Noul BMW Seria 5 Sedan
24 noiembrie 2009 de Bogdan Grigorescu
Ce spun ei?
Premiera mondială a noului BMW Seria 5 Sedan reprezintă, încă o dată, un etalon al plăcerii supreme a condusului şi al designului elegant în segmentul mediu superior. Prin aspectul sportiv şi elegant, dinamica specifică mărcii, eficienţa remarcabilă, precum şi caracteristicilor inovatoare de confort şi siguranţă, a şasea generaţie a expresiei executive BMW reflectă în cel mai convingător mod standardul superior al celui mai de succes producător de automobile premium din lume.
Design: carismatic, elegant, sportiv.
Cu cel mai lung ampatament din segment, cu o capotă a compartimentului motor care este lungă şi netedă, cu console faţă şi spate scurte şi cu o linie a acoperişului elegantă, arcuită în stilul unui coupé, noul BMW Seria 5 Sedan se evidenţiază clar faţă de concurenţă.
Aspectul estetic al automobilului este determinat de proporţiile perfect echilibrate. Caracteristicile de design specifice mărcii pot fi descoperite în faţă – prin grila BMW dublă, înclinată uşor înainte şi pe capota compartimentului motor care este sculptată pentru a inspira mai multă forţă, dar şi în spatele musculos al automobilului.
La interior, funcţiile moderne şi ambianţa superioară se îmbină într-o armonie perfectă într-un stil inconfundabil al mărcii. O orientare clară spre conducător a panoului de bord, element definitoriu BMW, garantează o experienţă a condusului cu adevărat unică.
Experienţa condusului: dinamică supremă şi confort remarcabil.
Cele mai avansate tehnologii de transmisie şi suspensie asigură o sportivitate fără precedent şi un nivel ridicat de confort. În acelaşi timp, sistemul opţional Dynamic Driving Control (Controlul Dinamic al Transmisiei) permite celui de la volan să regleze suspensia individual, în funcţie de stilul de condus şi condiţiile de drum. Noul BMW Seria 5 Sedan este disponibil cu Adaptive Drive, Dynamic Damper Control (Control Dinamic al Amortizoarelor) şi Dynamic Drive Stability Control (Control Dinamic al Stabilităţii Transmisiei), precum şi Integral Active Steering (Direcţie Integral Activă).
Noul BMW Seria 5 Sedan îşi face debutul cu un motor cu opt cilindri şi trei versiuni cu şase cilindri – toate pe benzină -, precum şi cu două variante diesel, cu şase cilindri. Gama va fi completată de un propulsor turbodiesel cu patru cilindri, cu carterul din aluminiu şi injecţie directă common-rail. Puterea maximă în acest caz, 135 kW/184 cp, face ca BMW 520d, echipat standard cu funcţia Auto Start Stop, să fie noul punct de reper în acest segment. Consumul mediu de combustibil în ciclul de testare EU5 este de numai 5,0 litri/100 kilometri, iar nivelul emisiilor CO2 va fi de 132 g/km (date preliminare).
Vârful de gamă BMW 550i va fi echipat cu un motor cu opt cilindri, ce dispune de tehnologia BMW TwinPower Turbo şi High Precision Injection pentru un maxim al puterii de 300 kW/407 cp.
Motorul cu şase cilindri dispuşi în linie, cu BMW TwinPower Turbo, High Precision Injection şi VALVETRONIC, de la BMW 535i va furniza o putere maximă de 225 kW/306 cp, în timp ce cele două variante cu şase cilindri în linie, echipate de asemenea cu High Precision Injection, dezvoltă 190 kW/258 cp la BMW 528i, respectiv 150 kW/204 cp la BMW 523i.
