BMW X1 primeşte 5 stele la testul de impact Euro NCAP

8 decembrie 2009 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?

Primul model premium din segmentul său, BMW X1 se impune prin plăcerea condusului, versatilitate şi eficienţă. Acum BMW X1 trece în postura de lider şi în ceea ce priveşte siguranţa. La cele mai recente teste de impact Euro NCAP, BMW X1 a obţinut calificativul maxim, cinci stele. Supus unei proceduri de verificare ce vine cu criterii suplimentare la începutul acestui an, noul model a avut o evoluţie impresionantă datorită seriei de caracteristici de securitate disponibile standard şi a sistemului efectiv de protecţie a pasagerilor, care acoperă diferite tipuri de coliziuni. Dintre cele 12 automobile care au trecut prin examenul NCAP, BMW X1 s-a evidenţiat şi prin cel mai ridicat nivel de protecţie a pietonilor.

Cu punctaj maxim la cea mai importantă procedură de testare a impactului din Europa, BMW X1 confirmă standardul ridicat al conceptului de siguranţă dezvoltat pentru modelele BMW X. Structura caroseriei, deosebit de stabilă, oferă o bază ideală pentru asigurarea protecţiei maxime a celulei pasagerilor, chiar şi în cazul unui impact violent. Forţele ce acţionează asupra automobilului sunt disipate de-a lungul traseelor de sarcină bine definite în structurile de susţinere şi sunt absorbite prin intermediul unor zone de deformare de mari dimensiuni.

În interiorul modelului BMW X1, airbagurile pentru cap – frontale, laterale şi cortină protejează atât conducătorul, cât şi ceilalţi pasageri de eventualele traume. De asemenea, parte a gamei de dotări standard sunt centurile de siguranţă pretensionate şi limitatoarele de sarcină pentru scaunele faţă, dar şi sistemul ISOFIX de fixare a scaunului pentru copii la locurile din spate. Sistemele de reţinere sunt controlate de un sistem central electronic de siguranţă care declanşează cele mai eficiente elemente de protecţie luând în consideraţie tipul şi intensitatea accidentului.

În dorinţa de a optimiza siguranţa activă, BMW X1 este echipat cu sistem de control dinamic al stabilităţii DSC (Dynamic Stability Control), care este conectat cu inteligentul sistem de tracţiune integrală BMW xDrive. Reglarea exactă şi gama foarte largă de funcţii oferite de acest sistem, inclusiv asistare a frânării, asistare a frânei la viraje şi modul de tracţiune DTC (Dynamic Traction Control/ Control Dinamic al Tracţiunii), asigură o manevrabilitate sigură şi uşor controlabilă chiar şi în situaţiile dificile de pe şosea. Aceasta reprezintă o contribuţie semnificativă către reducerea riscurilor de accidente. Echiparea standard a modelului BMW X1 include funcţia de afişare a defecţiunii pneului, care avertizează conducătorul imediat ce se înregistrează o scădere a presiunii la oricare dintre pneuri.

După analizarea rezultatelor testului, examinatorii Euro NCAP au confirmat că BMW X1 dispune de o celulă a pasagerilor extrem de stabilă, care oferă o protecţie serioasă atât pentru conducătorul auto, cât şi pentru ceilalţi pasageri, indiferent de înălţimea acestora şi de poziţia ocupată în automobil. BMW X1 a primit un calificativ foarte bun în ceea ce priveşte protecţia copiilor. Automobilul oferă un standard excelent de siguranţă la utilizarea sistemelor de scaune pentru copii cu vârsta cuprinsă între un an şi jumătate şi trei ani. BMW X1 a atins cel mai mare scor posibil pentru protecţia oferită de un scaun montat în direcţia opusă deplasării – atât în cazul coliziunii frontale, cât şi al celei laterale.
Testul de impact NCAP acordă acum o importanţă deosebită şi protecţiei pietonilor. Inspectorii au fost impresionaţi de măsurile de protecţie existente la BMW X1 – de departe cele mai eficiente dintre toate automobilele verificate în actualul ciclu. Încă o dată, BMW X1 a atins acest statut de lider prin intermediul unui concept de siguranţă ce a fost aplicat constant. La designul barelor şi al capotei compartimentului motor, structurile flexibile micşorează semnificativ riscul accidentării pietonilor şi bicicliştilor. Raportul de testare face o referire specială la calitatea materialelor de la capota compartimentului motor, care reduc semnificativ riscul accidentărilor la cap, în special în cazul copiilor.

Ce spunem noi?

Numai de bine. În sfarşit se acordă o mai mare atenţie pietonilor, iar ăsta ar trebui să fie un criteriu major în acordarea de punctaje EuroNCAP. Per ansamblu, un rezultat foarte bun pentru X1.

Voi ce spuneţi?