Lansare Renault Captur Mk1 în România
21 octombrie 2013 de Bogdan Grigorescu
Inspirat din concept car-ul Captur, ce ilustreaza tema „Explore” a stategiei de design Renault, acest crossover urban afiseaza un aer sportiv si ludic reprezentand o invitatie pentru a explora viata in doi. Legatura dintre vehiculul de serie si concept a fost realizata in mod natural, ambele modele fiind desenate de aceeasi echipa de designeri. Captur Mk1 pastreaza numele, stilul si multe dintre detaliile modelului din care s-a inspirat.
Ce spun ei?
– partea frontala expresiva este subliniata de logo-ul Renault, pozitionat vertical si evidentiat pe fond negru;
– linia fluida si curbele armonioase ale caroseriei evoca miscarea si lejeritatea;
– designul robust al flancurilor si pasajelor rotilor;
– rotile de dimensiuni mari confera un aer sportiv si dinamic;
– ornamentele grafice pentru pavilion ce se regasesc si la concept car;
– design simplu si intuitiv al plansei de bord;
– spatiile de depozitare din benzi elastice, de pe spatarele scaunelor evoca universul sportiv al navigatiei sau al alpinismului si sunt inspirate de scaunele si portbagajul concept car-ului;
– iluminare ambientala pentru sertarul Easy Life;
– culoare specifica de caroserie„Orange Arizona” – culoarea de lansare a vehiculului de serie.
Cum arată Captur Mk1?
Renault Captur este un crossover urban, cu linii fluide si forme rotunjite. Compact (4,12 m x 1,77 m x 1,57 m), echipat cu roti de dimensiuni mari (16 inch), modelul isi afiseaza vocatia sportiva si gustul pentru activitatile dedicate timpului liber. Garda la sol ridicata (200mm) il pozitioneaza la nivelul unor crossovere sau vehicule 4×4 din segmentul superior. Cu aspect robust, Renault Captur pare mai impunator decat o sugereaza dimensiunile sale reale. Silueta sa este dinamizata de parbrizul inclinat si alungit.
Citește aici testul cu Captur Mk1!
Protectiile din partea inferioara ale caroseriei formeaza un scut de protectie pentru toate escapadele din universul urban sau din afara granitelor orasului. Datorita farurilor spate orizontale diametral opuse, hayonul ofera o deschidere larga, fara a avea efectul de „cub”. Pasajele rotilor sunt evidentiate de jante generoase. Prin detalii de stil, care sunt in acelasi timp functionale, originale si moderne, Renault Captur se dovedeste a fi foarte practic. De exemplu, partea inferioara a portierelor a fost conceputa pentru a proteja pragurile de murdarie.
Motoare avansate
Renault Captur se pozitioneaza cel mai bine in categoria sa in ceea ce priveste consumul redus de carburant si atentia fata de mediu, prin nivelul scazut al emisiilor de CO2. Noul crossover Renault beneficiaza de motoare mai economice la exploatare, cu o aerodinamica imbunatatita si cu o masa redusa (echivalenta celei de la Clio III). Competentele dobandite de inginerii de la Renault la F1 au contribuit la eficienta energetica a motorizarilor. Utilizarea masiva a materialelor reciclate arata preocuparea Renault pentru mediu.
Cu motorizarile Energy, Captur este o combinatie de placere si senzatii dinamice. Acceleratia si reprizele sunt energice, chiar de la turatiile joase ale motorului. Performanta consta in a imbina placerea de a conduce si economia de consum. Captur este lider in categoria sa din punct de vedere al consumului si emisiilor de CO2. Toate motoarele Renault Captur beneficiază de turbo-compresor, au capacitate redusa si tehnologie de ultima generatie. Ele ofera un cuplu important inca de la turatii joase.
Toate cutiile automate au dublu ambreiaj si sunt disponibile inca de la lansarea motorului TCe 120. Transmisia automata EDC (Efficient Dual Clutch) aduce confort si reactivitate, cu
un consum tinut sub control, putand fi cuplata si la motorul dCi 90. Toate motoarele Energy beneficiaza de tehnologia Stop & Start, cu recuperare a energiei la decelerare si franare.
Renault Captur Mk1 – motorizări de ultimă generație
Motorizari pe benzina*
-Energy TCe 90: 0,9 l, 90 CP, 4,9 l/100 km, 113 g CO2/km
-TCe 120 EDC : 1,2 l, 120 CP, 5,4 l/100 km, 125 g CO2/km
Motorizari Diesel*
– Energy dCi 90: 1,5 l, 90 CP, 3,6 l/100 km, 95 g CO2/km
– dCi 90 EDC: (disponibil din al 2-lea semestru 2013)
* Consum si emisii omologate conform reglementarilor NEDC aplicabile
Ce spunem noi?
Captur pare mai mult decât o simplă mașină, de la aspectul (cel puțin) interesant la dotările atipice clasei din care face parte. Însă ceea ce impresionează cu adevărat este tehnologia înglobată în noul model: motoare exclusiv turbo, suprafetele elementelor mecanismului motor tratate DLC (Diamond-Like Carbon F1) pentru reducerea frecărilor, prize de aer dinamice (deschis-închis, în funcție de temperatura motorului), carenaje sub podea, sistem stop-start, indicator pentru schimbarea treptelor, dublu ambreiaj pentru cutiile EDC. Toate acestea cântăresc puțin peste masa unui Clio și promit valori remarcabile ale consumului de combustibil.
Voi ce spuneți?