Versiunile diesel cu şase cilindri în linie oferă modelului BMW 530d o putere maximă de 180 kW/245 cp, iar pentru BMW 525d un nivel la fel de impresionant de 150 kW/204 cp. Echipat cu tehnologia opţională BMW BluePerformance, BMW 530d îndeplineşte standardele de emisie EU6. Şi nu trebuie omis faptul că toate versiunile noului BMW Seria 5 Sedan respectă pe deplin normele EU5, valabile la nivelul întregii Europe.
BMW EfficientDynamics: BMW Seria 5 îşi măreşte avansul.
Toate modelele noii game BMW Seria 5 Sedan sunt disponibile, opţional, cu noua transmisie automată BMW cu opt trepte. BMW 550i dispune în echiparea standard de cutia de viteze automată BMW, optimizată pentru consum redus, la fel cum se întâmplă şi cu sistemul EPS Electric Power Steering (servodirecţie asistată electric), aflat în echiparea tuturor modelelor.
Tehnologiile BMW EfficientDynamics sunt prezente în dotarea standard în combinaţii potrivite pentru fiecare model, nelipsind Brake Energy Regeneration (recuperarea energiei frânelor), indicator al punctului de schimbare a vitezelor, control activ al flapsurilor şi operarea inteligentă a unităţilor auxiliare electrice, ce include un compresor decuplabil pentru aerul condiţionat. În cele din urmă, construcţia inteligentă ultra-uşoară este asigurată de caracteristici precum uşile, capota compartimentului motor, panourile laterale faţă şi componentele suspensiei realizate din aluminiu.
Sisteme inovatoare de asistare a conducătorului.
Sistemele de asistare a conducătorului includ Parking Assistant (asistare la parcare), Surround View (vedere panoramică), avertizare de coliziune cu acţionare a frânelor în combinaţie cu Active Cruise Control (tempomat activ) şi Stop & Go, dar şi noul Speed Limit Device (dispozitiv de limitare a vitezei). Alte caracteristici disponibile sunt Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (avertizare la părăsirea sensului), Speed Limit Info (informaţii despre limita de viteză legală pentru tronsonul curent de drum), Head-Up Display, BMW Night Vision cu detectare a persoanelor şi cameră de supraveghere.
Dezvoltare şi producţie comună cu BMW Seria 7.
Premiera mondială a noului BMW Seria 5 Sedan deschide un nou capitol în povestea de succes cu adevărat impresionantă. De-a lungul celor cinci generaţii ale modelului, vânzările totale ale BMW Seria 5 au ajuns la peste 5,5 milioane de unităţi. Acum, noul model se bazează pe o arhitectură a automobilului ce a fost prezentată în premieră la vârful de gamă BMW Seria 7.
Producţia comună a BMW Seria 5 Sedan şi BMW Seria 7 la uzina BMW din Dingolfing, împreună cu utilizarea intensivă a componentelor comune, asigură o producţie deosebit de eficientă cu un standard ridicat al calităţii şi impune o nouă referinţă pentru piaţa premium.
În România noul model este programat să-şi facă debutul în prima parte a anului viitor, odată cu lansarea europeană.
Ce spunem noi?
Iată cum BMW scapă de experienţele de design în clasa premium. Criticaţi pentru aspectul prea futurist al generaţiei anterioare, designerii s-au conformat. Noua generaţie are un aspect (poate prea) tipic bavarez. Caroseria este o combinaţie de elemente provenite de la Seriile 3 şi 7, îmbinate, ce-i drept, distins, tipic segmentului. Despre motoare, şasiu şi echipare nu putem comenta nimic: ca de obicei, fără cusur. În situaţia în care Mercedes aduce (prin noul E) un suflu tineresc în clasă, este de văzut şi reacţia Audi. Pentru asta mai avem de aşteptat puţin. Revenind la Seria 5, deşi maşina este foarte echilibrată şi extrem de bine desenată, sunt curios dacă nu se va lovi de critici de design opuse celor care au bântuit modelul precedent. Ceva mai multă creativitate n-ar fi stricat.
Voi ce spuneţi?