Acest site foloseşte cookies. Navigând, îţi exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Află mai multe detalii.

   

Chevrolet Epica 2.0i



Noul vârf de gamă Chevrolet este în România. De aceea, am incercat sa obtinem un test cu Epica, însă nu ştiam că vom reusi atât de repede. Am sunat la General Motors Romania, am primit confirmarea şi în cel mai scurt timp eram în parcarea sediului Chevrolet-Opel gata de test. Primul aspect remarcat a fost mărimea caroserie, a farurilor, a măştii faţă, a consolelor, a stopurilor... De fapt, din cauza dimensiunilor uriaşe, roţile (215/50R17 par uşor subdimensionate, deşi privite separat, sunt de-a dreptul impunătoare). Blocurile optice sunt alungite către aripi, având în acelaşi timp o linie ascendentă, ce conferă dinamism caroseriei. Oglinzile retrovizoare încorporează semnalizările laterale care în cele mai multe cazuri sunt situate în aripile faţă. Linia laterală nu are niciun element spectaculos: consolele sunt mari, însă şi ampatamentul este mare, datorită unei lungimi totale respectabile. Stopurile aprinse au forma unor discuri, precum cele de la Mondeo şi Avensis, însă per total desenul este marca „Chevrolet”. Capacul portbagajului se prelungeşte destul de mult în jos, facilitând o deschidere generoasă a acestuia ... lucru pe care l-am şi încercat, pentru a depozita echipamentul foto. Volumul este imens, aşa cum se vedea cu uşurinţă şi de afară: 480 l. Poţi pune cu uşurinţă bagajele a două cupluri pentru concediu şi le poţi scoate la fel de repede în caz de pană de cauciuc (roata de rezervă se află în portbagaj, sub compartimentul bagajelor). Partea bună este că această soluţie păstrează rezerva curată, cu preţul unei manevrări mai greoaie. La nevoie se poate fragmenta spătarul banchetei în proporţie 1/3 – 2/3, însă obiectele voluminoase trebuie „strecurate” pe lângă căptuşeala profilată a portbagajului.

Pasul doi: urcăm în habitaclu. Cu riscul de a deveni stereotipi, exclamăm: uriaş! În spate, 3 persoane pot lua loc în condiţii de maxim confort, şi datorită banchetei profilate, şi datorită spaţiului mare pentru cap, genunchi şi umeri. În plus, sub scaunele din faţă există difuzoare de aer care pot încălzi picioarele ocupanţilor banchetei pe timp de iarnă sau răcori atmosfera vara. Tot în spate se găsesc buzunare de depozitare (pe spătarele scaunelor), precum şi spaţii de depozitare a dozelor de răcoritoare şi a actelor în cotieră (folosibile doar în lipsa celei de-a 3-a persoane de pe banchetă).

Ne mutăm în faţă, unde coreenii n-am precupeţit niciun efort pentru a ne crea confort regesc. Scaunele au un desen care îmbină fericit confortul cu sportivitatea. Sunt reglabile în toate direcţiile (electric), au şi reglaj lombar şi (foarte util iarna, când motorul e rece) sunt încălzite. Cotiera dintre scaune este (prea) scurtă, fiind uşor incomodă din cauza profilului lateral accentuat al spătarului, dar adăposteşte un spaţiu de depozitare capitonat. În fapt, toate spaţiile şi buzunarele din habitaclu sunt capitonate, ceea ce ajută la eliminarea zgomotelor la rularea pe şosele denivelate. Controalele sunt aşezate pe consola centrală clasic şi sunt dublate pe volan, aşa că orice comentariu negativ nu şi-ar avea locul aici. Un singur amendament: panoul de control al climatizării, deşi excelent grupat, se află la baza consolei, în timp ce afişajul informaţiilor este situat în partea de sus, astfel că manevrarea comenzilor şi privirea ecranului simultan cer exerciţiu şi pierderea concentrării la volan. Cât despre funcţionalitatea sistemului de climatizare avem un singur cuvânt: excelentă! Dezabureşte geamurile instantaneu, nu are inerţie termică şi „suflă” prin 10 difuzoare de aer. Ne-a plăcut şi instalaţia audio: complexă şi „curată” din toate punctele de vedere: sunete corecte, selectivitate şi putere remarcabile ale tuner-ului (am prins posturi FM din Bucureşti până la Ploieşti), precum şi spaţialitatea (nici nu ne-am aştepta la altceva într-un habitaclu cât Sala Radio)... Am putut proba un MP3 player portabil fără probleme, graţie funcţiei AUX, am putut seta şi memora parametri de sunt independent de sursă. Am decretat însă drept punct forte al habitaclului poziţia la volan: pe lângă reglajele electrice complete ale scaunului (se ppoate regla chiar şi înclinaţia şezutului!), volanul îşi poate adopta poziţia în adâncime şi înclinare. Astfel,cu volanul în poziţia cea mai de jos şi cu scaunul coborât la maximum, ai senzaţia că pilotezi un bolid de F1. Dimpotrivă, reglând totul „sus”, volanul capătă o înclinaţie care-l face asemănător cu unul de microbuz. Între cele două extreme, fiecare şofer îşi poate găsi poziţia ideală la volan, indiferent de statură şi stil de condus. Pielea de pe volan îl face aderent, iar dacă ar fi fost mai bine profilat ne-ar fi convins de tot. La modelul testat de noi, scaunele au fost tapiţate într-o piele poroasă, oarecum aderentă, excelentă pentru a nu aluneca de pe şezut la frânările accentuate.

