăm FT-EV ca fiind un vehicul excelent pentru cei ce se deplasează în oraş. Este ideal pentru cei care parcurg zilnic distanţe de până în 80km, majoritatea pe şosele fără înclinaţii mari, şi care dispun de o priză în garaj. Chiar dacă acest vehicul poate fi perfect pentru aglomeraţiile urbane, drumurile la ţară nu l-ar avantaja, din cauza autonomiei scăzute şi a cerinţelor mai mari de viteză. De aceea am dezvoltat tehnologia pe gaz natural comprimat prezentată pe conceptul Camry Hybrid, cu ocazia Salonului din LA, din 2008.

Modelul FT-EV „împrumută” platforma tehnică de la iQ, micro-car-ul comercializat de Toyota în Asia şi în unele ţări din Europa. La exterior, diferenţele sunt date de elementele aurii şi argintii, iar la interior instrumentele de bord sunt complet diferite de cele corespunzătoare variantei cu motor termic. Echipată cu acululatori Li-ion, FT-EV poate atinge o viteză maximă de 112km/h. Lansarea pe piaţă va avea loc în anul 2012.

Ce spunem noi?

Noi ne întrebăm ce success va avea FT-EV, când cea mai acerbă concurenţă e în propria-i ogradă? Da, mă refer chiar la iQ. În acest an, doi bloggeri englezi au reuşit să străbată 18 oraşe din Marea Britanie în două zile cu un consum mediu de numai 3.9l/100km! Şi asta nu oricum. Vremea a fost departe de a fi ideală (vânt şi ploaie), obligându-i să folosească ştergătoarele, dezaburitorul şi farurile. Mai mult chiar, în anumite oraşe circulaţia a fost blocată, iar folosorea aerului condiţionat a crescut consumul.

Şi atunci, trăgând linie, merită să ai o autonomie de 80km, cu costuri apropiate de cele ale iQ-ului care sare de 800km cu un plin? Clienţii vor răspunde cu siguranţă la această întrebare.

Voi ce spuneţi?