Paris 2010 – Audi

27 octombrie 2010 de Bogdan Grigorescu

A1 – Îl ştiam. Ştiam că arată elegant, că miroase a piele şi a plastic de calitate, că se simte fin şi excelent asamblat. Ce nu ştiam (şi am aflat la Paris) este că, de acum, se mişcă repede. Mai repede. Foarte repede. Şi asta greaţie TSI-ului de 1.4l şi 185cp. Cuplul de 250Nm este datorat compresorului mecanic care intră în acţiune de la 1500 rot/min. Cât despre demarajul 0-100 km/h în 6,9s şi viteza maximă de 222 km/h, acestea sunt asigurate de turbosuflanta care asistă motorul începând cu 3500 rot/min. Ei zic ca arde 5,9l/100 km în medie. Noi zicem să mai adauge încă 2 şi-i credem.

A7 Sportback – Deci … staţi, fără deci. Sunt emoţionat. Deci cum se uitau cei de la Audi pe net… ce să vadă? BMW a scos 5-arul GT. Aşa că au luat pixul şi au desenat propria variantă hatchback de lux. Le-a ieşit, în opinia mea, mai frumoasă, sau, dacă vreţi, mai digerabilă. Şi dacă adaugăm TFSI-ul de 3 litri şi 300 de cai, o să pară că am înghiţit un colebil, într-atât de digerabilă devine. Alunecă prea uşor? Pomenim de preţ, ca să vi se pună un nod în gât: 51.650€. Şi dacă tot suntem la masă, A7 3.0TDI papă în medie 5,3l/100km, conform datelor oficiale. Noi rămânem la părerea că nemţii omit ceva: vreo 30% din consumul real.

R8 – Din ciclul „dă mamă cu biciu-n mine”, vă prezentăm noile versiuni la R8-ului: GT şi Spyder. Ghe-te-ul (limba română fiind prin excelenţă fonetică) cară-n spate un V10 de 5,2l şi 560 de cai, alimentat se pare, cu heliu. Alfel nu-mi explic cum putea să fie mai uşor cu 100 kg decât mai micul 4.2l (greutatea maşinii). Prima sută despare în 3,6s, a doua în încă 7 şi tot aşa, până la 320km/h. Consumul nici n-ar fi trebuit să apară în lista detaliilor tehnice. Totuşi, Audi îl strecoară pe acolo şi bine face: 13,2l/100km, adică excelent. În final, singurul lucru care trebuie reţinut despre R8GT, este raportul kg/cp: numai 2,72. De aici decurg toate nebuniile pe care le face ghiuleaua din Ingolstadt. Preţul infim al acestor prestaţii este de 193.000 €.

Dacă nu v-aţi convins soţiile că asta este maşina ideală de familie, cumpăraţi-le un Spyder. Are numai 430cp, deci abia se mişcă. Este decapotabilă, deci daca reuşiţi să prindeţi 100km/h veţi vedea pletele blonde fluturând. Are 4,43m lungime, deci este uşor de parcat lateral cu spatele de către toate doamnele. Şi în final, desenul. Ar putea fi cu uşurinţă asortat cu poşeta Luis Vuitton! Puteţi opta pentru livrarea în cutie cu fundiţă, la preţul de 121.000€. Adjudecat!

Am văzut coupe-ul e-tron anul trecut la Frankfurt. Acum este rândul Spyder-ului să iasă din umbră. Linia simplă, dominată de jantele de 20”, emană forţă. Motorul (de fapt motoarele) susţin din plin senzaţia de „muşchi”. Cu un cuplu ce totalizează 1002 Nm, e-tron Spyder demarează până la 100km/h în 4.4s, oprindu-se la 250km/h. TDi-ul de 3 litri este „ajutat” de două motoare electrice, pentru a dezvolta un total de 388cp. Combinaţia diesel-electric facilitează obţinerea unui consum mediu de 2.2l/100km, conform datelor furnizate de producător. Noi spunem aşa: fie inginerii germani au probleme cu calculele, fie trebuie schimbate normele de testare a consumului. Sau, poate, e valabil la vale şi cu vânt din spate.