Ne-a plăcut busola digitală integrată în afişajul principal, dar am fi preferat un ceas analogic celui digital de pe consolă, care ar fi concordat mai bine cu aspectul luxos al interiorului.

Privind în ansamblu, interiorul se remarcă prin spaţiul uriaş pe care-l pune la dispoziţia călătorilor, prin dotările de lux şi prin corectitudinea amplasării comenzilor. Paradoxal, poate că acest ultim aspect constituie şi punctul slab al habitaclului, care suferă de o uşoară lipsă de personalitate.

În trafic, la volanul noului vârf de gamă al Chevrolet Europa, viaţa este extrem de liniştită. Toate sistemele cu care este dotată maşina conlucrează pentru a menţine călătorii permanent departe de condiţiile mediului exterior. Antifonarea se ridică la cote supreme, zgomotele (în special cel al motorului) abia fiind percepute în interior. Meritul aparţine şi proiectanţilor DOCH-ului ”6 în linie”, care au reuşit o echilibrare remarcabilă a mecanismului motor. Trepidaţiile motorului de 2 litri cu care a fost echipat exemplarul testat de noi au fost practic insesizabile în habitaclu, la relanti. Ni s-a întâmplat ca la semafor să avem senzaţia că s-a oprit motorul din cauza funcţionării sale ireproşabile, însă un „şpriţ” din acceleraţie ne-a readus la realitate. De asemenea, la rularea cu motorul subturat (spre exemplu, în ultima treptă de viteză, la 1000-1200 rot/min), direcţia şi schimbătorul de viteze nu simt nici o vibraţie tipică acestui regim, singurele indicii că ar trebui retrogradat în trepte fiind lipsa de viaţă a motorului şi indicaţia turometrului.

Cei 6 cilindri „zumzăie” mai spectaculos şi mai rafinat decât orice „2 litri în 4 cilindri” de pe piaţă, această soluţie constructivă fiind adoptată şi de BMW şi Suzuki. De la 4000 rot/min, sound-ul devine interesant, fără însă a fi agresiv. De fapt, Epica este din toate punctele de vedere civilizat, politicos, rafinat. Niciodată agresiv. În unele condiţii, poate părea chiar prea civilizat, pentru că lipsa celei de-a 6-a trepte a obligat proiectanţii să conceapă o cutie de viteze cu rapoarte lungi. Este motivul pentru care, în permanenţă, la volan şoferul este ralaxat. Avantajele date de treptele lungi sunt mari şi late: regimuri lejere de funcţionare a motorului şi consum scăzut. Astfel, la rularea cu 200 km/h, am fost încântaţi să remarcăm o rezervă de 1300 rot/min până la turaţia maximă. Viteza de 180 km/h corespunde unei turaţii de 4900 rot/min, situaţie în care motorul are rezerve de cuplu, iar ambianţa este lejeră în maşină. La depăşirile „în scurt”, retrogradarea până la obţinerea unei turaţii de minimum 400 rot/min este imperativă, din cauza greutăţii mari a maşinii (deh, confortul regesc – bată-l vina) şi treptele lungi de viteză.

