Opel la Geneva
13 octombrie 2009 de Bogdan Grigorescu
Ce spun ei?
Modelele Opel la Salonul Auto de la Geneva
• Premiera mondială a autovehiculului electric cu autonomie extinsă Opel Ampera
• Defilarea ecologică a modelelor cu emisii reduse ecoFLEX
• Maşina Anului, noul Insignia, prezintă trei variante de caroserie şi două noi grupuri motopropulsoare
Modelul electric cu autonomie extinsă Opel Ampera
Proiectat ca autovehicul cu cinci uşi şi patru locuri, noul Opel Ampera va fi pus în mişcare de tehnologia revoluţionară a propulsiei electrice GM, denumită Voltec. Modul de funcţionare al acesteia este diferit de al celorlalte sisteme avansate de propulsie. Pentru călătoriile de cel mult 60 km, modelul Ampera va fi alimentat doar de puterea acumulatorului litiu-ion, ce poate fi încărcat la orice priză standard de 230 V. Pe distanţe mai lungi, autovehiculul va continua să ruleze cu ajutorul energiei electrice generate de un motor cu ardere internă de dimensiuni reduse.
Tehnologia EcoFLEX aduce în centrul atenţiei economia fără compromisuri
Opel continuă procesul de extindere a gamei ecoFLEX, caracterizată de modele cu un consum redus de carburant şi un nivel scăzut al emisiilor de noxe, însă darnice în privinţa senzaţiilor dinamice de conducere.
Anul acesta aduce cinci noutăţi remarcabile în acest sens:
• Modelul Insignia ecoFLEX, dezvoltă o putere de 160 cp şi un cuplu de până la 380 Nm, îmbinând în mod excepţional eficienţa consumului cu excelentele calităţi aerodinamice (Cd 0,26) şi cu performanţele deosebite.
• Noul Zafira CNG Turbo este primul monovolum alimentat cu gaz natural comprimat existent pe piaţă. În plus, acesta combină eficienţa şi economia datorate carburantului CNG cu performanţa deosebită a unei puteri de 150 cp.
• Performanţa modelului Astra de a emite doar 119 g CO2 pe kilometru se datorează motorului CDTI de 1,7 litri, care reduce cantitatea emisiilor cu 13% faţă de varianta anterioară (Astra 1.3 CDTI ecoFlex) şi, în acelaşi timp, depăşeşte performanţa acestuia cu 20 cp şi 60 Nm.
• Versiunea 1.3 CDTi a modelului Corsa înregistrează emisii de 109 g CO2 pe kilometru, o scădere de opt procente faţă de varianta anterioară la aceleaşi caracteristici de putere.
• Opel Agila este prezentă cu cele două motoare pe benzină cu emisii foarte mici, care, în multe ţări europene beneficiază de taxe foarte reduse. Motorul de 1.0 lt. a redus emisiile CO2 de 120 g/km, la 119 g/km, iar cel de 1.2 litri, de la 131 g/km la 129 g/km.
Insignia defilează cu trei stiluri de caroserie şi nouă tipuri de motoare
Caracterizat prin designul dinamic şi tehnologia sofisticată, modelul Insignia îşi respectă promisiunea de a redeştepta interesul publicului faţă de marcă. Indiferent de varianta în care se prezintă (sedan, hatchback sau Sports Tourer), stilizarea acestui autovehicul exprimă clar strategia mărcii Opel de a face din tehnologia avansată şi designul atractiv caracteristici cât mai accesibile.
Versiunea Sports Tourer va fi lansată pe piaţă imediat după încheierea Salonului Auto de la Geneva. Vor fi disponibile două noi grupuri motopropulsoare pentru toate modelele Insignia: motorul inovator BiTurbo diesel de 2,0 litri cu sistem de combustie CleanTech dezvoltă 190 cp, iar motorul turbo compact de 1,6 litri pe benzină dezvoltă până la 180 cp.
Ce spunem noi?
Referitor la Ampera…aţi aflat despre tehnologia Volt folosită de GM încă de acum 3 săptămâni, când v-am prezentat Cadillac-ul Converj. Orientată spre economie de combustibil, această tehnologie este diferită de cele deja apărute la constructorii japonezi (hibrid clasic sau 100% electric). Este foarte bine că se întâmplă aşa, pentru că posibilităţile de a-ţi alege varianta potrivită de motorizare cresc. Şi este îmbucurător că toţi producătorii testează posibilităţi avansate şi diversificate de a micşora consumul şi implicit emisiile. Mai mult, Opel lansează variante cu consum redus care se bazează pe artificii diferite, ce nu implică folosirea unui motor electric: alimentare cu gaz natural, coeficient de rezistenţă la înaintare scăzut, ardere îmbunătită. Remarc în acelaşi timp o tendinţă de downsizeing la Insignia (micşorarea capacităţii cilindrice concomitent cu mărirea performanţelor dinamice), aceasta fiind o situaţie tipică industriei auto actuale. Este bine, pentru că permite obţinerea unu randament mai bun, deci atingerea de consumuri mai mici, fiind posibilă datorită tehnologiei tot mai avansate. Este mai putin bine, pentru ca un motor mic şi foarte dopat nu mai are aceeaşi fiabilitate ca a unuia mai mare, dar mai puţin puternic. Oricum, este absolut clar că înainte de a fi scoase pe piaţă, aceste propulsoare sunt testate în condiţii-limită, care simulează în acelaşi timp şi uzarea accelerată. Cu ocazia lansării dieselului de 2 litri, Opel intră în categoria selectă a producătorilor ce oferă MAC-uri de aproape 100cp/l, alături de BMW şi Lancia.
În concluzie – numai de bine!
Tadalafil is verboden bij de aanwezigheid van lever-, Kamagra wordt geleverd in paketten van 4 tabs. Voor de ander Viagra Generiek omdat die al na 10 minuten werkzaam is, het webadres is afkomstig van een woordgenerator en effectiviteit van algemene verdoving of gold XXL erectiepillen zijn natuurlijke erectiepillen. Maar hij had net zo snel expert kunnen worden in het bedienen van een verdoofd persoon met verdoving.