BMW 5 si 3 Cabrio in Romania
17 martie 2010 de Bogdan Grigorescu
Noul BMW Seria 5 şi noile BMW Seria 3 Coupe şi Cabrio în showroomurile din România
Ce spun ei?
La numai câteva zile de la debutul mondial de la Salonul Auto de la Geneva, începând cu 18 martie, premierele BMW sunt deja disponibile în showroomurile din România. Cea de-a cincea generaţie a BMW Seria 5, unul din cele mai emblematice modele ale mărcii, se evidenţiază prin desingul sportiv şi elegant, dinamica tipică BMW şi eficienţa de neegalat în segment. Noile BMW Seria 3 Coupe şi Cabriolet se prezintă cu un design reîmprospătat din care se remarcă blocurile optice restilizate şi o gamă extinsă de motorizări. Toate noutăţile stau sub semnul performanţei marca BMW EfficientDynamics.
BMW Seria 5
Noul BMW Seria 5 Sedan îşi face debutul cu un motor cu opt cilindri şi trei versiuni cu şase cilindri – toate pe benzină -, precum şi cu două variante diesel, cu şase cilindri. Gama va fi completată din vară şi de un propulsor turbodiesel cu patru cilindri, cu carterul din aluminiu şi injecţie directă common-rail. Puterea maximă în acest caz, 135 kW/184 cp, face ca BMW 520d, echipat standard cu funcţia Auto Start Stop, să fie noul punct de reper în acest segment. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU5 este de numai 5,0 litri/100 kilometri, iar nivelul emisiilor CO2 va fi de 132 g/km (date preliminare). Vârful de gamă BMW 550i va fi echipat cu un motor cu opt cilindri, ce dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection pentru un maxim al puterii de 300 kW/407 cp.
Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, cu BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection şi VALVETRONIC, de la BMW 535i va furniza o putere maximă de 225 kW/306 cp, în timp ce cele două variante cu şase cilindri în linie, echipate de asemenea cu High Precision Injection, dezvoltă 190 kW/258 cp la BMW 528i, respectiv 150 kW/204 cp la BMW 523i.
Versiunile diesel cu şase cilindri în linie oferă modelului BMW 530d o putere maximă de 180 kW/245 cp, iar pentru BMW 525d un nivel la fel de impresionant de 150 kW/204 cp. Echipat cu tehnologia opţională BMW BluePerformance, BMW 530d îndeplineşte standardele de emisie EU6. Şi nu trebuie omis faptul că toate versiunile noului BMW Seria 5 Sedan respectă pe deplin normele EU5, valabile la nivelul întregii Europe.
Toate modelele noii game BMW Seria 5 Sedan sunt disponibile, opţional, cu noua transmisie automată BMW cu opt trepte. BMW 550i dispune în echiparea standard de cutia de viteze automată BMW, optimizată pentru consum redus, la fel cum se întâmplă şi cu sistemul EPS Electric Power Steering (servodirecţie asistată electric), aflat în echiparea tuturor modelelor.
Tehnologiile BMW EfficientDynamics sunt prezente în dotarea standard în combinaţii potrivite pentru fiecare model, nelipsind Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei frânelor), indicator al momentului optim de schimbare a vitezelor, control activ al flapsurilor şi operarea inteligentă a unităţilor auxiliare electrice, ce include un compresor decuplabil pentru aerul condiţionat. Construcţia inteligentă ultra-uşoară este asigurată de caracteristici precum portierele, capota compartimentului motor, panourile laterale faţă şi componentele suspensiei realizate din aluminiu.
Cele mai avansate tehnologii de transmisie şi suspensie asigură o sportivitate fără precedent şi un nivel ridicat de confort. Sistemul opţional Dynamic Driving Control (Controlul Dinamic al Transmisiei) permite celui de la volan să regleze suspensia individual, în funcţie de stilul de condus şi condiţiile de drum. Noul BMW Seria 5 Sedan este disponibil cu Adaptive Drive, Dynamic Damper Control (Control Dinamic al Amortizoarelor) şi Dynamic Drive Stability Control (Control Dinamic al Stabilităţii Transmisiei), precum şi Integral Active Steering (Direcţie Integral Activă).
Design elegant şi sportiv
Cu cel mai lung ampatament din segment, cu o capotă a compartimentului motor care este lungă şi netedă, cu console faţă şi spate scurte şi cu o linie a acoperişului elegantă, arcuită în stilul unui coupé, noul BMW Seria 5 Sedan se evidenţiază clar faţă de concurenţă.
Aspectul estetic al automobilului este determinat de proporţiile perfect echilibrate. Caracteristicile de design specifice mărcii pot fi descoperite în faţă – prin grila BMW dublă, înclinată uşor înainte şi pe capota compartimentului motor care este sculptată pentru a inspira mai multă forţă, dar şi în spatele musculos al automobilului.
La interior, funcţiile moderne şi ambianţa superioară se îmbină într-o armonie perfectă într-un stil inconfundabil al mărcii. O orientare clară spre conducător a panoului de bord, element definitoriu BMW, garantează o experienţă a condusului cu adevărat unică.
