Opel Insignia OPC Sports Tourer

25 mai 2009 de Bogdan Grigorescu

Opel Insignia OPC Sports Tourer începe testele în „Iadul verde”

Ce spun ei?

• Putere superioară: automobilul break cu performanţe deosebite trebuie să parcurgă 10.000 de km pe circuitul Nürburgring
• Dotări superioare: 325 CP, 435 Nm, tracţiune Adaptive 4×4 şi volum de încărcare de 1.530 de litri
• Rezultate superioare: Insignia OPC sedan a trecut testele cu brio

Rüsselsheim/Nürburgring. Autovehiculul Insignia OPC Sports Tourer va fi disponibil spre finalul acestui an, însă mai întâi trebuie să treacă prin iad: „iadul verde” al circuitului Nürburgring Nordschleife, considerat cel mai dur, cel mai solicitant şi cel mai periculos circuit de curse din lume.

Proiectanţii Opel insistă ca toate autovehiculele din gama OPC să parcurgă un proces strict de testare, ce presupune parcurgerea a 10.000 de kilometri pe circuitul Nordschleife Nürburgring lung de 20,8 km, care a fost supranumit „Iadul verde” de către legendarul pilot Jackie Stewart. Cu doar câteva zile în urmă, Insignia OPC sedan a finalizat această provocare fără probleme.

„Insignia OPC sedan a parcurs cele 487 de tururi în 12 zile rulând fără greşeală la viteze foarte mari. Acestea sunt performanţele şi calităţile pe care le dorim pentru toate automobilele Opel”, a declarat Hans Demant, director executiv al Opel.
Opel Insignia OPC Sports Tourer este dotat cu un motor Turbo V6 de 2,8 litri, care dezvoltă o putere de 325 CP/239 kW şi un cuplu de 435 Nm, oferind performanţe optime. Acesta este prevăzut cu elemente de înaltă tehnologie, precum şasiul mecatronic refăcut, amplasat mai jos, cu suspensie FlexRide, tracţiunea integrală Adaptive 4×4, diferenţialul autoblocant electronic (eLSD) pentru puntea spate şi frânele speciale Brembo. La toate acestea se adaugă şi funcţionalitatea generoasă a versiunii break, cu un volum de încărcare de 1.530 litri.

Cea mai bună tehnologie auto
Ca şi Insignia OPC sedan, modelul Sports Tourer este prevăzut cu numeroase elemente tehnologice speciale. Motorul OPC este cu 25 de procente mai puternic decât versiunea cu 260 CP a motorului Turbo V6 de 2,8 litri montat la variantele Insignia Sport şi Cosmo. Creşterea puterii dezvoltate a fost obţinută prin refacerea sistemului de evacuare, reducerea semnificativă a contrapresiunii şi instalarea unor tobe de eşapament speciale, care contribuie la obţinerea unor sunete sportive, pline, ale motorului. Motorul este prevăzut cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză, care permite accelerarea de la zero la 100 de km/h în doar 6,3 secunde şi atingerea unei viteze maxime de 250 km/h (cu limitare).

Unitatea de gestionare a tracţiunii integrale Adaptive 4×4 cu eLSD a fost recalibrată pentru adaptarea distribuţiei cuplului conform conceptului sportiv al OPC. Proiectanţii de la Opel Performance Center au dezvoltat o punte faţă specială pentru şasiu, cu performanţe ridicate, denumită HiPerStrut (High Performance Strut – braţ cu performanţe ridicate), care este amplasată cu 10 mm mai jos decât cea instalată la versiunea cu tracţiune integrală a modelului Insignia Sport. Printre beneficii se numără reducerea perturbărilor suferite de mecanismul de direcţie şi sporirea manevrabilităţii.
Suspensia electronică standard a OPC, FlexRide, a fost reglată pentru a oferi performanţe suplimentare şi îi favorizează pe acei şoferi care preferă un stil de conducere mai sportiv. Aceasta oferă posibilitatea alegerii între trei moduri sportive diferite: modul standard oferă cea mai confortabilă călătorie, modul sport determină rigidizarea suspensiei, iar noul mod OPC oferă gradul optim de divertisment sportiv.
Cursă solicitantă: 12 zile, 27.000 de schimbări a treptelor de viteză, 35.551 viraje şi 487 de tururi

Înainte de lansarea din toamnă, noul Opel Insignia OPC Sports Tourer va înfrunta, la rândul său, „Iadul verde”: parcurgerea cu viteză mare a celor 10.000 de kilometri ai circuitului Nordschleife echivalează cu parcurgerea a aproximativ 180.000 de kilometri pe drumuri obişnuite. Modificările tehnice sunt adecvate pentru centrul de greutate deplasat al automobilului break, acesta fiind motivul pentru care suspensia Sports Tourer va fi testată separat pe Ring.

