Honda CR-Z – primeşte rating de top la crash-test
26 august 2010 de Bogdan Grigorescu
Ce spun ei?
Honda CR-Z a fost nominalizată ca fiind una din cele mai sigure automobile din
Europa, dupa succesul înregistrat de Honda Insight, potrivit noilor rezultate
independente de testare la impact Euro NCAP.
Schema de evaluare Euro NCAP se concentrează asupra performanţelor vehiculului
în materie de siguranţă şi oferă consumatorilor un singur scor, uşor de înţeles.
Sistemul are în vedere protecţia ocupanţilor la impact frontal, lateral, impactul în zona
stâlpilor şi din spate, protecţia copiilor, protecţia pietonilor şi disponibilitatea
sistemelor ce asistă şoferul. Honda CR-Z a primit un punctaj maxim de 5 stele.
Noul sistem de evaluare introdus în februarie 2009, utilizează un punctaj ponderat
care combină aspecte ale performanţelor în ceea ce priveşte siguranţa unui
automobil: adult (50%), copil (20%) şi pietoni (20%), rezultatele evaluării protecţiei
oferite de disponibilitatea sistemelor de asistenţă şi de securitate (10%). Pentru a se
califica şi a fi incluse, sistemele de asistenţă (VSA la Honda) trebuie să fie disponibile
în echiparea standard în peste 90% din gama de modele EU 27 2010.
CR-Z este cel mai recent dintr-un şir de automobile Honda care au primit o notă
maximă. De la introducerea noii scheme Euro NCAP au fost testate alte 4 modele
Honda; Civic, Accord, Jazz şi cel mai recent, Insight. Toate cele 5 modele au primit
nota maximă de 5 stele, Honda Insight fiind de asemenea nominalizat ca cel mai
sigur hibrid precum şi al doilea cel mai sigur vehicul testat în 2009.
Noua evaluare Euro NCAP reflectă angajamentul Honda pentru siguranţa generală
oferită de vehicul, şi vine ca o apreciere la sistemul intern de testare a siguranţei al
Honda. Sistemul de analiza impactului între maşini de la centrul Tochigi R&D
studiază impactul între modelele de vehicule de mărimi şi greutăţi diferite şi dezvoltă
soluţii pentru a reduce leziunile în cazul pasagerilor dar şi a pietonilor. Dispozitivul de
test al impactului omnidirectional între vehicule a fost lansat în 2001 şi este primul din
lume de acest fel, care funcţionează la interior în orice condiţii meteo.
Singuranţa Honda CR-Z
Sistemul VSA
Sistemul de siguranţă VSA este conceput pentru a ajuta şoferul să păstreze controlul
în timpul virajelor, accelerării şi manevrelor bruşte, prin asistarea la frânare la oricare
dintre roţi, după cum este necesar şi modularea cuplului motor, după cum este
solicitat.
Frâna
Discurile de frână solide ventilate de 14″ faţă / spate asigură stabilitatea rutieră, care
este îmbunătăţită de sistemul de frânare anti blocare (ABS), Distribuţia electronica a
fortei de frânare (EBD) şi asistare la frânare (BA).
Comunicat de presă Advanced Compatibility Engineering (ACE)
Dezvoltat în uzina pentru testarea impactului între vehicule de la Tochigi, structura
caroseriei ACE (Advanced Compatibility Engineering™) este acum un punct forte,
bine stabilit în strategia privind siguranţa Honda.
Structura caroseriei ACE este un design exclusiv Honda care îmbunătăţeşte
protecţia pasagerilor, precum şi compatibilitatea la coliziuni frontale. Designul ACE
utilizează o reţea de elemente structurale conectate pentru a distribui energia de
impact uniform în partea din faţă a vehiculului. Acest management îmbunătăţit al
energiei de impact ajută la reducerea forţelor transferate către compartimentul
pasagerilor şi poate ajuta la dispersarea uniformă a forţelor transferate la alte
vehicule, într-un accident.
Protecţia pietonilor
Modelul CR-Z include de asemenea caracteristici de protecţie a pietonilor.
Cercetările au arătat că aceste caracteristici pot îmbunătăţi dramatic şansa de
supravieţuire a unui pieton dacă este lovit de o masină în mişcare.
Caracteristicile includ ştergătoare concepute să se rupa la impact, aripi si capotă ce
absorb energia precum şi o zonă liberă de sub capotă, care să permită un spaţiu mai
mare pentru deformare.
Airbag-uri şi centurile de siguranţă
La toate modelele, airbagurile frontale si laterale pentru şofer şi pasager, cu sistem
SRS, sunt completate de airbag-uri cortină pentru a proteja toţi ocupanţii. Există
centuri de siguranţă în 3 puncte, cu sistem de retragere şi blocare la urgenţă (ELR),
centurile de siguranţă din faţă au de asemenea 2 etape de absorbţie de energie (EA),
prin pretensionarea cu limitare de sarcină . În plus, în spate sistemul ISOFIX asigură
instalarea corectă şi sigură a scaunelor pentru copii.
Tetiere active
CR-Z este echipat cu tetiere active în scaunele din faţă, care reduc probabilitatea
vătămării gâtului în impacturile din spate. Pe măsură ce ocupantul este împins pe
spătarul scaunului, o placă rigidă în scaun presează un element de legătura
împingându-l în sus şi înainte pentru a sprijini capul.
Ce spunem noi?
Ne aşteptam la Honda să se perfecţioneze şi la capitolul siguranţă, din moment ce la fiabilitate şi performanţe nu mai are nimic de dovedit! Acum ne aşteptăm ca EuroNCAP să modifice din nou standardele de testare, din moment ce actualele (abia modificate) devin insuficient de solicitante pentru automobilele din ce în ce mai sigure!
Mai multe detalii despre Honda CR-Z aici.
Voi ce spuneţi?