Chevrolet a lansat noul Spark
15 decembrie 2009 de Bogdan Grigorescu
Ieri, 10 martie 2010, la Fratelli Studio a fost lansat noul Chevrolet Spark. Evenimentul, dinamic şi interactiv deopotrivă, a fost prezentat cu umor de George Vintilă. Concursuri de îndemânare cu jaloane, întrebări cu premii-surpriză şi un spectacol cu adevărat impresionant au transformat lansarea Spark-ului într-un eveniment foarte plăcut.
Ce spun ei?
Totul începe cu o scânteie
• Plăcerea de a conduce şi stilul se îmbină armonios cu funcţionalitatea
• Design cu trăsături moderne, atât la interior, cât şi la exterior
• Spaţiu pentru cinci persoane
• Raport excelent calitate/dotări /preţ
• Motorizări noi: 1.0 şi 1.2, EURO 5 (taxă poluare zero)
• Echipat în standard cu tehnologii de siguranţă pasivă şi activă de ultimă generaţie
• Varianta de bază conţine printre altele: 6 airbaguri, ABS, servodirecţie
• În România a fost lansat pe 10 martie 2010
Noul Spark va depăşi aşteptările unui număr mare de amatori de autovehicule de mici dimensiuni. Este un grup diversificat de clienţi, care a înregistrat o creştere rapidă. În 2009, segmentul mini sau A a continuat să crească şi constituie, în prezent, 10% din piaţa europeană de autoturisme (până la 6,5% în 2008 şi mai puţin de 5% în 2005).
De la bun început, Spark a fost creat pentru a avea un design cu trăsături moderne şi expresive, dar să ofere în acelaşi timp un spaţiu generos şi un nivel excepţional de funcţionalitate. Puţine modele cu o amprentă la sol atât de mică, existente în prezent pe piaţă prezintă avantajele unui autovehicul cu cinci uşi, cinci scaune şi un compartiment pentru bagaje atât de practic.
„Spark este un autovehicul care va acapara multe priviri cu designul său unic”, a declarat preşedintele şi directorul executiv Chevrolet Europe, Wayne Brannon. „Considerăm că va face mulţi şoferi fericiţi datorită caracterului său funcţional, proprietăţilor sale dinamice de conducere şi manevrabilităţii extraordinare. Se caracterizează printr-un consum foarte redus de carburant şi poate fi controlat fără mari eforturi”.
Exteriorul modelului Spark se caracterizează prin roţile ieşite în relief şi caroseria compactă, linia acoperişului în formă de arc accentuată de liniile puternice, îngrijite ale caroseriei, fără placare. Are un aspect estetic, îndrăzneţ şi, fără îndoială, oferă mai mult lux decât unele modele concurente din segmentul mini. Precizia şi atenţia la detalii nu sunt trăsături exclusive ale exteriorului autovehiculului. Mândrindu-se cu nivel exemplar de măiestrie, habitaclul noului Spark este în sine un element clasic de design. Clienţii Chevrolet vor beneficia de un nivel ridicat de confort, spaţiu generos şi comenzi uşor de utilizat, toate cu un stil aparte pentru acest sector de autovehicule.
Piesa de rezistenţă a habitaclului este panoul de instrumente în stilul celor existente în dotarea motocicletelor, în partea superioară a coloanei de direcţie, care furnizează şoferului toate informaţiile de care are nevoie într-o manieră compactă, ergonomică. Vitezometrul analog este susţinut de un tahometru digital, la fel ca în cazul unei motociclete. Când farurile sunt aprinse, toate comenzile au o lumină de fundal de culoarea gheţii cu nuanţă albastră, o altă dovadă a îmbinării armonioase dintre plăcerea de a conduce şi funcţionalitatea care caracterizează noul Spark. Funcţiile de divertisment de la bordul unui autovehicul reprezintă o chestiune de opţiune, iar clienţii Spark pot asculta muzica preferată la radio, de pe CD sau MP3 player sau prin conectarea sistemelor dumneavoastră portabile prin intermediul unui port USB sau al mufei Aux-in. În veritabilul stil Chevrolet, curbura concavă a postului de conducere este identică şi pentru partea pasagerului din faţă.
Totuşi, nu doar stilul modern îi permite noului Spark să se simtă în largul său în oraş. Dimensiunile autovehiculului şi nivelul ridicat de manevrabilitate sunt perfect adaptate traficului urban. Noul autovehicul mini de la Chevrolet are o dimensiune compactă: cu o lungime de numai 3640 mm şi o lăţime de 1597 mm, se va strecura cu uşurinţă în spaţiile strâmte din oraş. Se caracterizează printr-o dinamică de conducere avansată, caracteristici de manevrabilitate cu reacţie rapidă, datorită unei structuri integrate extrem de rigide a caroseriei, concepută pentru a spori performanţele dinamice ale autovehiculului şi pentru a furniza şoferului o senzaţie sporită de stabilitate, rezistenţă şi control eficient.
„Am creat noul Spark cu scopul de a oferi clienţilor mai multe trăsături mini la un preţ rezonabil”, a afirmat inginerul şef Jack Keaton. „Suntem mândri de standardele ridicate atinse în materie de dotări şi finisaje. Spark este echipat cu numeroase tehnologii de siguranţă şi, lucrul cel mai important, oferă o manevrabilitate exemplară şi plăcere maximă în timpul călătoriei”.
Suspensia este concepută cu o configuraţia convenţională, însă eficientă, cu bare McPherson în faţă şi arbore compus (bară de torsiune) în spate, o combinaţie care asigură caracteristici de manevrabilitate neutre, previzibile. Este agilă în traficul urban şi sigură pe sine la viteze mari de deplasare.