Deşi circuitul extrem de solicitant cu lungimea de 20,8 kilometri face parte din programul OPC standard, această confirmare suplimentară reprezintă întotdeauna un eveniment special pentru Volker Strycek şi echipa sa. Fostul pilot în cadrul Campionatului german de turisme şi directorul Opel Performance Center face rezumatul: doisprezece şoferi, ingineri proiectanţi Opel şi cunoscători ai circuitul Nordschleife conduc pe rând un automobil Insignia OPC timp de 12 zile, indiferent dacă plouă sau e însorit. „Această probă este cu adevărat solicitantă: acele 12 zile presupun 27.000 de schimbări a treptelor de viteză, pe parcursul a 35.551 de viraje, în timpul unui număr total de 487 de tururi.”

Coordonatorul de validare Jens Hornischer, care va conduce automobilul pe parcursul unei mari părţi a testului de anduranţă, a declarat: „Solicităm în permanenţă aproximativ 90% din performanţele automobilului, ceea ce reprezintă un test dur pentru orice tip de autovehicul. Iar pregătirile sunt aproape inexistente.”

Un automobil Arden Blue Insignia OPC sedan a finalizat propriul ritual de iniţiere în mai, confirmând standardul de calitate ridicat pe care îl aşteaptă clienţii Opel.
Lunga tradiţie Opel în construcţia de modele break oferă cele mai bune lucruri din două lumi

Insignia OPC Sports Tourer reprezintă cel mai recent capitol din lunga poveste de succes a autovehiculelor break. În calitate de deschizător de drumuri în acest segment, Opel a lansat pe continentul european modelul Olympia Rekord Car-A-Van, o combinaţie între autoturism şi furgon, în anul 1953. În 1970, Opel a lansat Ascona Voyage, primul automobil break lifestyle.
Următoarea inovaţie în acest segment a survenit în 1991, atunci când Opel a lansat cel mai puternic automobil break produs în serie din lume, Omega Caravan 24V, cu un motor de 3 litri cu şase cilindri în linie, care dezvolta o putere de 204 CP. Vectra OPC a continuat tradiţia Opel în domeniul autovehiculelor break puternice. Acest model a fost disponibil începând din 2005, ultima varianta fiind un model cu tracţiune pe puntea faţă, cu performanţe superioare, al cărui motor dezvoltă o putere de 280 CP.
Noul Opel Insignia OPC de 325 CP reprezintă un uriaş pas înainte în domeniul dinamicii în timpul conducerii, oferind chiar şi mai multă putere, în combinaţie cu sistemul Adaptive 4×4. Iar versiunea dinamică Sports Tourer va atrage garantat toate privirile.

OPC: acasă pe circuitul Nordschleife
Testele Opel pe circuitul Nordschleife al Nürburgring sunt o tradiţie iniţiată în anii 1960 şi confirmată în 2006, atunci când marca germană a încheiat un parteneriat cu legendarul circuit. Atunci, producătorul de automobile din Rüsselsheim şi-a deschis primul centru de testare chiar lângă Ring. Locaţia oferă condiţiile ideale de testare, în special pentru modelele OPC ale Opel.

Portofoliul curent de modele cu performanţe superioare include variantele Corsa OPC, Astra OPC, Meriva OPC şi Zafira OPC, pe lângă variantele notchback, hatchback şi Sports Tourer ale modelului Insignia OPC. „Tabăra de curse OPC” Astra este denumită astfel pentru a reflecta cel de-al doilea sezon al programului de selectare a piloţilor care a înregistrat un mare succes.
„Tabăra de curse OPC” le oferă şoferilor ambiţioşi, fără experienţă în domeniul curselor auto, oportunitatea de a-şi descoperi talentul în lumea sportului cu motor, prin intermediul unui proces riguros de selectare a şoferilor talentaţi şi în urma mai multor etape de calificare. Cei care dovedesc că deţin abilităţile necesare primesc apoi instruire profesionistă pentru cultivarea acestui talent şi sunt pregătiţi pentru competiţiile auto. Opel asigură instruirea profesionistă, automobilele şi susţinerea organizaţională necesară pentru „Tabăra de curse”.
În prezent, 750 de candidaţi selectaţi dintr-un total de 22.000 de solicitanţi, trec prin procesul de instruire şi eliminare gestionat de foştii piloţi şi ambasadori ai mărcii Opel, Manuel Reuter şi Joachim Winkelhock. Toţi candidaţii speră să obţină unul dintre mult-râvnitele locuri în echipa de curse pentru cele două automobile de curse Astra care vor participa în cursa de 24 de ore organizată la Nürburgring anul viitor.

Ein Vitamin B12 Mangel kann zu bleibenden Schäden führen oder die Medikamente dieser Link zur Behandlung von Kopfschmerzen. Die erfolgreiche Einnahme der Potenzpille kann diese Frauen von der Last ihres eigenen vermeintlichen Versagens befreien.

Ce spunem noi?

Opel a gândit o maşină completă de clasă medie, capabilă de mai mult decât să ţină piept Passat-ului. Pare-se că Insignia intră în segmentul BMW 3, în condiţiile păstrării caracteristicilor practice ale vechii Vectra şi adoptării unui stil elegant, a la Mercedes C. Adăugând şi fiabilitatea pe care promite s-o aibă, avem imaginea unui model complet, capabil să atragă clienţii fideli ai mărcilor concurente, păstrându-şi aproape adepţii dintotdeauna.



Voi ce spuneţi?