BMW Welt castiga Wallpaper Design Award

9 februarie 2009 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?

BMW Welt, proiectat de Coop Himmelb(l)au, a primit premiul internaţional Wallpaper Design Award 2009 la categoria “Best New Public Building”. “Este încă o dovadă a răspunsului internaţional excepţional la design-ul arhitectonic unic al BMW Welt. Este o clădire unde se poate experimenta cu adevărat fascinaţia mărcii noastre,” a declarat Rudolf Wiedemann, directorul centrului BMW Welt.
“Noua creaţie dinamică a Coop Himmelb(l)au pentru BMW în München este nu numai un centru inovativ de livrare a automobilelor, dar şi un spaţiu pentru expoziţii, comunicare şi întâlniri publice. Clădirea din sticlă şi oţel prezintă un acoperiş impresionant care se închide într-un con dublu, precum şi un spaţiu interior deschis cu o scară monumentală, poduri şi balcoane,” a fost argumentaţia juriului.

Revista internaţională de design şi lifestyle “Wallpaper” este una din cele mai importante publicaţii de gen şi este privită ca un adevărat trendsetter de către profesioniştii din design şi arhitectură. Premiul Wallpaper Design Award este acordat la fiecare început de an pentru realizări excepţionale în design: de la design de produs până la “best city”.
Wallpaper Design Award este doar unul din multe distincţii importante primite de Coop Himme(l)blau pentru BMW Welt. Printre acestea se numără RIBA (Royal Institute of British Architects) European Award, un premiu la World Architecture Festival Award 2008 la categoria “Production”, Premiul german pentru construcţii din oţel 2008, precum şi Detail Prize 2009 pentru categoria “Innovation Steel”. De asemenea, BMW Welt este certificat din decembrie 2008 ca primul centru de livrare şi experienţă interactivă conform standardelor ISO 9001 şi VDA 6.2.
Alături de celebra construcţie “Patru cilindri” a lui Karl Schwanzer şi de recent redeschisul BMW Museum, BMW Welt este unul din monumentele de arhitectură ale oraşului München şi o reprezentare a forţei inovative a BMW Group.

Ce spunem noi?
Dincolo de motorizările care, de-a lungul anilor, au creat tendinţe depăşind limite, BMW a ieşit mereu în evidenţă prin stilul extrem propus. Această abordare „pe muche de cuţit” i-a adus în ultimii ani deosebit de mulţi adepţi, însă şi critici înverşunate. E simplu: fie iubeşti ultimele creaţii bavareze, fie le deteşti. Cale de mijloc? Vorbim despre un bimmer…vorbim despre o filosofie…vorbim despre zero compromis. Discutam cu un amic deunăzi despre tendinţa generală de a împrumuta calităţi ale adversarilor pentru adjudecarea clientelei acestora. Coloşi precum Audi, BMW şi Mercedes fac asta de fiecare dată când lansează un model nou. Până nu demult, BMW era top-performerul trioului, Mercedes – exponentul luxului şi al rafinamentului, în timp ce Audi era alegerea celor care apreciau lucrul tipic german, fără cusur.

Actualmente e mult mai greu de făcut o astfel de delimitare. Fiecare brand a studiat oferta concurenţei, aliniindu-se la standarde maxime în toate privinţele. E greu de ales între cele trei mărci…în afară de cazul în care eşti un fan declarat al uneia. Şi atunci, pentru a-şi menţine individualitatea, fiecare dintre cei 3 şi-a creat un stil propriu, ajungându-se la elemente de stil absolut uimitoare: angel-eyes şi stil ultra-futurist pentru BMW, „4 ochi” şi forme rectangulare pentru Mercedes, respectiv faruri cu şir de LED-uri pentru Audi. Şi indiferent ce-ar spune oricine, stilurile tind să se îndepărteze unul de celălalt pe măsura aparitiei modelelor noi, adică au exact tendinţa opusă calităţilor. Pentru a-şi expune la maximum individualitatea stilistică, liniile se extind şi asupra echipamentului fiecărui brand, de la banalele elmente promoţionale până la clădirile în care-şi desfăşoară activitatea. Este, fireşte şi cazul BMW-ului, care în plus este apreciat şi oficial pentru clădirea „BMW Welt”. Felicitări proiectanţilor!

Voi ce spuneţi?
În curând vă veţi putea expune părerile şi comentariile pe demaraj.ro.