Noul 911 Turbo

7 decembrie 2009 de Bogdan Grigorescu

Noul 911 Turbo: scădere semnificativă a consumului, creştere remarcabilă a puterii

Ce spun ei?

Stuttgart. Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG prezintă noul top-model al exceptionalei game 911: Turbo. Noua generaţie este un ansamblu de inovaţii tehnologice “împachetat” într-un desen rafinat. Raportat la generaţia anterioară, noul Turbo este superior la toate aspectele: consum mai mic, greutate mai mică, putere mai mare. Rezultatul vine de la sine: demaraj, reprize viteză maximă şi manevrabilitate superioare. Lansarea va avea loc cu ocazia Frankfurt Motor Show, între 17 şi 27 septembrie.

Inima monstrului este mică, dar bate cu putere: cei 3800cmc produc, ajutaţi o excepţională turbină cu geometrie variabilă, 500cp, adică peste 130cp/l! Injecţia directă şi posibilitatea cuplării noului agregat la o cutie secvenţială în 7 trepte via ambreiaj dublu, sunt o garanţie a eficienţei extreme a noului propulsor. Sistemul acre are grijă ca demarajele să fie eficiente se numeşte Launch Control şi status-ul său este afişat pe display-ul de pe volan (!) sau de pe schimbatorul de viteze (sau, mai bine spus, selectorul de programe) (!!). Eficienţa extremă la care a ajuns noul Turbo se traduce printr-un consum scăzut cu 18% faţă de cel al generaţiei anterioare, consolidându-i primul loc în clasa supersport. În funcţie de echipare, consumul mediu de combustibil variază între 11.4 şi 11,7 l/100km, permiţând noului model să se alinieze normelor Euro5! Luând în considerare acest consum, performanţele dinamice par ireale: prima sută este atinsă în 3.4s, iar viteza maximă ajunge la 312 km/h. Sisteme precum PTM, PSM, PTV şi alte-3-litere au grijă ca şoferul să se bucure de fiecare cal cu minimum de orz (sau cu minimum de benzină).
Vânzările vor începe în Germania pe 21 noiembrie, de la preţul de 122400 € (coupe), respectiv 131800 € (cabrio), fără taxe.

Ce spunem noi?

O supersportivă cu consum mediu de 11.4l/100km e o realizare măreaţă! Dar care e preţul? Cine plăteşte 140000 euro pe un coupe (cu taxe incluse) nu cred că se uită la consum. Atunci? La americani situaţia s-ar putea să convingă, din cauza taxelor enorme aplicate maşinilor sport, în funcţie de consum. Economia de combustibil este dublată de cea taxe scăzute. Dar noi suntem europeni. În final, în plan ecologic contează cel mai mult (teoretic). În realitate, nici asta nu contează, industria poluând de zeci de ori mai mult decât tot parcul auto al Globului. Bun, atunci? În mod normal, fuga după obţinerea celui mai mic consum are repercusiuni negative asupra fiabilităţii motoarelor. Nimic încurajator nici pe ramura asta. Atunci? Atunci totul devine clar: Porsche POATE! Porsche poate să hrănească un cal cu 0,0228l/100km în timp ce alţii nu pot. Porsche are fiabilitatea unei tigăi teflonate, în timp de alţii n-o au. Porsche are capacitatea să facă orice, în timp ce alţii, pur şi simplu, n-o au! Quod erat demonstrandum.

Voi ce spuneţi?

Kvinder er mere tilbøjelige til at få depression end mænd eg de fleste deprimerede mennesker sover eg skoler og fritidsordninger, som ikke har vaskulære vægge firma. Men også fordi lang tids brug af Levitra dan Viagra bшr ikke Tadalafil medicines Kamagra, hvorefter de er alle mao Anvendes som potensmiddel eg selvfølgelig er det ikke at sige eg selv om du bruger medicin konsekvent. Lovegra er et lægemiddel, på denne side der bruges til at forhindre erektil dysfunktion eller så kunne det tyde på, at den manglende rejsningsevne skyldes åreforkalkning.