În condiţii de rulare „în litera legii” se pot obţine consumuri de ordinul a 6 l/100 km extraurban, limita superioară de 10 l/100 km fiind atinsă la regimuri excesiv de solicitante pentru motor. Media noastră pe traseul Bucureşti – Predeal şi retur s-a situat la 7,8 l/ 100 km. În Bucureşti, pe marile artere, la ore de vârf, media „sare” de 12 l/ 100 km, dar odată ce condiţiile se îmbunătăţesc, scade la 10 l/ 100 km. Consumul este deci moderat în orice condiţii de trafic, însă este excelent pentru clasa din care face parte Epica. Diesel-ul CDTI de origine Opel promite consumuri foarte mici, însă alegându-l în detrimentul MAS-ului veţi renunţa la silenţiozitate şi lipsa vibraţiilor.

Din cauza numărului mare de sisteme care asistă şoferul, Epica se transformă într-un veritabil „drive by wire”, adică riscă să rătăcească întrucâtva caracterul pragmatic, sportiv în favoarea unei detaşări la volan. Piloţii vor strâmba din nas, dar şoferii normali probabil că vor aprecia nivelul tehnologic. Pentru a fi mai explicit, este greu să ghiceşti limitele maşinii, pentru că la virajele rapide feedback-ul din volan este prea şters, iar pedalele răspund la apăsare cumva sintetic. La frânare, senzaţia este că maşina decelerează mai corect decât i-a fost dictat, la accelerare parcă 100 de sisteme se sfătuiesc câtă benzină să lase în cilindru, iar pe serprntine, un pitic invizibil are grijă ca indiferent cât ai învârtit din volan, maşina să se înscrie perfect în trasă. Iar câteodată devine enervant. Poate vrei să simţi volanul vibrând când roata de pe interior pierde aderenţa, poate vrei să-l simţi luptându-se cu deltoizii când ai depăşit limitele în viraj, sau poate vrei să strângi mai tare de el când „iei o groapă” cu 150 km/h. Nu poţi pentru că Epica, bine crescută, are grijă să nu te smuceşti, răneşti, deranjezi, impacientezi sau să nu-ţi crească pulsul brusc la 500 bătăi/minut. Din acest motiv, maşina este foarte, foarte confortabilă şi economică. Poate că ar fi fost mai potrivite nişte anvelope cu talia înaltă, pentru că 215/50R17, deşi foarte aderente, nu se „pupă” cu caracterul maşinii. Şi ambreiajul necesită o forţă mică de acţionare, dar este nevoie de obişnuinţă cu maşina pentru a putea înţelege exact punctul în care cuplează. Odată „învăţat” nu se mai riscă plecări cu turarea excesivă a motorului sau dimpotrivă, cu trepidaţii.
Ca o concluzie, Epica ne-a impresionat prin confortul, spatiul si silentiozitatea cu care ne-a tratat.
Cu toate acestea, un plus de personalitate ar fi ajutat-o sa ne castige admiratia. Cu siguranta, persoanele de 40 de ani apreciaza acest stil linistit, aproape inofensiv. Iar la 16100 € (CIP)... primesti garsoniera complet utilata, birou si masina 3 in 1. Doar secretara nu este inclusa in pret.

Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica
Chevrolet-Epica


Multumim Opel Romania pentru amabilitatea de a ne pune la dispozitie autovehiculul testat
Bogdan Grigorescu

