Renault Fluence s-a lansat oficial în România

12 octombrie 2009 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?

La mai puţin de o lună după prezentarea sa în premieră internaţională, care a avut loc la ediţia 2009 a Salonului Auto de la Frankfurt, Renault Fluence este disponibil deja pentru clienţii din România. Cu o lungime de 4,62 metri, adică 12 cm în plus faţă de predecesorul său, Mégane Sedan, Renault Fluence devine cel mai mare model din clasa compactă. Acest avantaj se traduce printr-un confort interior deosebit, din punctul de vedere al spaţiului oferit pasagerilor. Fluence este “best in class” pentru cotele de habitabilitate faţă, spate şi raza la genunchi pentru ocupanţii locurilor din spate.
Calitatea, confortul şi siguranţa sunt pe măsura aspectului exterior şi la înălţimea standardelor Renault. Raportul preţ-calitate reprezintă, de asemenea, un atu foarte important: la un preţ de pornire de 12.900 euro cu TVA (ofertă de lansare), Renault Fluence propune o dotare standard foarte competitivă care cuprinde, printre altele, ABS cu EBV şi AFU, 6 airbag-uri, computer de bord, aer condiţionat, geamuri electrice, radio CD cu MP3, închidere centralizată. Garanţia este de 4 ani sau 100.000 km.
La lansare, gama Fluence cuprinde trei motorizări: 1,6 16V 110 CP; 1,5 dCi 85 CP şi 1,5 dCi 105 CP. Pentru propulsorul pe benzină 1,6 16V 110 CP este disponibilă şi transmisia automată BVA. Cele patru versiuni de echipare, Authentique, Expression, Dynamique şi Privilege satisfac orice exigenţă în materie de confort şi siguranţă.
Distingându-se şi printr-un design elegant, seducător, noul model Renault constituie o ofertă irezisitibilă pentru segmentul C.

Creat pentru clienţii de berline clasice, Renault Fluence va fi produs la uzina Oyak-Renault din Bursa (Turcia), în locul berlinei Mégane II, pe aceeaşi linie de producţie.

Dimensiuni generoase, pentru mai mult confort
• lungime de 4,62 m, lăţime de 1,80 m, înălţime de 1,48 m şi un ampatament de 2,70 m
• volumul portbagajului : 496 l
• lăţime în zona coatelor de 1,48 m pentru locurile din faţă şi 1,47 m pentru locurile din spate

Post de conducere ergonomic:
• planşa de bord se remarcă prin conturul fluid şi prin comenzile ergonomice: comenzile pentru aerul condiţionat, comenzile pentru radio şi telefon sunt amplasate sub volan
• posibilităţi multiple de reglare : scaunul şoferului poate fi reglat cu +/- 35 mm pe înălţime, cursa maximă ajungând la 240 mm, în timp ce volanul este reglabil pe înălţime şi în profunzime.

Habitaclu primitor şi confortabil
• bancheta din spate este fracţionabilă 2/3 – 1/3
• spaţiile de depozitare din interior totalizează peste 23 litri de volum de încărcare, din care torpedoul refrigerat are 9 litri şi consola centrală 2,2 litri
• sistemul de aer condiţionat este standard încă de la primul nivel de echipare. Aeratoarele amplasate atât în partea din faţă, cât şi în partea din spate a habitaclului asigura climatizarea automată bi-zonă.

Prestaţii remarcabile oferite de echipamentele şi tehnologiile puse în slujba utilizatorilor
• cardul de acces şi de pornire „mâini libere” şi închidere de la distanţă
• gamă largă de sisteme audio – „3D Sound by Arkamys®” pe versiunea de vârf de gamă -, telefonie Bluetooth® şi conexiune digitală „Plug & Music”.

