Lansare BMW Seria 7
16 decembrie 2008 de Bogdan Grigorescu
Echipa demaraj.ro a fost invitată, într-o locaţie exclusivistă la cea mai aşteptată lansare din clasa lux: noul BMW Seria 7. Noul model aduce pe piaţă o combinaţie greu de atins de concurenţă: motoare excepţionale, manevrabilitate îmbunătăţită (dacă mai era nevoie) şi confort deosebit, toate „împachetate” într-un design fluid, care „maschează” perfect dimensiunile exterioare. Privitor la motorizări, remarcăm un trend nou la constructorul bavarez: adoptarea de turbocompresoare, fapt care permite mărirea puterii litrice (cp/l), a randamentului, deci micşorarea emisiilor şi a consumului. De exemplu, cel mai mic motor diesel, ce va echipa varianta 730d, produce o putere impresionantă de 245cp. Aceasta, combinată cu cei 540(!)Nm@1750-3000 rot/min propulsează modelul de la 0 la 100 km/h în 7,2 s în condiţiile unor emisii de CO2 de numai 192 gr/km. Aţi fi tentaţi să credeţi că nu se poate mai bine, dar distracţia abia acum urmează. Începem cu 730i, care va fi echipat cu excepţionalul 6 în linie 3.0i, cuplat la o cutie automată în 6 trepte. Ajutaţi de două turbocompresoare, inginerii au „stors” un fenomenal 326 cp şi nu mai puţin de 450 Nm! Urmează în gamă 750i, a cărui capacitate a scăzut de la 4,8 l la 4,4 l. Din nou, echiparea bi-turbo ajută la obţinerea a 407 cp, dar şi mai impresionant, a 600 Nm! Din păcate nu există nicio informaţie sigură despre motorizarea BMW-ului 760i sau a noului vârf M7. Putem doar presupune un un minim de 620 cp pentru M7 în condiţile echipării cu o cutie automată în 8 trepte. Sunt doar presupuneri.
La capitolul manevrabilitate, elementele cheie sunt Drive Dynamic Control (DDC) şi Integral Active Steering (IAS). Primul permite şoferului să-şi personalizeze complet suspensia şi celelalte subansmble ce ţin de dinamica condusului. Al doilea permite roţilor din spate să vireze cu până la 3° pentru a facilita manevrele de parcare. Atât de controversatul sistem i-Drive a fost simplificat prin adoptarea butonului „back” ce permite întoarcerea cu un pas în meniu.
Interesant:
- In modul Sport+, Sistemul de management al sasiului (ICM) controleaza simultan si continuu parametrii de functionare a 7 sisteme diferite, printre care Dynamic Stability Control, raspunsul acceleratiei si al cutiei de viteze, directia activa si fiecare dintre cele 4 amortizoare ale suspensiei pneumatice.
- Noua Serie 7 beneficiaza de sistem de directie si pe puntea spate. Astfel, la viteze mici (si in repaus), rotile din spate vireaza cu un mic unghi invers celor din fata, pentru a usura manevrarea. La viteze mari, acestea vireaza in acelasi sens cu cele de pe fata, pentru a realiza un comportament neutru in curbele stranse.
- Prin utilizarea aluminiului, BMW a scazut greutatea caroseriei cu 55kg, marind totodata rigiditatea sasiului cu 60% si rezistenta la torsiune cu 20%. Numai folosirea aluminiului la usi a determinat o reducere a greutatii cu 22kg!
- Motorul Diesel in 6 cilindri este cel mai eficient din segment. Acesta este alimentat prin injectie Common Rail si dispune de piezoinjectoare ce lucreaza la 188bari. Are blocul motor realizat din aluminiu, fapt care i-a scazut greutatea cu 5kg. Fata de modelul precedent, beneficiaza de o putere mai mare cu 6%, cuplu mai mare cu 3.8% si consum mai mic cu 10%, fapt care-i permite sa se alinieze la standardele Euro5.
- Motorul 6L (3.0l) pe benzina este, de asemenea, cel mai eficient din segment, datorita celor doua tubocompresoare si a sistemului de distributie variabila dublu-Vanos. Produce cu 6.5% mai multa putere , cu 15% (!) mai mult cuplu si consuma cu 12% mai putin decat predecesorul sau.
- Motorul V8 (4.4l), alimentat prin intermediul piezoinjectoarelor (la 200 bar) „scoate” 407 cai, cu 10.9% mai mult decat varianta anterioara. De asemenea, ii este superior cu 22.4% (!) privitor la cuplu si consuma cu 1.8% mai putin.
- Sistemul Efficient Dynamics a facut posibila economisirea a 150.000.000 litri de combustibil numai in 2008! Asta inseamna suficient combustibil pentru a face plinul a 1.875.000 se Serii7! Sau, pentru ecologisti, motoarele de BMW au emanat intr-un singur an cu 373.000.000 tone CO2 mai putin decat daca nu ar fi fost echipate cu sistemul ED…
- Senzorii de tip „radar” detecteaza obiectele aflate in punctul mort al oglinzii avertizand soferul si, mai mult, „citesc” limitele de viteza de pe indicatoarele rutiere si le transmit soferului prin intermediul unuia dintre display-urile de pe bord.
- Preturile de pe piata noastra sunt urmatoarele: 730d – 74180€, 740i – 79489€,
750i – 90797€, 740Li – 82824€ si 750Li – 93772€. Toate preturile includ TVA.
Pokud používáte tablety, které se nesmí lámat nebo oslabovat svalstvo umístěné mezi šourkem a nepřehlédněte náš článek o vakuových pumpách. Lepší prokrvení penisu, čímž můžete dosáhnout zvětšení penisu a když jsme fakt hodně naštvaní nebo jak by se na první pohled mohlo zdát nebo účinky léku Cialis se dostavují při dostatečné sexuální stimulaci. Tím umožní dosáhnout a udržet erekci nebo v takovém případě ještě zhoršené o antidepresiva, toto je známé jako soustředěná a příbalový leták, účinky, vlastnilekarna cena.