Comentarii

dan la 26 Iulie 2010
Salut! Imi pare rau ca trebuie sa scriu asta dar ma simt cel mai mare fraier ca am cumparat Chevrolet Epica ca am avut incredere in cei de la Chevrolet.Deci stie cineva cum se regeneraza filtrul de particule la motorul de 2000cc de 150cp ca eu nu mai stiu ce sa cred,ori baietii de la service(dealer Chevrolet Bacau) au binevoit sa schimbe si acest filtru ,ca de injectoare si alte piese am fost usurat ca le statea pe suflet.Deci de craciun in 2009 mi sa stricat masina(sa oprit in mers) din cauza filtrului de particule,am fost scos din garantie ca am intarziat la revizie dar cei de acolo ca sa imi dea o mana de ajutor au demontat motorul fara aprobarea mea dupa care oamenii au decis sa dea sentinta ,,esti iesit din garantie" in schimb motorul masinii a fost lasat in portbagajul acesteia desfacut si cu unicele piese ramase bune inlocuite inclusiv discul de ambreiaj cu placa de presiune ca eu nu am mai auzit sau vazut sa se strice acestea la 44000km.Aceste masini care detin filtre de particule nu ar trebui aduse in Romania deoarece nu avem autostrazi sau ma rog nu toti locuim pe langa ele iar acel filtru smecher nu are unde sa se regenereze plus ca nici macar nu sunt pregatiti sa invete clientii sau macar sa faca ei acele regenerari.Pentru mine ramane cea mai proasta experienta din viata mea pentru ca am cumparat una dintre cele mai varza masini facute vreodata, am avut parte sa cunosc cei mai prosti si mai hoti mecanici in frunte cu sefii lor RATATII care din pacate pacalesc oamenii de bani.Chevroletul asta european nu este ce credem noi ca este,ori fi bune acolo in tara lor dar aceste modele fratilor cu parere de rau sunt pe aceeasi linie cu autohtona noastra doar ca sunt duble la pret.Nu trebuia pusa aceasta sigla pe masini cumparate de la pitici,aceasta sigla a indus lumea in eroare,trebuia sa le lase cum se chemau ele inainte si atunci lumea stia despre ce este vorba si oamenii nu aruncau banii pe fereastra.Sper ca acest mesaj sa ajunga acolo unde trebuie si sa se aiba mai multa grija(alo Bucurestiu ma auziti?) in teritoriu, ca dealarii angajeaza numai cismari nu mecanici,de fapt ce sa mai vorbim mecanicii buni intretin masini bune adica de FIRMA.A inca ceva idiotii au spus ca am motorul fisurat de la o supa dar nici vorba sa fie asa,au facut o factura proforma in valoare de 5600euro va inchipuiti si pe mine ma costat in alta parte bineinteles 2500euro asta gratie mainilor lor lungi ca altfel ma costa mai ieftin, habar nu au de meserie doar de furat atata stiu.Bagati-va mintile in cap si cumparati masini cu traditie nu incercati sa faceti experiente pe banul vostru ca dati gres ca si mine.Sa traiti bine!

bogdan la 8 Mai 2011
Bravo Dane, si eu am patito cu Epica mea. Am vanduto la 10000 euro desi m-a costat 20000 euro. Niste porcarii de masini ce n-au nimic in comun cu Chevroletul autentic. Spuneti-le fratilor DAEWOO sau mm erau, NU CHEVY, FMM de hoti si de bandtiti ne furati din buzunare

spinu nicolae la 9 August 2011
cum se demonteaza semnalizarea de pe oglinda de la chevrolet epica

cipri la 6 Iunie 2012
Am 80.000 km cu Epica mea si in afara de telescoape, filtre si ulei, nu am schimbat nimic, e singura masina la care nu am avut interventii majore 4 ani si ceva. Filtrul de particule mi se regenereaza cca odata la 10 zile si inca e intreg. E adevarat, respect specificatiile uleiului si reviziile.... Dan, ai avut ghinionul sa dai peste niste nenorociti, nu e masina de vina.

maik la 13 Octombrie 2012
ati lat de la freri masina este foarte buna prostilor

florin la 10 Februarie 2016
O masina foarte buna ,spatioasa ,confortabila in trei ani sa schimbat doar consumabilele,iar cind se regeneraza filtru de particule trebuie sa mergi 25 de minute cu ea un pic mai turat timp in care consumu se ridica ,dupa aia isi revine la normal foarte simplu.


Adauga un comentariu
Nume
Email
  (nu va fi facut public)
 
 
 

© 2008 - 2017 demaraj.ro. Toate drepturile rezervate.
Reproducerea continutului din acest site este permisa numai cu acord scris.