Un raport excelent între confort şi ţinută de drum, completat de motorizări economice şi performante
• trenul de rulare ofera confort si o dinamica performanta

O concepţie riguroasă, care satisface până şi clienţii cei mai exigenţi
• cel mai bun nivel de siguranţă pe toate pieţele de comercializare. Dotarea standard a modelului Renault Fluence cuprinde ABS, AFU şi 6 airbag-uri inca de la primul nivel de echipare, centură de siguranţă în 3 puncte cu pretensionare şi limitator de efort
• fiabilitatea şi rezistenţa modelului au fost testate în condiţii extreme, ţinând cont de drumurile dificile de pe anumite pieţe

Un vehicul ecologic
• propulsoarele diesel emit 119 g de CO2/km şi poartă, prin urmare, semnătura Renault eco².
• în 2011, Renault va lansa o versiune 100% electrică, marcând astfel intrarea într-o nouă etapă în care plăcerea de a conduce, confortul şi spaţiul nu sunt incompatibile cu protecţia mediului

DESIGN FLUID ŞI ELEGANT

• un vehicul modern, cu trăsături armonioase

• noua berlină de la Renault, de 4,62 m, se situează prin dimensiuni şi prestaţii între segmentul familialelor compacte (segmentul C) şi segmentul mediu superior.
• forma alungită a proiectoarelor încadrează plăcut linia fluidă şi elegantă a caroseriei şi a portbagajului. Bandoul şi grila cu aspect cromat a calandrului aduc un plus de sportivitate. Forma sculpturală a pasajelor de roţi şi linia capotei subliniază caracterul statutar pe care îl afişează Renault Fluence.
• modul de amplasare a blocurilor optice, care se continuă pe linia portbagajului, permite un unghi mai mare de deschidere a uşii portbagajului şi conferă maşinii un aspect foarte modern.
• vehiculul dispune de elemente specifice vârfului de gamă, precum parasolare pentru geamurile laterale spate, bagheta de pe portbagaj, conturul cromat pentru proiectoarele de ceaţă şi mânerele cromate ale portierelor, stâlpul median de culoare neagră şi baghetele laterale în ton cu caroseria.

Robusteţe şi calitate percepută

• echilibrul proporţiilor între portiere – echipate cu baghete de protecţie – şi suprafaţa vitrată conferă robusteţe şi siguranţă. Profilul este marcat de forma aripilor, în ton cu liniile fluide care se continuă către partea posterioară a maşinii, punând în valoare liniile superioare bine conturate ale caroseriei.
• nivelul de calitate percepută pe care îl degajă Renault Fluence este confirmat de gradul de finisare al anumitor elemente de pe caroserie (stâlpi, capacul buşonului de rezervor). Senzorii de parcare sunt integraţi discret în bara de protecţie din spate. Ştergătoarele sunt mascate de linia capotei din raţiuni estetice şi pentru prestaţii acustice şi aerodinamice îmbunătăţite.

Interior simplu şi elegant

• planşa de bord se remarcă prin liniile pure puse în evidenţă de bagheta decorativă.
• comenzile sunt amplasate ergonomic în jurul volanului şi pe consola centrală.
• calitatea materialelor şi a asamblării sunt rezultatul unei munci atente: viziera tabloului de bord integrat este acoperită dintr-un material rezistent la factorii de mediu.
• ornamentele cromate de pe mânerele portierelor, conturul ecranelor de bord şi elementele de pe mânerul schimbătorului de viteze trădează, la rândul lor, categoria superioară din care face parte Renault Fluence.
• elementele de decor creează ambianţe diferite, în funcţie de nivelul de echipare, iar clienţii pot alege între tonurile deschise şi calde şi cele mai închise, cu o tuşă sportivă.

