Imprumut pentru Renault
10 februarie 2009 de Bogdan Grigorescu
Ce spun ei?
Statul francez a acordat companiei Renault un împrumut consistent, în valoare de 3 miliarde de euro. Acesta este un ajutor foarte important în contextul crizei economice mondiale. Combinat cu eforturile suplimentare ale Renault, împrumutul va permite companiei să depăşească perioada grea prin care trecem cu toţii, si de a continua finanţarea proiectelor strategice în Franţa, în special pe cele privitoare la dezvoltarea vehiculelor cu emisii de CO2 zero sau foarte scăzute.
Carlos Ghosn, Preşedintele Renault, a declarat: „Suntem foarte încântaţi de împrumutul acordat de către guvernul francez. Dată fiind situaţia economică ieşită din comun, care afectează întreaga industrie, accesul la credite ar fi fost indispensabil pentru susţinerea activităţii noastre în particular şi a industriei auto în general. De asemenea, ne permite să continuăm dezvoltarea proiectelor începute deja.”
Guvernul francez a dublat şi disponibilitatea SFEF (Societe de Financement de l’Economie Francaise) către RCI (Renault), aceasta ajungând acum la 1 miliard euro, fapt ce va permite adoptarea unei politici de preţuri avantajoase pentru clienţi.
Renault a promis că nu va închide nicio fabrică în următorii ani, iar ajutorul primit o va ajuta să-şi ţină promisiunea. Tototdată, până în 2012, Renault va lansa 5 noi modele şi un motor absolut nou, iar un vehicul 100% electric va apărea pe piaţă în viitorul apropiat.
Ce spunem noi?
Lăudabil efortul statului francez. Orice stat păstrează în rezerva proprie lichidităţi şi valori care sa-i poată permite să depăşească astfel de situaţii. Un stat care se respectă ştie să speculeze aceste rezerve pentru ca populaţia să depăşească fără să resimtă situaţia critică. Lichidităţile sunt distribuite sub formă de împrumut, iar resursele de aur şi alte valorisunt vândute (intr-o măsura bine determinată) pentru credite acordate companiilor naţionale. Guvernul Franţei exact asta face.
Acum se ridică o problemă. Automobile Dacia este o companie ce aparţine Renault. Mă întreb dacă o mică parte din suma primită de francezi va ajunge şi la Piteşti? Guvernul Romaniei ar trebui să se implice în a negocia acordarea unei cote din această sumă şi uzinei din Piteşti (în condiţiile în care nu vrea să acorde chiar statul român un împrumut), dată fiind situaţia scăderii vânzărilor acesteia. S-ar putea evita disponibilizări în acest fel. Pe de altă parte este îmbucurător faptul că Renault nu-şi opreşte proiectele deja începute.
Voi ce spuneţi?
Comentează articolul pe www.demaraj.ro!