Honda S2000 Ultimate Edition
30 ianuarie 2009 de Bogdan Grigorescu
Rămânem în ţara Soarelui-Răsare pentru că nu m-a lăsat inima să nu scriu despre acest eveniment trist. Un model măreţ apune, dar o face cu fruntea sus şi cu multe medalii, premii şi concursuri câştigate de-a lungul vieţii. Honda S2000 este, probabil, cea mai F1 maşină de stradă construită vreodată. Fără gadget-uri inutile, fără artificii de design şi confort, S2000 a reprezentat timp de 10 ani esenţa bărbăţiei printre modelele de stradă. Proiectul a fost clar:2 locuri, tracţiune spate, motor uşor, putere animalică, turaţie ieşită din comun, toate la un preţ decent. A ieşit un roadster de 2 litri, natural aspirat, cu o putere absolut fenomenală de 240cp (120cp/l ! ), care a reuşit să spulbere concurenţa pe stradă, atât ca performanţe cât şi ca preţ. Era imposibil să reuşească mai bine ce şi-au propus! Între timp, motorului de 2 litri i-a fost acordat premiul “International Engine of the Year” pentru motoare între 1.8 şi 2.2 litri de 5 (cinci!) ori în aproape 10 ani!
Un astfel de model nu putea ieşi din producţie fără o ediţie specială. Aceasta se numeşte simbolic Ultimate Edition şi va apărea pe piaţă în luna martie a acestui an. Combinaţia de culori va fi unică, neexistând posibilitatea de a se opta pentru o altă variantă: caroseria albă contrastează cu tapiţeria roşie şi jantele de culoarea grafitului.
Combinaţia exterioară este un tribut adus modelului Honda F1 din 1964, reprezentând totodată combinaţia folosită de către divizia sport niponă în competiţiile la care ia startul. Logo-ul S2000 va renunţa la argintiul care l-a consacrat pentru negru – creând un contrast aparte. Totodată, culoarea interiorului va fi adoptată şi de inscripţia de pe schimbătorul de viteze. Pe prag, fiecare exemplar va purta plăcuţa ce va atesta numărul de producţie.
Producţia va lua sfârşit la finele lunii iunie 2009. De la introducerea în fabricaţie, în 1999, până la sfârşitul lui 2008, S2000 s-a vândut în 110.673 unităţi, 19.987 fiind comercializate numai în Europa. Prima apariţie oficială va avea loc la Geneva International Motor Show, începând cu 3 martie 2009.
Fişa tehnică:
Tip motor: DOHC, sistem distribuţie variabilă VTEC;
Cilindree: 1997cm3;
Putere maximă: 240cp@8300rot/min;
Cuplu maxim: 208Nm @ 7500 rot/min.
Transmisie: manuală în 6 trepte, propulsie;
Viteza maximă: 240km/h
Acceleraţie 0-100 km/h: 6.2s
Consum: urban/extra/combinat: 13.9/7.8/10.0 l/100km;
Emisii CO2: 236 g/km;
Masa: 1362 kg;
Capacitate rezervor: 50 l;
Preţ: 31.780€ CIP (37818€ DDP).