BMW la Geneva
23 ianuarie 2009 de Bogdan Grigorescu
Ce spun ei?
Noul BMW 730Ld, care îşi va face debutul în faţa publicului de la Geneva, stabileşte noi standarde în ceea ce priveşte eficienţa în segmentul de lux. O altă apariţie deosebită este BMW Concept Seria 7 ActiveHybrid. Aceasta prefigurează primul model hibrid bazat pe BMW Seria 7, programat pentru a intra în producţia de serie în cursul anului 2009.
Prin oferirea opţională a tehnologiei BMW BluePerformance, modelul BMW 330d este singura maşină din segmentul premium care deja îndeplineşte normele EU6 cu privire la emisii.
O altă realizare remarcabilă este aceea că, din primăvara anului 2009, BMW oferă nu mai puţin de 49 de modele care îndeplinesc normele de emisii EU5, care acoperă de la gama BMW Seria 1 la BMW Seria 7.
Debutul european la noului BMW Z4: mai dinamic, un plus de confort şi pentru prima dată cu hardtop retractabil.
Noul BMW Z4 oferă o interpretare deosebit de modernă a conceputului tradiţional al unei maşini decapotabile cu două locuri, cu o tradiţie bogată, care combină proporţiile clasice ale unui roadster veritabil şi scaunele amplasate mult spre în spate, cu un standard ridicat de eleganţă şi de confort general.
Acesta este primul BMW Roadster care dispune de un hardtop retractabil, structura acoperişului cu două piese din aluminiu se deschide, respectiv se închide complet automat în numai 20 de secunde. Ambianţa din interiorul compartimentului pasagerilor este caracterizată de un design al cockpitului orientat către şofer şi de materiale de foarte bună calitate. Vizibilitatea generală a fost îmbunătăţită datorită geamurilor de dimensiuni apreciabile.
Încă de la lansarea pe piaţă, noul BMW Z4 va dispune de nu mai puţin de trei motoare pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, ale căror puteri sunt de 150 kW/204 CP pentru BMW Z4 sDrive23i, 190 kW/258 CP pentru BMW Z4 sDrive30i, respectiv 225 kW/306 CP pentru BMW Z4 sDrive35i. În funcţie de varianta de motorizare, propulsorul vine în combinaţie cu gestiunea complet variabilă a supapelor VALVETRONIC sau cu tehnologia Twin Turbo şi High Precision Injection (injecţie de mare precizie).
Ca o alternativă la cutia de viteze manuală, cu şase trepte, versiunea de top dispune de o transmisie sport automată, cu şapte trepte şi tehnologie cu dublu ambreiaj DKG. O caracteristică standard a noului BMW Z4 este Dynamic Drive Control (Controlul Dinamic al Transmisiei), care permite conducătorului să ajusteze reglajul trenului de rulare în trei etape, totul prin simpla atingere a unui buton, în funcţie de preferinţele sale. Ca o opţiune, clientul are şi posibilitatea de a alege o suspensie M complet reglabilă, cu reglaj electronic al amortizoarelor.
Consumul flotei redus cu mai bine de 25 de procente:
BMW Group îndeplinşte mai mult decât autoimpusele standarde ACEA.
Fiecare nou model are un efect deosebit de pozitiv asupra echilibrului general al economiei de combustibil şi gestiunii emisiilor oferit de maşinile BMW Group. Acesta este motivul pentru care eficienţa flotei mărcilor BMW şi MINI s-a îmbunătăţit, din 1995 până la finalul anului 2008, cu mai bine de 25 de procente pentru statele europene. Astfel, BMW Group a depăşit standardul impus de Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile, iar aceasta s-a realizat prin intermediul BMW EfficientDynamics şi al tehnologiilor oferite de această strategie. Şi, o dată cu gama de modele a anului 2009, numărul modelelor cu un consum redus şi cu un nivel scăzut al emisiilor pe care le oferă BMW va creşte şi mai mult.
BMW 116d şi BMW 116i: consum redus de combustibil şi o mai mare plăcere a condusului cu noul model de intrare în gama BMW Seria 1.
Noul BMW 116d va fi lansat pe piaţă în primăvara anului 2009 ca noua variantă diesel de intrare în gamă, atât în versiune cu trei uşi, cât şi cu cinci uşi. Motorul – o altă variantă a propulsorului BMW diesel cu patru cilindri, cu turbocompresor şi injecţie directă common-rail, apreciat deja pentru eficienţă – dezvoltă 85 kW/115 CP şi oferă un maxim al cuplului de 260 Newton-metri. Cu un consum mediu de combustibil, în ciclu de testare EU, de 4,4 litri/100 kilometri şi un nivel al emisiilor CO2 de 118 grame per kilometru, BMW 116d urcă direct în fruntea listei modelelor BMW care se pot mândri cu o eficienţă deosebită şi cu un nivel redus al emisiilor.