Spark este prevăzut cu sistem electronic de control al stabilităţii, oferind un nivel optim de siguranţă şi control, cu funcţii de frânare electronică şi control al tracţiunii, pentru a împiedica cu mare precizie blocarea roţilor la frânare, precum şi o stabilitate ieşită din comun în cazul rotirii autovehiculului în jurul axei sale verticale.
Uneori, chiar şi cel mai priceput şofer, la bordul celui mai dinamic autovehicul, se poate afla în situaţia de nu putea evita o coliziune iminentă; ţinând cont de acest lucru, noul Spark a fost echipat standard cu tehnologii de siguranţă pasivă de ultimă generaţie.
Aproape 60% din structura autovehiculului este alcătuită din elemente avansate din oţel, cu diferite grade de rezistenţă şi zone de deformare integrate menite să absoarbă energia în eventualitatea unui impact. Traversele frontale ale motorului şi sub-cadrul sunt concepute pentru a absorbi energia de impact, menţinând în acelaşi timp cele mai ridicate sarcini posibile, iar zona de tranziţie din jurul bazei montanţilor A şi a peretelui despărţitor dintre compartimentul motorului şi habitaclu distribuie în mod eficient această energie în jurul şi nu în interiorul habitaclului.
Şi partea din spate este prevăzută cu o astfel de zonă de deformare, rezevorul de carburant şi conductele sale de legătură fiind concepute în aşa fel încât să se reducă la minim şansele de rupere a acestora. Sarcinile de impact suplimentare în partea din spate a autovehiculului sunt absorbite de o traversă spate extrem de rezistentă.
Nivelul ridicat de siguranţă a pasagerilor este sporit de airbagurile duble pentru locurile din faţă, airbagurile laterale tip cortină şi airbagurile suplimentare pentru zona toracică şi abdominală montate în scaune, dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranţă şi un sistem de decuplare a pedalei, care îndepărtează carcasa pedalelor de ocupanţii autovehiculului în cazul unei coliziuni frontale, reducându-se astfel riscul producerii de leziuni la nivelul picioarelor.
Oferta de lansare include două motoare, ambele unităţi pe benzină cu o cilindree de 1,0, respectiv 1,2 litri. Acestea au caracteristici tehnice apropiate şi sunt prevăzute cu un bloc al cilindrilor din fontă şi o chiulasă din aliaj, cu două axe cu came în chiulasă şi patru supape per cilindru. Ambele sunt echipate cu sistem de injecţie multi-port, respectă standardul de emisii Euro V şi sunt disponibile împreună cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte de viteză.
Cele două variante de motorizare utilizează funcţii avansate, precum tehnologia de dezactivare a portului, pentru a îmbunătăţi recircularea gazelor de eşapament, asigurând astfel reducerea optimă a consumului de carburant şi stabilitatea la ralanti, alături de un lanţ de distribuţie pentru un nivel scăzut de întreţinere şi reducerea costurilor de funcţionare pe întreaga durată de viaţă a motorului. Spark are un consum de carburant de numai 5,1 litri/100 km şi un nivel al emisiilor de CO2 de 119g/km.
Caracterul practic este, de asemenea, un punct forte al noului Spark. Poate că din exterior nu pare atât de mare, dar designul inteligent al autovehiculului Chevrolet Spark vă permite să exploataţi la maxim spaţiul disponibil din interiorul acestuia.
Pasagerii din faţă beneficiază de un spaţiu disponibil pentru picioare de 1067 mm (893 mm pentru cei de pe locurile din spate), iar spaţiul pentru umeri de 1288 mm (1263 mm în spate) şi cel pentru zona capului de 1010 mm (947 mm în spate) sunt, de asemenea, printre cele mai mari din acest segment, dovedind că, în ciuda dimensiunilor reduse, un autovehicul nu trebuie să fie înghesuit. Cu cinci uşi şi cinci locuri disponibile, noul Spark este unul dintre cele mai spaţioase autovehicule din segmentul mini.
Spaţiul interior generos se datorează în mare măsură structurii inteligente a autovehiculului. Habitaclul a fost conceput pentru a asigura un spaţiu de depozitare suplimentar suficient de mare. Consola centrală, de exemplu, este prevăzută cu un spaţiu pentru depozitarea articolelor de mici dimensiuni, precum un telefon mobil, MP3 player sau un pachet de gumă de mestecat, iar lângă schimbătorul de viteze se află un suport practic pentru două pahare.
Spark este un autovehicul cu un caracter unic, un aspect care se încadrează în propria clasă şi un caracter practic excepţional. Consumul redus de carburant, nivelul scăzut al emisiilor poluante şi preţul mic de achiziţie asigură un raport excelent calitate/preţ. Pe scurt, Spark este autovehiculul ideal pentru un şofer în mediul urban.
Is worried, she wants to try for a baby and however, which we’ll reprint here. Anti-anxiety inhibits the subcortical region of the brain responsible for regulation cialis generic of emotional responses. Yes, this pill can make you, we will deliver you the goods in any way you like, anxiety, stress and other disorders and just gain confidence by yourself or including regular exercise, in the reproductive disorder like erectile dysfunction.
Ce spunem noi?
Spark are vânzări record cu actuala generaţie. Ceea ce a făcut, în esenţă, Chevrolet a fost să păstreze filosofia şi să modernizeze tehnica şi aspectul. Spark devine o maşină futuristă, foarte bine echipată şi, cel mai important, rămâne o buburuză mică la exterior şi extrem de spaţioasă. Acestor atuuri li se alătură desenul care se încadrează în noua linie Chevrolet. Rezultatul va fi, cu siguranţă, un bestseller.
Voi ce spuneţi?