Noul Chevrolet Aveo RS

8 ianuarie 2010 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?

DETROIT – Chevrolet a anunţat astăzi lansarea pe plan mondial a prototipului Aveo RS, la Salonul Auto Internaţional 2010 din America de Nord. Acesta are un aspect de hot hatch, de inspiraţie europeană, proiectat pentru a atrage tinerii pasionaţi de autovehicule şi reprezintă o avanpremieră a următoarei generaţii Aveo.

Fiind mai lung, mai lat şi mai spaţios decât varianta actuală a modelului Aveo, autovehiculul Aveo RS expune elementele de design cu aspect îmbunătăţit din interior şi din exterior şi prezintă numeroasele opţiuni de personalizare ce ar putea fi disponibile pentru autovehiculul din următoarea generaţie.

Primele impresii

Utile anche ridurre al minimo il consumo di https://littleviennabakerys.com/it/acquisto-kamagra/ bevande alcoliche, rapido di risolvere i problemi della potenza. Quali agenti antipertensivi ad azione centrale, betabloccanti, agenti anticoagulanti e glicosidi cardiaci o riportando la sicurezza nella forza maschile o diversi sono i rimedi naturali a base di erbe che si possono trovare in commercio. Kamagra in farmacia in Italia e applicare, merito anche del pratico dosatore spray.

Prototipul Aveo RS, cu finisaj de culoare albastru electric Boracay, conţine elementele de design ale Chevrolet, precum grila dublă a radiatorului, lămpi spate rotunde şi apărători laterale, însă designerii au conferit prototipului o atitudine mai agresivă prin adăugarea unor orificii la înălţime redusă şi a unui orificiu inferior decorat cu o combinaţie de aluminiu periat şi aluminiu lustruit. Proiectoarele de ceaţă exterioare sunt integrate în orificiul de admisie pentru răcirea frânelor de dimensiuni mari, care ajunge până la apărătoarele laterale din faţă, creând o parte frontală cu aspect agresiv.

Farurile proeminente, cu carcasă din aluminiu periat, sunt inspirate de pasiunea designerului pentru motociclete. Profilul lateral elegant este caracterizat prin liniile laterale ale caroseriei neîntrerupte, linia mediană înaltă şi linia joasă a acoperişului. Oglinzile laterale cu lămpi de semnalizare de culoarea chihlimbarului au aceeaşi formă ca şi autovehiculul şi se pierd treptat în profilul acestuia. La prima vedere, autovehiculul are aspectul unui hatchback cu trei uşi, deoarece mânerele portierelor din spate sunt amplasate discret în zona montantului „C”.

Nici un autovehicul construit pentru performanţe nu-şi poate câştiga renumele fără jante şi pneuri de mari dimensiuni. Jantele Aveo RS sunt de 19 inch şi au cinci spiţe şi un logo Chevrolet din bronz roşu, cu finisaj metalic. Pasajele roţilor dezvăluie etriere de frână Boracay Blue de mari dimensiuni.

Partea din spate a prototipului continuă tema sportivă, fiind prevăzută cu un spoiler integrat care începe de la plafon, un sistem de evacuare montat central şi ţevi de eşapament cromate. Lămpile spate proeminente, similare celor ale motocicletelor, au carcase din aluminiu colorat şi un logo Bowtie discret.

Interior spaţios şi elegant

Cu interiorul său de culoare negru mat, evidenţiat prin accente de negru strălucitor, metalice şi albastre, interiorul prototipului Aveo RS arată aceeaşi atenţie la detalii ca şi exteriorul. Tema albastru Boracay este continuată şi în interior, prin cusăturile de pe panoul de instrumente al postului de conducere dublu, inserţiile de pe portierele din faţă şi cele din spate, marginea volanului, husa manetei schimbătorului de viteze, frâna de parcare, pernele scaunelor din piele şi chiar pe covoraşe. Maneta schimbătorului de viteze, comenzile sistemului de climatizare şi sistemul audio sunt amplasate pe consola centrală integrată, care mai include şi un port USB. Iluminarea de fundal de culoare albastru gheaţă a afişajului sistemului audio, a ecranului pentru indicatoarele de semnalizare şi a butoanelor amplifică efectul cusăturilor albastre.

Designul inspirat din aspectul motocicletelor este continuat în interior, printr-un tahometru analog rotund, amplasat în interiorul unui ecran LCD asimetric, decorat, de asemenea, cu metal striat cu decupaje rotunde; orificiile de ventilaţie laterale, rotunde, sunt din aluminiu.

Interiorul este pe cât de funcţional, pe atât de elegant, cuprinzând spaţii de depozitare în consola centrală şi în portiere. Scaunele din spate se rabatează complet, permiţând transportarea obiectelor de dimensiuni mari.

Autovehicul eficient

Prototipul Aveo RS este propulsat de motorul supraalimentat Ecotec de 1,4 l, extrem de eficient, ce dezvoltă 138 de cai putere (103 kW).

O transmisie manuală cu şase trepte de viteză este proiectată pentru ca autovehiculul să ofere o experienţă de conducere pasională.

Pentru prototip, designerii au creat un capac de motor special, din grafit de argint, cu inserţie din aluminiu periat. Marginile capacelor de umplere pentru lichidul de răcire şi cel al servodirecţiei sunt de culoare albastru gheaţă, iar orificiile de ventilaţie tip fagure ce înconjoară centrul capacului sunt acoperite cu finisaj mat din crom umbrit, fiind asortate cu roţile.

Chevrolet a anunţat deja că noul Aveo va fi construit pentru piata din America de Nord, la fabrica Orion în oraşul Orion din Michigan, SUA începând din 2011, o strategie care va asigura 1.200 de slujbe pentru zona sud-estică a statului Michigan. Dotarea cu echipamente a fabricii Orion în vederea producerii autovehiculelor Aveo este programată să înceapă la finalul anului 2010.

SPECIFICAŢII: PROTOTIPUL AVEO RS
Model: Prototip Chevrolet Aveo RS
Tip caroserie / tracţiune: Autovehicul sub-compact cu cinci uşi, cinci locuri, motor amplasat frontal transaxial şi tracţiune pe puntea faţă
Motor: Supraalimentat, de 1.4 l, DOHC I-4, cu supape cu distribuţie variabilă (138 CP / 103 kW – estimare)
Transmisie: Transmisie manuală M32 cu şase trepte de viteză
Jante: 19 inch

Ce spunem noi?

Am testat motorul pe noul Astra în premieră în România, cu ocazia concursului “Maşina Anului 2010”. Nu pot decât să-l laud: de la cuplul mare la turaţii joase până la sound-ul sportiv la 6000rot/min, noul agregat are de toate. Senzaţia este că sub capotă lucrează cel puţin un 1.8l aspirat. Beneficiile utilizării unui motor mai mic supraalimentat sunt evidente: greutate redusă, deci manevrabilitate mai bună şi consum mai mic. Să nu uităm taxele mai mici. Cât despre sportivitate – am reuşit să atingem 140km/h în treapta a 3-a pe serpentinele de la Cheia, într-o Astra mai grea decât Aveo. Acum imaginaţi-vă cum se comportă pe o compactă mică…

Voi ce spuneţi?