Paris 2010 – Renault
26 octombrie 2010 de Bogdan Grigorescu
Pe teren propriu
Brand-ul Renault înseamnă pentru francezi, cam ce înseamnă Ciuleandra, Mihai Viteazul şi sărmăluţele pentru români. Împreună, evident. Renault înseamnă tradiţie, istorie şi deliciu. De aceea, standul Renault a fost exact cum ne-am aşteptat: grandios! Pentru că nu ştiu cu ce să încep, dau cu zarul. OK. Gama Z.E. Adică zero emission. Adică fără emisii. Nu 100g/km, nu 50g/km. ZERO. NADA. Maşinile astea se încarcă la priză. Exact ca şi camera foto. În 8 ore. Exact ca şi camera foto. Costă mai mult decât o cameră foto, ce-i drept. Fluence Z.E. pleacă de la 26.000€ (fără TVA), în timp ce Kangoo Express Z.E. va costa 20.000€ (fără TVA). A, şi fără baterii. Pe care le puteţi închiria. De exemplu, acumulatorul Fluence-ului costă 79€/lună, în condiţiile unui rulaj de maxim 10.000 km/an. Probabil vor mai scădea pe măsură ce tehnologia va evolua şi ceilalţi producători vor intra pe piaţă cu modele similare. Gama de autovehicule electrice va cuprinde, pe lângă Kangoo şi Fluence şi modelele Twizy şi Zoe. Despre ambele am vorbit cu ocazia salonului auto de la Frankfurt.
Un concept nou nouţ, despre care n-am mai vorbit, este Dezir. Sportiv şi stilat, Dezir reuşeşte performanţe excelente pentru un autoturism echipat cu motor electic: 0-50km/h:2s., 0-100km/h: 5s., viteză maximă 180km/h. Toate acestea sunt datorate coeficientului de rezintenţă la înaintare (0,25), greutăţii de 830 kg şi cuplului constant de 226 Nm. Pentru a menţine greutatea scăzută, panourile caroseriei sunt confecţionate din kevlar, iar şasiul este cel folosit la Megane Thropy. Comunicatul de presă al francezilor îl descrie pe Dezir folosind termeni precum”simplu”, „senzual” şi „cald”.
Noi suntem de acord şi ne întoarcem la maşinile convenţionale. Mă rog, mai convenţionale decât au fost până acum. Mă refer la urmaşul lui Vel Satis, numit Latitude. Că e mai convenţional decât predecesorul, e clar. Că arată ca un Renault, e iar clar. Cu lungimea de aproape 5m şi portbagajul de 511 litri, e clar că-i mare. Echiparea? Climatizare automată pe 3 zone (cu ionizarea aerului), scaun şofer cu masaj, sistem de sunet 3D, bluetooth, bixenon (direcţional), cameră de marşarier. Deci e şi dotat. OK. Gata cu noutăţile absolute.
Dar asta nu înseamnă că Renault a terminat parada la Paris. Nu. A adus ediţiile speciale ale modelelor consacrate din gamă. De exemplu, Bose Edition (Megane, Laguna şi Koleos) reprezintă variante lucrate în colaboare cu specialişti americani în sunet. A fost expusă şi seria limitată Gordini (Twingo şi Clio), despre care deja aţi aflat de la noi. (link) În plus, echiparea Tom-Tom (Megane, Laguna şi Espace), prin care Renault a devenit primul producător auto ce integrează în producţia de serie sisteme de navigaţie cu servicii în timp real (Live tehnology), IQ Routes (rute în timp real), Advanced Line Guidance (vizualizări „live”ale intersecţiilor şi şoselelor din rută) şi Mapshare (updatări ale hărţilor via comunitatea Tom-Tom).
Am lăsat la sfârşit noul roadster, numit Wind, ce şi-a făcut debutul la Paris. Este dezvoltat cu ajutorul diviziei Renault Sport şi beneficiază de un mecanism deştept de decapotare: plafonul este realizat dintr-o singură bucată pentru a ocupa un puţin loc în compartimentul bagajelor.
Mai vreţi? Aş mai avea, dar am obosit.