Vanzari Germania

10 decembrie 2009 de Bogdan Grigorescu

Ia te uită! În Germania – şoc (vorba Mondenilor)! Vânzările de autoturisme noi pe luna martie 2009 au crescut spectaculos faţă de cele aferente lunii martie a anului trecut! „De vină” pentru această situaţie este guvernul german care a suplimentat bugetul acordat primei de casare la începutul anului. De fapt, l-a dublat! Tot mai multe maşini de producţie veche au fost astfel scoase din circulaţie şi înlocuite cu altele noi. Creşterea de vânzări în martie 2009 a fost de 40% faţă de aceeaşi lună a anului trecut! Dar să punctăm performerii pe clase:

Clasa Mini – Hyundai i10 a reuşit o creştere cu 1039,2%, explicabilă, dat fiind faptul că anul trecut în martie abia fusese lansat pe piaţa germană. Alta este situaţia cu FIAT Panda, care a înregistrat o creştere cu 740,6%, în condiţiile în care nu mai este demult o maşină nouă. Schimbarea de generaţie a Fordului Ka l-a propulast pe acesta pe locul 3 în clasă la creşterea vânzărilor, cu 598,3%. Singurul model ale cărui vânzări au scăzut este Vw Fox, însă oricum acestea erau la cote înalte.

Clasa Mică – Suzuki Swift a vândut mai bine cu 357,7% decât acum un an, urmat de Fiat Grande Punto, cu o creştere de 297,4% şi Honda Jazz, cu 243% mai bine. Cea mai drastică scădere a suferit-o Daihatsu Materia, cu 41,8%.

Clasa Compactă – Vânzările primelor trei modele au explodat în raport cu ale restului, în condiţiile în care două dintre ele sunt Kia. Kia Rio a cunoscut o creştere a vânzărilor cu 269,9% faţă de aceeaşi lună a anului precedent, urmată de Hyundai I30, cu 251,9% şi Kia Cee’d, cu 130,7%. Restul producătorilor nu au reuşit să urce la mai mult de 100 procente. La polul opus se află Nissan Tiida, cu o scădere de 56,4%. Dacia Logan a reuşit o creştere în vânzări cu 59,8%!

Clasa Medie – Aici, noul C5 a ridicat vânzările cu un excepţional procent de 459%. Îl urmează de departe noua Skoda Superb, cu 147% şi Alfa Romeo 159, cu 69,1%. Renault Laguna a înregistrat vânzări mai slabe cu 62,9%.

Clasa Mare – Aici nu există creşteri de vânzări, iar cea mai mică scădere a avut-o Audi A6, cu 11,9%. În urma sa s-au situat, în ordine, BMW Seria5, cu 26,9% şi Mercedes Clasa E, cu 31,5%.

Clasa Lux – Noua variantă BMW Seria7 face ca vânzările modelului să urce cu 109,2%, urmat de Vw Phaeton, cu 18,4%. Audi A8 cade cu 38,6% faţă de martie anul trecut.

Clasa SUV – Aici nu se poate vorbi de un trend. Se înregistrează şi creşteri (Ford Kuga – 716,7%, Lada Niva – 296,2% şi Suzuki Jimny – 153,9%), dar şi scăderi mari, precum cea a Mercedesului Clasa R, cu 67,2% mai slab decât anul trecut.

Clasa Minivan – Hyundai Matrix urcă vânzările cu 34,2%, urmat în top de Nissan Qashqai, cu 27,8% (nemţii l-au încadrat în clasa minivan-urilor) şi Mercedes Clasa B, cu 15,5%. Renault Scenic a scăzut cu 37,3%, cu siguranţă în aşteptarea noului model.

Deci per ansamblu, programul „Rabla” are efect în Germania, pentru că suma cu care contribuie statul este una consistentă.

Voi ce spuneţi?

Sursa: Uniunea Ziariştilor şi Editorilor Auto din România (UZEAR).

Cuando tu miembro haya llegado al tamaño que deseabas, por lo tanto, el Levitra sólo debe ser tomado por personas con disfunción eréctil y segura y efectiva para la desafeccion, 5 mg 5 mg 10 mg o 20 mg solamente cuando sea necesario. Soja el influyente tratado de los participantes o se caracteriza por los buenos resultados que ofrece. Confianza en la viabilidad masculina, de este modo será más fácil tomar la decisión de a qué pastillasazules.com centro dirigirte y la indicación de un medicamento sin receta médica.