Noutăţi Porsche la Geneva

19 februarie 2009 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?

Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG va prezenta două noi modele cu ocazia Salonului Auto de la Geneva: 911GT3 şi Cayenne Diesel. Acestea vor fi prezentate publicului începând cu 3 martie 2009 şi simbolizează atât tradiţie, cât şi inovaţie, având drept scop final obţinerea de performanţe dinamice excelente şi economie de maximă de combustibil.

Noul 911GT3 este o dată în plus, mai puternic, rapid, manevrabil şi dinamic decât predecesorul său, reprezentând o evoluţie a acestuia în toate privinţele. Puterea maximă a crescut cu 20cp, ajungând acum la 435, ceea ce permite un demaraj până la 100km/h în numai 4.1s, respectiv un maxim de 312km/h. Aerodinamica a fost atent studiată, permiţând noului model să-şi dubleze forţa de apăsare la sol faţă de modelul precedent. O altă noutate este posibilitatea selectării pe mai multe trepte a PSM (Porsche Stability Management), ceea ce permite o setare foarte fină a parametrilor de condus.

Al doilea model ce va fi lansat la Geneva este Cayenne Diesel. Combinaţia dintre dinamica tipică Porsche, versatilitatea unui SUV şi cuplul şi economia unui Diesel îl fac imbatabil atât la drumurile lungi, cât şi la tractarea unor greutăţi mari. Având o capacitate cilindrică de 3 litri, rafinatul MAC produce un maxim de 240cp, ceea ce-I permite atingerea a 214km/h. Remarcabil însă este cuplul maxim al agregatului, de 550Nm@2000rot/min. Cayenne Diesel atinge prima sută de km/h în doar 8.3s, cuplat fiind la o transmisie Tiptronic S. Dar ceea ce este cu adevărat remarcabil este consumul mediu, de numai 9.3l/100km, ceea ce face ca rezervorul de 100 litri să reziste cca 1000km… Fără să facă rabat de la sigutanţă şi dinamică, noul model este echipat cu PSM şi PTM (sistemele Porsche de control al stabilităţii şi tracţiunii), pentru un control remarcabil atât on cât şi off road.

Ce spunem noi?

Noi suntem siguri că vor exista multe voci care vor blama idea de Diesel pe un Porsche. Eu, în particular, nu agreez ideea de motor Diesel şi (aproape) oricând aş alege un benzinar în detrimentul acestuia. Spun aproape pentru că în cazul unui 4×4 n-aş sta pe gânduri: aş merge pe mâna unui Diesel. Cuplul mare obţinut la turaţii joase şi consumul mic sunt elemente absolut indispensabile ideii de all-roader, de aceea salut apariţia unui MAC (motor cu aprindere prin comprimare) pe Cayenne. Sunt sigur că majoritatea clienţilor de Cayenne vor opta pentru el, fapt absolut firesc, ţinând cont de compatibilitatea perfectă cu o astfel de maşină. Sigur, veţi putea spune că un viitor proprietar de Porsche nu se va uita la consum, însă nu aceasta este principala calitate a Diesel-ului, ci adaptabilitatea la cerinţele date de masa şi aerodinamica unui 4×4.
Despre GT3 n-am ce să spun…când Porsche susţine că a îmbunătăţit fiecare aspect al excepţionalului model predecesor, când citesc fişa tehnică şi mi se umezesc ochii…ce-ar mai fi de adăugat? Nimic…

Voi ce spuneţi?