Noul Chevroler Orlando la Paris

25 august 2010 de Bogdan Grigorescu

Primul model Chevrolet din segmentul MPV /monovolum de familie de pe piaţa europeană, modelul Orlando, va fi una dintre principalele atracţii de la Salonul Mondial Auto din Paris, de pe 30 septembrie, când îşi va face debutul autovehiculul pregătit pentru producţia de serie. Acesta va reprezenta una dintre cele patru premiere mondiale Chevrolet la acest salon.

Bazat pe prototipul autovehiculului prezentat la Paris în 2008, modelul Chevrolet Orlando este o adevărată maşină de familie a noului secol, care îmbină pragmatismul unui autovehicul cu 7 locuri şi flexibilitatea interioară cu un design deosebit de crossover.

Noul MPV compact de la Chevrolet evită stilul neinteresant care poate fi observat uneori în acest segment. În schimb, adoptă un aspect mai îndrăzneţ, cu o linie coborâtă a acoperişului şi o siluetă inspirată de modelele crossover, păstrând în acelaşi timp o parte frontală Chevrolet distinctă şi uşor de recunoscut datorită grilei radiatorului.

Linia zveltă a acoperişului modelului Orlando este completată de pasajele roţilor proeminente şi cu aspect puternic, care adăpostesc roţi cu jante de 16, 17 sau 18 inch.

Noul MPV Orlando va avea un rol cheie în cadrul ofensivei continue a produselor Chevrolet în Europa, aşa cum ne explică Wayne Brannon, preşedintele şi directorul general al Chevrolet Europe: „Cu noul MPV Orlando începe un program ambiţios de lansare a şapte produse, care se va derula pe parcursul următoarelor 15 luni.”

„Suntem convinşi că modelul Orlando nu aduce doar un raport excepţional între calitate şi preţ în clasa autovehiculelor MPV, dar şi ceva nou – funcţionalitate cu atitudine, dacă ne putem exprima astfel – şi oportunitatea de a ne continua mărirea volumului de autovehicule vândute în toată Europa. Cred că acest model va cuceri mai mulţi clienţi noi pentru marca Chevrolet.”

Deşi exteriorul noului Orlando va atrage cu siguranţă foarte multă atenţie, şi interiorul prezintă cele mai noi elemente de design de la Chevrolet, precum postul de conducere dublu, inspirat de modelul Corvette şi lumina ambiantă de fundal de culoare albastră pentru consola centrală. Totuşi, automobiliştii cu familie vor fi atraşi, de asemenea, de stilul amfiteatru în care sunt aranjate locurile de pe cele trei rânduri de scaune ale modelului Orlando, de zona generoasă de încărcare şi de numeroasele soluţii de depozitare.

În ciuda liniei zvelte a acoperişului, designerii au reuşit să ridice al doilea şi al treilea rând de scaune, ceea ce înseamnă că ocupanţii unui Orlando au o vizibilitatea mai bună atât înainte, cât şi în lateral. Şi datorită numeroaselor variante posibile pentru configurarea scaunelor, Orlando poate fi transformat rapid într-unul dintre cele mai voluminoase modelele van din clasa sa în vederea transportului de încărcături.

Orice maşină de familie care se respectă are nevoie de suficient spaţiu în interior pentru depozitare tuturor „mărunţişurilor” care se acumulează. La fel ca prototipul Orlando, modelul Orlando oferă o gamă largă de compartimente de diferite forme şi dimensiuni situate in consola centrală, pe portierele din faţă şi din spate, în zona pentru încărcare din spate şi chiar în plafon.

Totuşi, probabil cel mai ingenios este spaţiul de depozitare ascuns în spatele panoului de comenzi al sistemului audio, aflat la îndemână atât pentru şofer, cât şi pentru pasagerul din faţă. Designerii au reuşit să integreze un spaţiu util, utilizat în premieră la bordul prototipului Orlando, care poate fi accesat prin ridicarea panoului audio şi care este suficient de mare pentru obiecte precum un MP3 player, ochelari de soare şi portofele. În spaţiul respectiv există şi o mufă USB, ideală pentru reîncărcarea MP3 player-ului sau a iPod-ului în timpul deplasării.

Modelul Orlando are la bază sedanul de succes Cruze de la Chevrolet, câştigător a mai multor premii şi care a dovedit că poate oferi călătorii şi manevrabilitate excelente. Pentru compartimentul de sub capotă puteţi alege unul din cele mai noi trei motoare Chevrolet cu un consum redus: va fi disponibil un motor pe benzină de 1,8 litri cu o putere de 141 cp şi două unităţi diesel, cea mai nouă versiune a motorului Chevrolet de 2.0 litri care dezvoltă puteri de 131 cp sau 163 cp.

Clienţii vor putea opta între trei niveluri de echipare cu dotări standard pentru toate autovehiculele, care includ controlul electronic al stabilităţii, şase airbaguri, sistem de aer condiţionat şi oglinzi acţionate electric.

Producţia de serie a modelului Chevrolet Orlando începe în octombrie, iar vânzările vor debuta în Europa în prima parte a anului 2011.

Ce spunem noi?

O maşină tipic americană, cu motorizări europene. Un model prin care Chevrolet speră să continue linia ascendentă a vânzărilor din ultima vreme. Aspectul conceptului Orlando, prezentat în 2008 (şi pe care vi-l prezentăm în fotografiile următoare), s-a menţinut într-o oarecare măsură, însă modelul de serie va fi mai „domestic”.

Conceptul Chevrolet Orlando 2008