Noul Mini Cabrio
12 februarie 2009 de Bogdan Grigorescu
Ce spun ei?
Plăcerea de a conduce şi stilul unic specific pentru MINI sunt combinate acum cu prospeţimea oferită de condusul în aer liber într-o formulă cu multă personalitate. Noua generaţie MINI Cabriolet aduce un design îmbunătăţit, dar care respectă identitatea mărcii, o gamă extinsă de funcţii practice, cea mai avansată şi mai sofisticată tehnologie a suspensiei, motoare mult mai puternice şi, în acelaşi timp, mai economice, şi îmbunătăţiri importante pentru siguranţa activă şi pasivă.
În acelaşi timp, variante noi şi atractive de culori, precum şi caracteristici de echipare unice adaugă o notă suplimentară de stil şi clasă. Calitatea materialelor şi a finisărilor întăreşte poziţia unică pe care MINI Cabriolet o are în segmentul său.
Pasagerii sunt foarte bine protejaţi de vânt şi de intemperiile vremii datorită acoperişul textil de foarte bună calitate, cu funcţia integrată de culisare. Soft topul se poate strânge automat şi în timpul mersului la viteze de până la 30 km/h. Procesul complet durează maximum 15 secunde.
Opţiunea absolut unică Always-Open Timer, aflată alături de turometru, este un simbol pentru provocarea de a conduce descoperit pe orice anotimp. Acest instrument inovativ arată conducătorului şi pasagerilor timpul pe care l-au petrecut cu acoperişul decapotat – ceea ce îl motivează pe conducător să se bucure cât mai des posibil de plăcerea călătoriilor sub cerul liber.
În utilizarea zilnică noul MINI Cabriolet oferă calităţi remarcabile prin intermediul funcţiei Easy-Load, prin rabatarea individuală a spătarelor scaunelor spate, precum şi prin spaţiul neobişnuit de mare obţinut prin rabatarea acestora: 660 litri.
Această funcţionalitate unică în segmentul modelelor cabrio compacte este posibilă prin design-ul inovator şi construcţia rollbarului dintr-o singură piesă care se extinde pe toată lăţimea maşinii fără a obstrucţiona în vreun fel vizibilitatea spre spate, şi care se deschide automat numai în cazul unei răsturnări iminente.
Noul MINI Cabriolet va fi lansat pe piaţă cu două variante de motorizare. MINI Cooper îşi etalează perfomanţele sportive datorită motorului de 1,6 litri, cu patru cilindri, care dispune de gestiune variabilă a supapelor şi are o putere maximă de 88 kW/120 CP la 6.000 rpm. MINI Cooper S Cabriolet este şi mai dinamic, propulsorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, dispune de turbocompresor Twin-Scroll şi injecţie directă pe benzină şi oferă 128 kW/175 CP la o turaţie a propulsorului de 5.500 rpm.
Ambele versiuni de motoare dispun, în dotare standard, de cele mai noi tehnologii pentru reducerea consumului de carburant şi a emisiilor, inclusiv regenerarea energiei la frânare, precum şi funcţia Auto Start Stop sau indicator al punctului de schimbare a vitezelor pentru cutia de viteze manuală. Beneficiind de aceste tehnologii eficiente, prezentate în cadrul mărcii MINI sub sloganul MINIMALISM, consumul de combustibil şi emisiile CO2 ale noului MINI Cabriolet sunt reduse cu până la 23 de procente comparativ cu generaţia anterioară.
Chiar de la lansare, MINI Cooper S Cabriolet şi MINI Cooper Cabriolet vor oferi o alternativă la cutia de viteze manuală cu şase trepte: transmisia automată cu şase trepte, oferită opţional. În acelaşi timp, noul MINI Cabriolet datorează manevrabilitatea tehnologiei suspensiilor, îmbunătăţită semnificativ şi dezvoltată faţă de modelul anterior.
MINI în România
În România MINI îşi continuă trendul ascendent şi este marca premium cu cea mai mare creştere pe piaţă (+37% faţă de anul precedent, 267 unităţi). În 2008 s-au livrat 22 de modele MINI Cabriolet din generaţia anterioară, cel mai popular dovedindu-se a fi MINI Cabriolet Cooper S.
MINI Cabriolet Cooper şi MINI Cabriolet Cooper S se numără printre cele mai exclusiviste modele ale gamei, cu un preţ de pornire de 23 205 Euro fără TVA, respectiv 27 251 Euro fără TVA. Acestea sunt deja disponibile pentru comenzi.
Ce spunem noi?
După ce „ne-am dat” cu Mini Clubman, ne-am convins de calităţile acestuia. Clar, Cabrioletul e o cu totul altă maşină. Împart aceeaşi platformă tehnică, însă concepţia, filosofia şi calităţile le diferenţiază radical. Ce poate face noul Cabriolet n-are sens să reluăm, pentru că aţi citit deja în comunicat. Ceea ce apreciem este gama extinsă, care permite fiecăruia să-şi găsească maşina ideală. Avem un Cabrio, un Hatchback cu 3 uşi şi un Break atipic. Fiind constrânşi de dimensiunile exterioare, proiectanţii au reuşit, prin soluţii inteligente, să creeze o gamă maşini…mai mari pe dinăuntru decât pe dinafară.
Echipată cu motoarele de concepţie BMW, buburuza trage excelent. Rezerve am faţă de suspensiile dure, care vor mulţumi mai degrabă pe cei dornici de dinamism decât pe cei comozi. Însă, în fond, cine-şi cumpără Mini ca să plutească peste gropile din Bucureşti? Mai ales Cabrio… Noul aspect aduce schimbări numai la nivelul detaliilor, fapt care nu deranjează, datorită designului şic care a consacrat modelul. Dimpotrivă.
Voi ce spuneţi?