BMW Seria 3 Coupe şi Cabrio
Ca lider de performanţe se remarcă noul 335i cu TwinPower Turbo, tehnologie High Precision Injection şi managementul valvelor de admisie VALVETRONIC. Remarcabil este cuplul maxim de 400 Nm dezvoltat între 1200 şi 5000 rpm, fără golul turbo specific unor astfel de tipuri de propulsoare. Alături de o putere maximă de 306 cp, acesta asigură un sprint până la 100 km/h în numai 5,5 secunde pentru versiunea Coupe şi 5,8 secunde pentru Cabriolet. Consumul, conform ciclului de testare EU este de 8,4 litri/ 100 km sau 196g CO2 per km pentru Coupe, respectiv 8,8 litri/ 100 km sau 205g pentru Cabriolet.
De asemenea, sunt prezentate două propulsoare diesel noi, cu tehnologie Common Rail de generaţia a treia. Propulsorul de şase cilindri în linie BMW 325d care dispune de o turbină cu geometrie variabilă şi un bloc motor din aluminiu, dezvoltă 204 cp în contextul unei acceleraţii de 6,9 secunde la 100 km pentru Coupe (Cabriolet: 7,5 s). În acelaşi timp consumul este păstrat la un nivel minim, cu rezultate în ciclul de testare EU pentru Coupe de numai 5,7 litri (Cabriolet: 6,1 s) per 100 km sau 151 g CO2 per km (Cabriolet: 160g).
Motorul de patru cilindri 320d se remarcă ca fiind cel mai eficient din gamă, dispunând de aceleaşi tehnologii moderne BMW EfficientDynamics. Consumul în ciclul de testare EU este de 4,7 litri (Cabriolet: 5,1 s), respectiv 125 g CO2/ km (Cabriolet: 135g).
La nivel de design, noile BMW Seria 3 Coupe şi Cabriolet vin cu o serie de modificări care pun în evidenţă eleganţa sportivă a celor două modele. Modificările sunt prezente la grila radiatorului, acum mai puternic profilată tridimensional pentru a inspira mai multă putere. Spoilerul, capota şi difuzorul au fost redesenate pentru a inspira mai multă sportivitate. Consolele spate şi faţă au crescut în dimensiuni pentru a sublinia caracterul dinamic al celor două modele.
Atât BMW Seria 3 Coupe cât şi Seria 3 Cabriolet vin în echiparea standard cu tehnologie bi-xenon: două corpuri optice rotunde pentru fiecare far care sunt acoperite în partea superioară de o bandă semitransparentă pentru a creea imaginea concentrată atât de tipică pentru un BMW. Luminile de zi, un alt element distinctiv BMW reprezentat de inelele luminoase din blocul optic, pot beneficia prin pachetul opţional LED de o lumina albă, distinctivă, pentru o prezenţă şi mai marcantă. Stopurile au fost şi ele redesenate într-un design modern, în formă de L, accentuând imaginea de lăţime a automobilului.
Basic Service Inclusive special pentru România
Un element important care distinge oferta pentru România a gamei BMW este includerea în preţul de bază a pachetului BMW Basic Service Inclusive. Acesta acoperă operaţiile de bază pentru revizii pentru primii 5 ani sau 100 000 km şi este transmisibil în cazul în care automobilul îşi schimbă proprietarul. Pachetul poate fi extins cu BMW Service Inclusive sau BMW Service+Repair Inclusive şi/sau pentru 6 ani sau 120000 km.
BMW Basic Service Inclusive asigură gratuit următoarele servicii: schimbarea uleiului de motor, inclusiv a filtrului, service/înlocuirea filtrului de aer, a microfiltrului, a bujiilor şi lichidului de frână, verificarea şi revizia standard a autovehicului în conformitate cu manualul de Service BMW din mapa de bord.
„Acest pachet este disponibil gratuit începând cu septembrie 2007 pentru orice model BMW fără să afecteze preţul de achiziţie al automobilului. Este un beneficiu financiar semnificativ pentru client, asigură stabilitatea şi controlul costurilor de întreţinere, garantează o bună întreţinere a modelelor noastre şi contribuie semnificativ la îmbunătăţirea valorii de revânzare,” a explicat Cristi Vlaşin, Sales Manager BMW Group România. „În Germania, de exemplu, acest pachet este disponibil contra cost. Am luat această decizie din raţiuni strategice şi pentru că vrem să oferim clienţilor un plus de valoare la achiziţia oricărui automobil BMW.”
Ce spunem noi?
Ce-ar trebui schimbat la o maşină de succes? Evident, ceea ce-a fost criticat la modelul precedent. În cazul 5-arului designul. În cazul 3-arului – nimic. De aceea, noul 3 este doar o usoară evoluţie estetică a vechiului model. Ce-ar mai trebui făcut? Scăderea emisiilor. De aceea, toate noile modele de la BMW au implementată tehnologia Efficient Dynamics. Altceva? Nimic. În concluzie, BMW a făcut exact ce trebuia.
Voi ce spuneţi?