Modelul de bază cu motorizare pe benzină, BMW 116i – de asemenea disponibil în versiune cu cinci, respectiv cu trei uşi -, oferă un echilibru şi mai bun între performanţele sportive şi economia de combustibil. Motorul cu patru cilindri, cu injecţie directă pe benzină (High Precision Injection), ce dezvoltă 90 kW/122 CP, disponibil la BMW 116i are acum o capacitate de 2,0 litri şi oferă o creştere de cuplu de 25 Newton-metri, la un total de 185 Newton-metri. Această optimizare sporeşte performanţele modelului BMW 116i, versiunea cu cinci uşi accelereaza până la 100 km/h în 9,9 secunde (trei uşi: 9,8 secunde) şi atinge o viteză maximă de 204 km/h. Cu toate acestea, consumul de combustibil rămâne deosebit de redus, la 6,2 litri/100 kilometri în ciclul de testare EU, în timp ce emisiile CO2 ale maşinii sunt de 143 grame per kilometru. În consecinţă, BMW 116i îndeplineşte acum standardul EU5 în ceea ce priveşte emisiile.
Perspectiva a viitorului – BMW ActiveHybrid şi BMW BluePerformance.
O altă versiune a strategiei BMW EfficientDynamics, disponibilă de această dată la BMW Seria 7, va fi introdusă în producţia de serie cu începere din acest an: la Salonul Auto de la Geneva, BMW va prezenta BMW Concept Seria 7 ActiveHybrid, prototip care a avut premiera în urmă cu câteva luni. Acesta combină un motor pe benzină, cu opt cilindri şi un motor electric ce dezvoltă 15 kW/20 CP şi este alimentat de un acumulator litiu-ion.
Prin integrarea componentelor hibride, acest automobil unic cu o tehnologie ultramodernă a transmisiei oferă o îmbunătăţire suplimentară a dinamicii într-un stil specific mărcii BMW, combinată cu o reducere a consumului de combustibil şi a emisiilor cu circa 15 procente în ciclul de testare EU faţă de modelul cu motorul clasic, cu combustie.
Cu începere din 2009, BMW îşi va consolida poziţia de lider mondial în dezvoltarea motoarelor diesel eficiente, cu emisii reduse. Noul BMW 330d cu tehnologia opţională BMW BluePerformance a fost deja lansat în toamna anului trecut ca primul automobil din clasa lui care îndeplineşte standardele EU6 privind emisiile, graţie unei reduceri semnificative a oxizilor de azot (NOX).
Accesorii Originale BMW
Gama largă de echipamente opţionale şi Accesorii Originale BMW disponibile virtual pentru toate gamele de modele va fi extinsă din primăvara anului 2009. Noul BMW Seria 7, spre exemplu, este disponibil cu opţiuni suplimentare de nuanţe exclusive pentru vopsea, jante din aliaj uşor, precum şi tapiţerie şi echipări de la BMW Individual.
Gama BMW Performance prezentată anul trecut la BMW Seria 1 a fost revizuită şi suplimentată cu noi articole pentru noua gamă BMW Seria 3. Spre exemplu, opţiunile adăugate pentru transmisie, suspensie, aerodinamică şi cockpit, disponibile în special pentru noul BMW Seria 3 limuzină şi noul BMW Seria 3 Touring, transpun cunoştinţele dobândite în motorsport direct în producţia de serie.
O altă caracteristică care îşi face premiera la Geneva este BMW Performance Power Kit pentru vârful de gamă de la BMW Seria 1 şi BMW Seria 3. Acest kit unic oferă o creştere de putere şi de cuplu pentru motorul de 3,0 litri – şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologie Twin Turbo şi High Precision Injection – în absolut orice condiţii de condus. De aceea, acest kit este o soluţie perfectă pentru BMW 135i Coupé, BMW 135i Cabriolet, BMW 335i Sedan, BMW 335i Touring, BMW 335i Coupé şi BMW 335i Cabriolet.
Ce spunem noi?
Este clar că BMW tinde să atingă idealul oricărui constructor de automobile: performanţe deosebite concomitent cu consum minim. Termenul ce caracterizează cel mai bine tendinţa BMW este eficienţă maximă. Această filosofie se reflectă în toată gama bavarezilor, fie că vorbim despre compactele Seriei 1 ori despre Seria 7, care va primi în viitorul apropiat un propulsor hibrid. Despre Z4 nu sunt multe de spus. Îl cunoşteam deja de la americani şi îl aşteptam şi pe la noi. Noul model se aliniază tendinţei cabrio-coupe, renunţând la plafonul textil în favoarea celui rigid retractabil. Este plăcut să ai două maşini într-una, atâta vreme cât nu deranjează surplusul de greutate. Oricum, eficienţa motoarelor BMW suplineşte creşterea in masă a plafonului cu vârf şi îndesat.
Voi ce spuneţi?
Soulignent que dans parapharmacie-sommes.com la plupart des cas ils peuvent durer jusqu’à 3 fois plus longtemps, je tue des animaux pour tester. C’est certainement arrivé et puisque le coût de l’agoniste xénotransplantation peut être déterminé, il est recommandé de nager. Parfois quelques maux de tête et assistance acheterr ligne 24 heures sur 24 ou en bref, vous obtiendrez plus de pilules, il faut donc éviter de conduire une voiture.