2. CONFORT LA BORD PENTRU TOŢI OCUPANŢII MAŞINII

• post de conducere ergonomic
• Renault Fluence cucereşte şi prin ergonomia interfeţelor simplificate.
• şoferul dispune de posibilităţi multiple de reglare a postului de conducere. În doar câteva secunde, acesta va putea să ajusteze înclinarea spătarului şi a tetierei, să modifice gradul de înclinare în zona lombară, să regleze volanul pe înălţime şi în adâncime şi să adapteze poziţia scaunului

Spatiu şi modularitate
• senzaţia de confort la bord este completată de un nivel acustic excelent şi de un spatiu interior „best in class” (1,48 m lăţime în zona coatelor pentru locurile din faţă şi 1,47 m pentru locurile de pe bancheta din spate a maşinii).
• spaţiile de depozitare din habitaclu totalizează un volum de încărcare de 23 litri, cu 9 litri disponibili pentru torpedoul refrigerat, 2,2 litri pentru consola centrală şi câte 2,6 litri pentru buzunarele portierelor din faţă.
• volumul portbagajului ajunge la 496 litri, una dintre cele mai bune valori din categoria sa. Accesul la portbagaj este facilitat de un prag de încărcare accesibil şi de o deschidere, pe orizontala, de 1,02 m.
• bancheta din spate este fracţionabilă 2/3 – 1/3 şi permite, prin urmare, extinderea volumului de încărcare în funcţie de necesităţi.

Confort termic

Renault Fluence este dotat în serie cu sistem cu aer condiţionat inca de la primul nivel de echipare, răspunzând în acest fel diferitelor tipurilor de climă din ţările unde noul model va fi comercializat. Aeratoarele pentru locurile din faţă sunt amplasate la baza parbrizului, în centrul şi la extremităţile planşei de bord, iar cele pentru zona din spate a maşinii sunt dispuse în spatele consolei centrale. Pentru anumite versiuni, clienţii pot beneficia de aerul condiţionat cu reglare separata pentru cele doua laturi ale habitaclului, pe care ocupanţii maşinii îl pot adapta în funcţie de preferinţe, datorită celor trei comenzi – „Soft-Auto-Fast” – care cresc progresiv în intensitate.

3. ECHIPAMENTE PENTRU UN CONFORT DE NIVEL INALT

• noua gamă audio
• sistemul „RadioSat Classic” prezent pe Renault Fluence are o putere de 60W, fiind echipat cu CD-player cu MP3 şi de un port RCA.
• pentru clienţii care preferă sistemele mai performante, Renault pune la dispoziţie un produs dezvoltat în colaborare cu Arkamys® – „3D Sound by Arkamys®”, care conţine un sistem de 140W şi opt boxe, conexiune Bluetooth®, prelucrare digitală 3D a sunetului, în funcţie de forma habitaclului şi recepţie audio cu antenă dublă.
• opţiunea Plug & Music oferă conexiune pentru suporturi externe (USB, iPod®, etc.), cu afişaj electronic al meniului şi comenzi pe volan.
• conexiunea Bluetooth® înlesneşte conectarea şi utilizarea telefonului cu ajutorul comenzilor amplasate sub volan.
• celelalte echipamente de la bord completează această ofertă generoasă, în funcţie de versiune (cardul de acces şi de pornire „mâini libere” cu închidere de la distanţă sau limitator-regulator de viteză).

4. RENAULT FLUENCE, PENTRU PLĂCEREA DE A CONDUCE

Comportament dinamic

Renault Fluence este echipat cu un tren de rulare care alatură eficacitatea şi confortul, creat pentru a oferi atât placere de a conduce cât şi o bună capacitate de filtrare a vibraţiilor. Puntea faţă este de tip pseudo-McPherson cu braţ inferior dreptunghiular, iar puntea spate este un ax semirigid. Direcţia asistată electric, aceeaşi care echipează şi Noul Mégane, sincronizează comenzile şoferului şi reacţiile sistemului pentru un comportament natural.

Motorizări economice şi performante

Renault Fluence dispune de o gamă de motorizări ce se disting prin consumul redus şi dinamica performantă.

