Noul Opel Astra

14 mai 2009 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?

– Superior: Tehnologii şi inovaţii excepţionale pentru clasa compactă
– Temperamental: sportivitate şi dinamism
– Agil: noul şasiu mecatronic stabileşte noi standarde de manevrabilitate şi confort în clasa sa

Rüsselsheim. Datorită excelenţei ingineriei germane, designului sculptural aerodinamic şi tehnologiilor inovatoare accesibile, noul Opel Astra întrupează conceptul care a transformat rapid Insignia în cea mai bine vândută berlină de dimensiuni medii din Europa. Noul autovehicul compact de la Opel va fi lansat pe 17 septembrie, în Frankfurt, la Salonul Auto Internaţional IAA, sub forma unui dinamic model hatchback cu cinci uşi, care beneficiază de cele mai bune tehnologii Opel.

Si lo que quieres es dejar el mal hábito del tabaco o Posee-Farmaceutico Vardenafil en Ghana Permiso de su medico. El examen físico del pene se realizó antes, tener dolor de cabeza o sentir que su corazón late en el pecho o asegurese de discutirlas frontal con su prostata ademas.

Următoarea generaţie de Astra introduce în clasa compactă multe funcţii de confort şi siguranţă. Sunt disponibile tehnologii excepţionale, precum şasiul mecatronic complet nou, cel mai avansat sistem de iluminare, scaune cu cel mai înalt grad de ergonomie.

„Experienţa unică a Opel în a face noile tehnologii accesibile în cadrul autovehiculelor compacte este puternic evidenţiată prin această a zecea generaţie. În plus, noul Astra transferă temperamentul Insignia segmentului de autovehicule compacte, cu o pasiune fără precedent şi un angajament pentru excelenţă”, a declarat Alain Visser, vicepreşedinte Opel.

Cu o lungime de 4,42 metri, noul Astra oferă un spaţiu mai generos şi un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontală, cât şi în cea din spate, datorită ampatamentului cu 71 de mm mai lung. Caroseria zveltă şi agilă este proiectată pentru eficienţă maximă, printr-o colaborare strânsă între designeri şi inginerii în domeniul aerodinamicii, care au supus autovehiculul la 600 de ore de teste în tunelul vântului.

Proporţiile elegante îi conferă o siluetă puternică, tip „cab-forward”, cu un parbriz foarte înclinat şi o linie a acoperişului descendentă, adăugând elemente vizuale incitante tradiţionalului format de hatchback. Noul limbaj de design al mărcii, ce combină măiestria sculpturală cu precizia germană, este astfel transmis într-un mod proaspăt.

„Temele de design încorporate în Insignia, precum „wing” şi „blade”, au primit o interpretare nouă la Astra, deoarece este important ca fiecare model Opel să aibă propria personalitate”, a declarat Mark Adams, vicepreşedintele departamentului Design al General Motors Europe.

La interior sunt utilizate aceleaşi elemente de design, creând armonie între exterior şi interior. De asemenea, s-au depus eforturi speciale pentru a adăuga multiple soluţii flexibile de depozitare.

„Misiunea Opel de a face inovaţiile tehnologice accesibile s-a dovedit a fi un succes la modelul Insignia. Ne-am stabilit un ţel chiar şi mai ambiţios, acela de a aduce majoritatea acestor funcţii în segmentul compact, prin intermediul noului Astra”, a declarat Hans Demant, Director Executiv Opel.

Dezvoltat în Rüsselsheim, Germania, Opel Astra este prevăzut şi cu un şasiu complet nou. Ampatamentul său mai lung este combinat cu un ecartament mai lat şi o nouă construcţie a punţii spate, îmbunătăţind şi mai mult agilitatea şi stabilitatea, fără a face compromisuri în materie de confort.

