Noul Golf R

25 ianuarie 2010 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?

Noul Golf R a sosit! Desenat de divizia Volkswagen Individual şi beneficiind de tracţiune integrală, noul “R” este cel mai puternic Golf iesit vreodată pe porţile uzinei. Se mişcă precum un top-model, arată ca un top model şi este echipat în consecinţă: bi-xenon, poziţii şi stopuri LED în serie, precum şi cutie secvenţială cu ambreiaj dublu DSG (opţional). Reuşeşte să “scoată” din 2 litri nu mai puţin de 270cp! Pe lângă puterea specifică imensă, R-ul este şi cel mai eficient Golf construit vreodată: în comparaţie cu modelul predecesor, cel actual este mai economic cu 21%! Sprintul până la 100km/h durează 5,7s (5,5s cu DSG), iar consumul mediu este de 8,5 l/100km (faţă de 10,7 l/100km, la vechiul R32). Şi emisiile de CO2 au scăzut în concordanţă: de la 255 la 199g/km. Şi cuplul maxim a crescut, de la 320Nm la 350Nm (2500-5000rot/min). Viteza maximă s-a menţinut la 250km/h (limitată electronic).


Performanţele nu sunt miraculoase, ci sunt rezultatele unui downsizing inteligent. Capacitatea cilindrică a scăzut de la 3200cmc la doar 2000, însă prezenţa supraalimentării şi a injecţiei directe îi permit să-şi depăşească predecesorul la toate capitolele.

Ce spunem noi?

Îmbucurător pe hârtie! La fel şi la volan! Însă cum se va prezenta fiabilitatea după o perioadă mai lungă la un astfel de motor dopat? Ca şi la 1,4TSi-ul de 170 de cai? Dacă da, atunci nu ne place.

Voi ce spuneţi?