Mustang 2010 fara secrete
17 decembrie 2008 de Bogdan Grigorescu
Ce se vede?
…se vede o silueta cu muschi, o privire incruntata pe sub sprancene, un greaban arcuit de malamut… (a se citi: roti de 18 toli, cu pasaje evazate, un desen nou al partii frontale, capota motor profilata , eleron si stopuri redesenate). Clar, o evolutie a modelului actual…dar ce evolutie! Toate modificarile de detaliu creeaza un rezultat de ansamblu exceptional, agresiv si dinamic. La interior – alta consola centrala, complet redesenata, alte instrumente de bord, aceeasi filosofie retro, de muscle-car. In sfarsit, Mustangul 2010 a scapat de consola centrala cumplita a modelului 2005, adoptand una complet noua (in loc sa o modifice pe cea existenta).
Cum se simte?
…spre deosebire modelul aparut in 2005, cand iei stanga de volan, trage stanga. Spre dreapta – la fel. Mustang 2005 nu are in vocabular cuvantul “viraj”. Schimbarea comportamentului rutier a fost posibila datorita noului sistem de directie/suspensie complet reproiectat pentru a mari manevrabilitatea si agilitatea. Motorizarile au fost modificate (nu ca ar fi avut ceva). Vorbim despre un 4.0l V6 si un 4.6l V8, cuplate la transmisii (manuala sau automata) cu 5 trepte. V8-ul produce 315cp si impreuna cu V6-le beneficiaza de esapament cu diametru marit pentru un sunet si mai spectaculos, marca Mustang. In interior, materialele folosite sunt mai moi decat la actuala generatie, creand un sentiment de exclusivism.
In loc de concluzie…
“Acesta este cel mai robust si accesorizat motor de pe piata auto. Niciun altul nu-i atinge fiabilitatea , nimeni nu il mai poate upgrada. Este un motor fantastic, fapt dovedit pe pista, la cursele de drag sip e autostrada.”, declara Paul Randle, Inginer-Sef insarcinat cu producerea noului Mustang. In ceea ce ma priveste, declaratia este de tip 100% american, iar pentru a afla adevarul trebuie impartit la 2 si extras radacina patrata. Una peste alta, Mustang 2010 reprezinta un enorm pas inainte fata de actualul model.
Sursa fotografiilor: Ford Motor Company