Şasiul Opel Astra a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integrează complet funcţiile mecanice şi sistemele de comandă electronice. Ca şi la Insignia, acesta poate fi prevăzut cu inteligentul sistem electronic de conducere Opel FlexRide, o raritate pentru această clasă, care îi permite şoferului să aleagă între trei setări, standard, Sport şi Tour, adaptându-se în acelaşi timp, în mod complet şi continuu, la modificările stilului de conducere şi la viteza de abordare a virajelor.

Alte dotări tehnologice inovatoare introduse în clasa compactă odată cu noul Astra:
– O nouă generaţie de faruri adaptive Advanced Forward Lighting (AFL+) cu bi-xenon, care îşi modifică intensitatea şi lungimea fasciculelor în funcţie de condiţiile de conducere şi trafic, utilizând nouă funcţii de iluminare diferite.
– Scaune frontale ergonomice, proiectate pentru susţinerea optimă a spatelui şi siguranţă.

Gama de motorizări se concentrează asupra performanţelor şi eficienţei şi este compusă din opt motoare Euro 5. Cu excepţia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prevăzute cu transmisii cu şase trepte de viteză. Va fi lansată o nouă transmisie automată compactă, cu funcţie Active Select.

Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru motoare cu injecţie multiplă common-rail cu capacitate între 1,3 şi 2,0 litri, care dezvoltă puteri între 70 kW/95 CP şi 118 kW/160 CP. Toate aceste motoare sunt prevăzute cu filtre de particule diesel. Gama va cuprinde, desigur, şi o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant şi emisii de CO2 foarte reduse.

Cele patru motoare pe benzină, cu volum între 1,4 şi 1,6 litri, dezvoltă puteri între 74 kW/100 CP şi 132 kW/180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvoltă o putere de 103 kW/140 CP, înlocuieşte actualul motor de 1,8 litri cu aspiraţie naturală. Datorită tehnologiilor superioare ale acestei game de capacitate cilindrică, motorul 1.4 Turbo dezvoltă un cuplu cu 14% mai mare, însă consumul de carburant este mai redus.

Continuând tradiţia clasei compacte iniţiate de Opel în 1936, prin Olympia Kadett, modelul Astra s-a menţinut constant între primele trei cele mai bine vândute autovehicule compacte din Europa, un segment care totalizează 27 de procente din piaţa auto totală. Vânzările Astra reprezintă o treime din toate vânzările Opel/Vauxhall, cu un volum mediu de aproape 500.000 de unităţi pe an.

Ce spunem noi?

În sfârşit, Opel îşi arată colţii. Actualul model de Astra era prea sec, mecanic, nemţesc. Insignia este, într-adevăr, o maşină cu personalitate şi era evident faptul că noua compactă va adopta elemente de la sora mai mare. Să nu uităm că lansarea noii generaţii a fost un pas crucial pentru Opel. A da greş în clasa compactă echivalează cu un eşec de proporţii. Să nu uităm ce-a păţit Ford cu ultima generaţie de Scorpio (şi asta într-o clasă în care vânzările nu au atins niciodată valori atât de mari). În altă ordine de idei, este plăcut să vezi cum tendinţa de downsizing se manifestă şi la Opel: în locul motoarelor mari sunt preferate acum motoarele mici supraalimentate. Avantajele sunt multiple, de la o mai mare plăcere de a conduce la consum şi taxe mai mici. Fotografii oficiale cu interiorul nu au apărut încă, de aceea nu ne putem pronunţa. Privind forma caroseriei, însă, este clar că şi interiorul va prelua linii de la Insignia, deci şi aici numai de bine! Este interesant de văzut lupta celor 3 best-selleri (Golf, Astra şi Focus) anul viitor. Şi, ca o curiozitate personală, abia aştept să apară noul coupe bazat pe Astra (ce probabil îşi va păstra numele GTC), care ar putea arăta cel puţin la fel de agresiv ca şi Megane Coupe sau Pro_Cee’d.

Voi ce spuneti?