International Pro Star

9 decembrie 2008 de Bogdan Grigorescu

Oricât de european aş fi, parcă trebuie să recunosc că tractoarele yankeilor au mai mult farmec. Arată mai agresiv şi în multe cazuri sunt şi mai puternice, graţie motoarelor mai mari. Iar din acest an au şi unul dintre cele mai economice cap-tractoare din clasa grea (Heavy): Pro Star. Ultimul test comparativ a dovedit supremaţia Pro Star, cu 7% mai economic decât concurentul direct Frightlinear Cascadia.

Deflectoarele de aer de pe cabină l-au ajutat în acest sens. Diferenţa de consum, deşi nu pare impresionantă, se traduce într-o economie de până la 3900 $ anual, per camion! Despre fiabilitate- numai de bine. Testele de şosea au însemnat 6 milioane de mile, iar înainte de definitivarea variantei finale, au fost consultaţi peste 2000 de camionagii profesionişti! S-au investit 300 milioane de $ şi 5 ani de muncă pentru a avea un astfel de rezultat.

În interiorul cabinei şoferul este răsfăţat cu inserţii de lemn, tv, paturi supraetajate şi orice altceva este posibil. În faţa cabinei, trag fie 385 cp, fie 600, caz în care vorbim de un mutant, capabil să transporte 6350 kg pe axa faţă şi 21000 pe axa spate cu viteze extrem de mari. Spre exemplu, motorul de numai 450 cp are viteză limitată la 145 km/h (prin lege), putând atinge în realitate, mai mult. Cuplat la o cutie manuală cu 13 trepte, cap-tractorul atinge „suta” în 24,2 s şi sfertul de milă în 24,9 s. Consumul (la tractarea unui trrailer de 27,2 t) este de 29,4 l/100 km. Să nu uităm însă că există în ofertă un schimbător de viteze manual cu 18 trepte care, deşi creşte preţul (preţ de bază: 147.900 $), scade consumul.

Va las in continuare sa va delectati cu gama de camioane a International U.S.