• 2 propulsoare pe benzină, declinate în 2 versiuni:
– 1.6 16v 110 CP, cuplat cu o cutie de viteze automatică sau manuală
– 2.0 16v 140 CP, cuplat cu o cutie de viteze manuală sau cu o transmisie continuu variabilă CVT, care va fi disponibila intr-un moment ulterior lansarii in România

• 2 motorizări diesel 1.5 dCi:
– dCi 85 CP
– dCi 105 CP

Versiunile diesel poartă semnătura Renault eco² datorită unui nivel de emisii de CO2 de numai 119 g/km.

SIGURANŢĂ ŞI FIABILITATE

Fiabilitatea şi rezistenţa noului model de la Renault au fost testate în condiţii extrem de dure
Renault Fluence garantează un nivel optim de fiabilitate, testată în condiţii de drum extrem de dure, cu ajutorul unui sistem de 800 puncte de control, care garantează un comportament excelent al vehiculului în timp.
Nivelul de siguranţă este adaptat condiţiilor de drum şi nevoilor clienţilor.
Renault Fluence este echipat cu sisteme de siguranţă dezvoltate de Laboratorul de Accidentologie şi Biomecanică al PSA Peugeot-Citroen şi Renault şi de ingineria Renault.

La primul nivel de echipare, Renault Fluence dispune de:
• ABS cu repartitor electronic al forţei de frânare
• Asistenţă la Frânarea de Urgenţă şi aprindere automată a avariilor
• centuri de siguranţă cu pretensionare şi limitator de efort pentru locurile din faţă
• airbag şofer, airbag pasager, 2 airbag-uri laterale torace şi 2 airbag-uri tip cortină
• martor de închidere a centurii de siguranţă pentru şofer şi pasagerul din dreapta
• 2 sisteme de fixare Isofix cu prindere în 3 puncte pentru locurile laterale de pe bancheta din spate
• tetiere de generaţie nouă

6 TREI PIEŢE DE COMERCIALIZARE

Începând cu noiembrie 2009, Renault Fluence va fi comercializat în Turcia, Rusia şi România.

Turcia
Încă din momentul lansării, la sfârşitul anului 2003, berlina Mégane II s-a bucurat de un mare succes în Turcia. Cu peste140.000 unităţi vândute în decurs de 6 ani, Renault Mégane II este maşina cu cel mai mare succes comercial în categoria sa. Vehiculul deţine 20% din cota de piaţă de pe segmentul din care face parte, fapt care o situează între primele trei cele mai vândute maşini de pe această piaţă.
Segmentul din care face parte Mégane înregistrează o creştere constantă, reprezentând peste 40% din cota de piaţă (faţă de 36% în 2005), în condiţiile în care berlinele reprezintă 70% din vânzări.
Datorită propulsorului.5dCi, Mégane II berlină a fost primul vehicul din segmentul său care a oferi clienţilor turci accesul la motorizările diesel.

Rusia
Cu peste 60.000 vehicule comercializate, Mégane II este, după Logan şi Symbol, al treilea vehicul de referinţă al gamei Renault în Rusia. Trecând de la 19% (2006) la 25% (2008), segmentul berlinelor compacte este dominat de caroseriile în trei volume.
În primul semestru 2009, grupul Renault a câştigat 1% din cota de piaţă, ajungând la 4,7%, pe o piaţă în scădere cu 48,6%. Puternic afectată de criză, Rusia rămâne o piaţă strategică în cadrul Grupului, având un potenţial real de creştere în următorii ani.

România
Berlina Mégane II a fost lansată în România în septembrie 2003, fiind comercializată în peste 35.000 de unităţi. În 2007, vânzările pentru acest model au depăşit pragul de 10.000 unităţi, ocupând locul 4 pe această piaţă.
Segmentul din care face parte Mégane II reprezintă deţine o cotă de piaţă de aproximativ 30%, jumătate din vânzări fiind reprezentate de berlinele în trei volume. Până în 2007, berlina Mégane II a fost lider pe segmentul său. În 2009, după şase ani de prezenţă pe piaţă, modelul ocupă locul patru în clasamentul vânzărilor, fiind al doilea model Renault la nivel de vânzări pe piaţa din România.

