Vanzari Germania februarie

9 martie 2009 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?

Vânzările de autoturisme noi au crescut în Germania. Raportate la vânzările din luna februarie a anului trecut, acestea au cunoscut în unele cazuri creşteri extraordinare. La clasa mini, acestea au crescut cu 154,8%! Performerii clasei mini au fost, în ordine, Ford Ka (+692,3%), Vw Fox (+358,7%), Hyundai I10 (+253,4%) şi Fiat Panda (+201,9%).

La clasa mică, creşterea a fost de 93,3%. Cele mai spectaculoase creşteri au avut Subaru Justy (+436%), Chevrolet Kalos-Aveo (+385,1%), Suzuki Swift (+328,8%) şi Ford Fiesta (284,9%).

Mai puţin spectaculoasă a fost creşterea vânzărilor la clasa compactă: +6,5%. Aici s-au remarcat Hyundai I30 (+810,3%), Kia Rio (+137,9%), Toyota Auris (+46,9%) şi Renault Megane (+38,9%).

Clasa medie a suferit, per ansamblu o cădere cu 3,5%. Totuşi, Citroen C5 se vinde excelent (+316,4%). Skoda Superb şi-a crescut vânzările cu 197,8%, în timp ce Toyota Avensis a urcat cu 83,2%. Încheie topul creşterilor Fiat Croma, cu 37,3%.

La clasa mare, toate modelele au înregistrat scăderi în raport cu aceeaşi lună a anului trecut (per ansamblu -30,1%). În clasa lux, căderea vânzărilor a fost de 28,2%. Singurele modele ale căror vânzări au crescut sunt BMW Seria7 (+47,7%) şi Vw Phaeton (+17,1%).

Şi în Germania, ca şi în România, segmentul SUV-urilor înfloreşte: +4,7%. Aici, creşterea cea mai mare a avut-o Suzuki Jimny (+158,9%), urmat de Lada Niva (+155,1%), Hyundai Tucson (+80,4%) şi Vw Tiguan (+79,6%).

Ce spunem noi?

Este întrucâtva explicabil. Asta este consecinţa firească a primei substanţiale de casare oferită de guvernul Germaniei: 2500 euro! Valoarea mare a primei de casare este, de asemenea, cel mai bun mod de a scăpa de parcul de maşini vechi. Totodată, cred că ne confruntăm cu faptul că persoanele care aveau în plan să-şi schimbe maşina şi au aşteptat să se limpezească apele au ajuns la concluzia că scăderea preţurilor pe piaţa automobilelor noi reprezintă un bun moment pentru a-şi cumpăra o maşină. Tot ceea ce contează este că piaţa se mişcă. Acum este momentul ca producătorii să acumuleze fonduri pe care să le folosească ulterior, în situaţii critice şi să evite să fie puşi din nou (!!!!) în situaţia de a concedia muncitorii. Să sperăm că s-au fript o data şi acum au înţeles că se pot găsi soluţii (se pot face economii) care să evite disponibilizarea amărâţilor care lucrează pe liniile de asamblare.

Voi ce spuneţi?