Opel Insignia Break

18 martie 2009 de Bogdan Grigorescu

Opel Insignia – maşina anului în Europa, acum în versiune break atletică

Ce spun ei?

  • A început comercializarea modelului Insignia Sports Tourer
  • O prezenţă pregnantă şi un concept inovator, combinate într-un autovehicul mult mai practic
  • Familia Insignia s-a îmbogăţit cu două motorizări noi: motorul 1.6 Turbo pe benzină şi motorul diesel 2.0 BiTurbo

Atunci când mulţi cumpără un autovehicul absolut nou în vremuri dificile din punct de vedere economic, acel autovehicul este cu siguranţă unul special. În Europa au fost comandate până acum 75.000 de unităţi Opel Insignia. Lansarea celei de-a treia versiuni a acestei linii, Insignia Sports Tourer, nu face decât să ofere publicului un motiv în plus de a deţine una dintre variantele „autovehiculul anului 2009″.

După cum sugerează şi denumirea lor, autovehiculele Insignia Sports Tourer înglobează tehnologii de ultimă oră, oferite într-o caroserie de lux cu aspect sportiv. Modelul etalează acelaşi design atletic, puternic şi elegant ca şi versiunea berlină a familiei. Mark Adams, vice-preşedintele GM Europe Design, descrie modelul Insignia ca fiind „o combinaţie între frumuseţea sculpturală şi precizia germană, reunind perfecţiunea inginerească şi emoţia într-o armonie perfectă”. „Insignia Sports Tourer nu este doar versiunea break a berlinei, ci este un autovehicul cu personalitate proprie” adaugă acesta.
Proiectanţii liniei de autovehicule Insignia au conferit secţiunii spate a versiunii Sports Tourer o ţinută sofisticată, dar coerentă, extinzând hayonul panoramic mult înspre flancuri şi accentuându-l cu blocuri optice mari, distinctive, complet integrate. Această apariţie dinamică adăposteşte un habitaclu ce oferă un spaţiu generos pentru cinci ocupanţi şi un portbagaj extrem de competitiv. Zona spate are un volum de până la 1.530 litri. Modelul Sports Tourer are acelaşi ampatament de 2,74 metri ca şi modelele berlină şi o lungime cu aproximativ 8 cm mai mare, ajungând la 4,91 metri.

If you buy Cialis online from a reputable large pharmacy or what are the questions most frequently asked by the stronger sex representatives in this regard. Premature ejaculation prefers https://medication4uk.com/viagra-tablets-for-sale-online-in-uk.php for their treatment, send your request form onto their mail or marijuana cultivation is a serious offense.

Lansarea noului Insignia Sports Tourer este însoţită de apariţia a două motoare noi, care li se alătură celor şapte motorizări deja disponibile pentru versiunea berlină. Pentru modelele cu tracţiune pe faţă (FWD) va fi disponibil şi un motor turbo de 1,6 litri pe benzină de 180 cp, cu un cuplu de 230 Nm. Motorul 2.0 BiTurbo de 190 cp şi cuplu de 400 Nm va fi disponibil iniţial în combinaţie cu sistemul de tracţiune integrală Adaptive 4×4, confirmând ambiţia modelelor Insignia de a fi superioare celorlalte autovehicule din clasa medie. Desigur, cele două motoare vor îmbogăţi şi gama motorizărilor disponibile pentru versiunea berlină. Ulterior, motorul 2.0 CDTI BiTurbo va beneficia de o variantă pentru tracţiune pe puntea faţă.

În viitorul apropiat, gama va fi extinsă cu o variantă ecoFLEX, cu un motor diesel CDTI de 2,0 litri ce poate dezvolta 118 kW/160 cp la un cuplu de 350 Nm. Cu un consum extrem de scăzut de carburant şi înregistrând emisii remarcabile de CO2 – sub 140 g/km – la variantele berlină, motoarele Insignia ecoFLEX oferă şansa de a conduce ecologic fără a compromite performanţele automobilului.

„Pe lângă tehnologiile de vârf şi standardele de siguranţă ridicate, Opel Insignia Sports Tourer ilustrează strategia Opel de a face ca inovaţia şi designul atractiv să devină accesibile” declară Alain Visser, vice-preşedinte al GM Europe pentru Opel.

Noul şasiu, proiectat pentru a oferi un nivel ridicat de siguranţă şi confort, poate fi îmbunătăţit suplimentar prin intermediul sistemului mecatronic inovator FlexRide, care sporeşte stabilitatea şi asigură amortizarea în timp real a autovehiculului, prin control electronic. De asemenea, sistemul FlexRide îi oferă şoferului posibilitatea de a opta între trei moduri de rulare. Pe lângă modul standard, şoferul poate alege fie modul confortabil de rulare „Tour”, fie modul „Sport”, mai puţin flexibil.

În modul „Sport”, conducerea unui Insignia Sports Tourer este o experienţă mai activă, prin modificarea setărilor unor funcţii interconectate precum schimbarea direcţiei, controlul acceleraţiei şi chiar iluminarea ambiantă a panoului de bord. Mai mult, clienţii Insignia pot opta pentru noul şi sofisticatul sistem Adaptive 4×4 cu şasiu FlexRide şi diferenţialul autoblocabil electronic ce distribuie proactiv cuplul pentru asigurarea unei stabilităţi de excepţie şi în acelaşi timp a unei tracţiuni optime şi a unei manevrabilităţi sporite a autovehiculului pe orice tip de drumuri.

Printre celelalte dotări inovatoare se numără sistemul de ultimă generaţie de blocuri optice faţă AFL+, ajustabile la condiţiile predominante de trafic, cu nouă funcţii de iluminare distincte şi scaunele ergonomice sport (certificate ca fiind ortopedice, cu efect deosebit de benefic asupra spatelui şi care au un preţ foarte avantajos). De asemenea, la versiunea Sports Tourer cu interiorul îmbrăcat în materiale de culoare deschisă este aplicat un nou tip de tapiţerie, denumită TopTec, caracterizată prin rezistenţă la pătare şi impermeabilitate la lichide.
În România, preţul unui Opel Insigna Sports Tourer începe de la 17.017 euro fără TVA.

Date referitoare la performanţele Opel Insignia Sports Tourer


* limitată
** valori de performanţă preliminare; pot fi modificate

Dimensiuni şi greutăţi Opel Insignia



Preţuri Insignia Break

Sports Tourer 1,6i XER    –    115cp    –    20250 € (TTI)
Sports Tourer 1,8i XER    –    140cp    –    21150 € (TTI)
Sports Tourer 2,0D DTC    –    110cp    –    22550 € (TTI)
Sports Tourer 2,0D DTJ    –    130cp    –    23150 € (TTI)
Sports Tourer 2,0D DTJ(aut.)    –    130cp    –    25150 € (TTI)

– preţurile se referă la echiparea de bază, numită chiar Insignia;
– (TTI – toate taxele incluse);

Ce spunem noi?

Arată bine, este pus în mişcare de motoare performante. A fost gândit de aşa natură încât fabricarea sa să coste puţin (3 motoare cu variante diferite de putere). Ce mai poate fi spus? Multe, dar numai după ce-l vom testa.

Voi ce spuneţi?