UZINA OYAK-RENAULT DIN BURSA (TURCIA)

Construită în 1969 la Bursa, în Turcia, uzina Oyak-Renault este certificată ISO 9001 şi ISO 14001 şi aplică standardele Sistemului de Producţie Renault (SPR). Renault Fluence este al cincilea model produs în această uzină, alături de Noul Renault Symbol şi Clio III (versiunile cu 3 uşi, 5 uşi şi break).

Investiţii în valoare de 110 milioane Euro pentru Renault Fluence
Uzina de la Bursa beneficiază de experienţa producerii generaţiilor anterioare Renault Mégane.
Aproape jumătate din investiţii au fost dedicate realizării utilajelor pentru furnizor, iar restul sumei a fost investit în uzină, astfel:

• 35 milioane Euro în Departamentul de Presaj: 40 de game de utilaje formate din 171 unităţi au fost necesare pentru fabricarea platformei şi suprastructurii Renault Fluence
• 21 milioane Euro în Departamentul de Caroserie: o nouă linie de caroserie a fost construită conform unui procedeu utilizat în cadrul Alianţei – AIMS (Alliance Industrial Manufacturing System) – care permite construirea mai multor tipuri de caroserie pe aceeaşi bandă. Astfel, uzina Oyak-Renault poate fabrica o platformă şi două caroserii şi îşi va putea dubla capacitatea de producţie datorită acestei investiţii. Lângă linia de montare a caroseriei au fost amenajate posturi speciale de pregătire a instrumentelor de asamblare şi a cleştilor de sudură folosite de operatori.

45.000 ore de formare a personalului în vederea producţiei noului model Renault
Uzina de la Bursa, care în octombrie 2008 anunţa fabricarea vehiculului cu numărul 3.000.000, se situează la un nivel excelent de calitate a sistemului industrial, asigurat, în primul rând, de prestaţiile excelente ale angajaţilor săi. În 2008, uzina a investit 420.000 ore de formare a personalului, din care 45.000 ore au fost dedicate pregătirii pentru Renault Fluence.
Pentru acest proiect, au fost detaşate 160 de specialişti de la Technocentre Renault (Guyancourt, Franţa): 60 de operatori şi 100 de ingineri de calitate, specialişti pe calitate AVES (Alliance Vehicle Evaluation Standard), care au urmărit fabricarea primelor serii de prototipuri CRPV (Centre de Réalisation de Protoypes Véhicules), în vederea pregătirii producţiei acestui model.

Uzina Oyak-Renault a desfăşurat numeroase acţiuni specifice în cadrul politicii de mediu din cadrul grupului Renault. În acest sens, uzina este certificată ISO 140001 încă din 1999, iar investiţiile în protecţia mediului au permis reducerea cu peste 45% a consumului de energie pentru fiecare vehicul produs în intervalul 2001-2008.

Ce spunem noi?

L-am văzut prima dată la Salonul de la Frankfurt. Lansarea în România este o mare provocare pentru concurenţă. Pare că inginerii francezi au avut drept unic scop învingerea celorlalte modele din clasă: dimensiunile exterioare şi interioare şi consumul de combustibil sunt dovezi concrete în acest sens. Ce aşteaptă un potenţial client de Fluence? Exact aceste atribute. Se pare că Renault mizează pe o reţetă câştigătoare. Experienţă au, după R19 şi două generaţii de Megane. Cu toate astea, concurenţa este ucigătoare: Jetta, Focus şi Astra, precum şi Linea, C4 Sedan şi Corolla sunt la fel de determinate să-şi menţină cota de piaţă. Dacă mai intervine şi factorul „afinitatea clientului la o anumită marcă”…situaţia se complică. De aceea, urez succes noului venit, pentru că va avea nevoie, dincolo de calităţile incontestabile pe care le are!

Voi ce spuneţi?