Utile
Motorul în 2 timpi vs motorul în 4 timpiPoate că te-ai întrebat care sunt diferențele între cele două tipuri de motoare cu ardere internă. Ei bine, în cele ce urmează, vom ”diseca” (pe scurt) ambele propulsoare și le vom studia avantajele pe înțelesul tuturor. Deci, care e mai bun: motorul în 2 timpi, sau cel în 4 timpi? Am avut mașini și cu […][...]
Toate modelele electrice din România în 2022Iată-ne la sfârșitul anului 2021, așa că e un moment perfect pentru a face recensământul. Pentru ce EV-uri noi vei putea opta la începutul anului viitor, și la ce prețuri le găsești de vânzare? Iată toate modelele electrice din România, în 2022! Oferta de modele electrice crește văzând cu ochii și în România. Dacă la […][...]
Cum sa maresc durata de viata a baterieiBateria este unul dintre cele mai stresate accesorii ale unei mașini. De multe ori greșit aleasă, ea trebuie să facă față la din ce în ce mai mulți consumatori și să suporte încărcări ”în reprize”. Nu e de mirare că se-ntâmplă să cedeze când ți-e lumea mai dragă. Partea bună este că te anunță din […][...]
Cum dezghetam masina rapidIarnă. -5 grade C. A plouat aseară. Peste noapte a înghețat. E ora 7 și trebuie să plec. Cobor la mașină și…surpriză: butucul cheii s-a blocat, ușile au rămas lipite pe chedere, geamurile au 5 mm de gheață pe ele. Mă panichez… nu mai ajung la serviciu! Ok, situația nu se întâlnește prea frecvent… Cel […][...]
Bugatti Chiron…și tocmai când credeam că le-am văzut pe toate…Bugatti revine! Rămâne consecvent arhitecturii cu 16 cilindri așezați în W și dopping-ului indus de cele patru turbine, dar duce performanțele la un nivel fără precedent. Bugatti Chiron, noul model francez prezentat la Salonul Auto de la Geneva în 2016, este un superlativ absolut în toate aspectele: […][...]
Koenigsegg RegeraTocmai citiți despre cea mai nebună mașină construită vreodată pentru șosea: Koenigsegg Regera. Aceasta face categoria supercar să pară grădiniță. Mai mult, performanțele dinamice trec și peste clasarea printre hypercaruri, suedezii creându-și o categorie aparte: megacar! A fost prezentată sub formă de concept la Salonul de la Geneva, în 2015 și încă de atunci suedezii […][...]
Cum protejam vopseaua masiniiMi-am luat mașină nouă! Vișiniu metalizat. Cea mai faină din parcare! E atât de frumoasă, că n-aș lăsa-o afara! …și cu toate astea n-am ce face…garaj n-am…în casă nu pot s-o urc. Bine, am divagat: n-am mașină nouă. Nici măcar nu-i vișinie (deși așa mi-am dorit-o). Dar indiferent cât de veche e sau ce culoare […][...]
Cum dezaburim geamurile rapidSe întâmplă mai ales iarna, dar nu scăpăm de fenomen nici în zilele ploioase și răcoroase din celelalte anotimpuri. Când umiditatea crește excesiv, aburul din aer condensează pe suprafața interioară a geamurilor. Am pățit-o toți. Unii șterg problema cu dosul palmei. Alții folosesc o cârpă. Există totuși metode mai elegante, verificate, de a o rezolva. […][...]
Cum se pornește mașina la receAm mulți prieteni cu mașini. Am și mai mulți vecini cu mașini. De fapt, sunt înconjurat de persoane cu mașini. Fiecare cu preferințele lui, fiecare cu stilul propriu. Indiferent de șofer însă, cu toții trebuie să pornim mașina. Deci: cum se pornește mașina la rece? Unii încălzesc motorul la ralanti. Alții ”dau șprițuri” pe loc. […][...]
Pagani Huayra BCPagani Huayra BC este dovada că un supercar nu iubește doar liniile drepte. E îndrăgostit în egală măsură și de viraje. Pe Huayra îl știm deja, dar care-i treaba cu ediția specială BC? BC este un acronim format din inițialele lui Benny Caiola, primul client al producătorului italian. Pentru a-i arăta recunoștința, Horacio Pagani i-a […][...]