Renault Grand Scenic
9 aprilie 2009 de Bogdan Grigorescu
Ce spun ei?
După lansarea modelului Megane Hatchback şi a noului Megane Coupe, Renault continuă înnoirea gamei de autovehicule cu lansarea noului Grand Scenic. Acesta vine în completarea variantelor Megane, pentru a face faţă concurenţei acerbe din cel mai bine vândut segment în Europa: compactele şi derivatele lor. Scenic a reprezentat primul model de acest fel construit vreodată şi a rămas lider al clasei MPV timp de peste un deceniu. Noul Grand Scenic este menit să ducă ştacheta predecesorilor mai departe, oferind spaţiu superior acestora, comfort deosebit pentru călători în condiţiile unei manevrabilităţi echivalente modelelor de clasă medie. Acesta beneficiază de experienţa fabricii Renault Douai, care a asamblat Scenic-ul încă de la lansare. Noul Grand Scenic va fi comercializat începând cu finele lunii aprilie 2009 şi va fi disponibil în două variante: cu 5 şi 7 locuri.
Obiectivul principal: stabilirea de noi standarde în clasa MPV Compact.
Comfort şi dotări interioare:
• Comenzile sunt dispuse intuitiv, în raza de acţiune a mâinii, iar consola centrală găzduieşte controalele sistemului de navigaţie, ale cruise-control-ului şi frânii electrice de parcare.
• Noua generaţie dispune de cel mai mare spaţiu din clasă pentru genunchii pasagerilor din al doilea rând: 275mm.
• Spaţiul este mai mare decât la orice alt MPV cu 7 locuri, pentru pasagerii din ultimul rând: pe ultima banchetă pot lua loc comod doi ocupanţi de 1,75m înălţime.
Spaţii de depozitare:
• Mai mult de 40 de spaţii de depozitare (totalizând 92 litri) dispuse pe toată suprafaţa habitaclului.
• Volumul portbagajului are 752 litri (în varianta cu 5 locuri), crescând cu 10% faţă de modelul anterior (creştere care echivalează cu dimensiunea unei valize).
• Fiecare rând de scaune dispune de priză proprie de 12v.
Tehnologie în folosul utilizatorului
• Ecran TFT cu funcţii multiple pe consola centrală.
• Sistem de navigaţie integrat, Carminat TomTom, la un preţ mai mic de 500 euro.
• Senzori de parcare cu avertizare acustică şi cameră pentru mers înapoi.
• Sistem de sunet high-end, produs de Arkamys.
• Mufă pentru cuplarea ipod-ului şi a memory-stick-urilor.
Suspensie şi motorizări
• Un nou desen al suspensiei-faţă, prezentat în premieră pe noul Megane, care combină comfortul cu stabilitatea şi precizia unui autoturism.
• Noul model are în componenţă un sistem de servodirecţie complet nou, asistat electric, pentru mai multă precizie.
• Gama de motoare este extrem de vastă, cuprinzând 5 propulsoare pe benzină (inclusiv noul Tce 130) şi 6 diesel (dintre care două au emisii de CO2 mai mici de 140g/km).
Calitate, siguranţă şi protejarea mediului
• Noul Grand Scenic deţine aceleaşi calităţi ca şi restul gamei Megane: design robust şi standard înalt al calităţii asamblării, graţie noii metode de sudură cu laser, utilizată la plafon şi la panourile laterale.
• Comportament exemplar la testele crash, fapt care confirmă rezultatul excepţional pe care l-a obţinut noul Megane la testele EuroNCAP: cea mai sigură maşină care a fost testată vreodată!
• Şase versiuni poartă sigla Renault Eco2, care le distinge prin preţ scăzut şi respect faţă de mediu.
Preţ de achiziţie, fiabilitate, costuri de exploatare şi garanţie
• Preţul este fie mai scăzut, fie cel mult egal cu cel al variantei anterioare, la acelaşi nivel de echipare.
• Ţinta Renault este să reducă cu o treime rata defecţiunilor.
• Costurile de întreţinere au fost reduse cu 20-30%: schimbul de ulei trebuie făcut la fiecare 30000km sau 2 ani (faţă de un an la modelul anterior), aerul condiţionat nu mai necesită întreţinere, iar filtrul de aer trebuie schimbat acum la 60000km (în loc de 30000km ca până acum).
• Consumul de combustibil este cel mai scăzut consum obţinut de un MPV cu 7 locuri de pe piaţă.
• Extinderea garanţiei este acum cu 10-20% mai ieftină decât la varianta precedentă.
Ce spunem noi?
De fiecare dată când un producător reuşeşte ceea ce a reuşit Renault prin lansarea noii game Megane (includ aici şi monovolumul Scenic), avem motive de bucurie: nu avem de-a face cu un nou model oarecare, ci cu un „cel mai bun din clasă” la anumite capitole. Asta înseamnă ridicarea ştachetei şi determinarea celorlalţi producători de a tine pasul cu modelul nou lansat. Concurenţa este cea mai sigură cale către progres. Iar Renault e în frunte la siguranţă, spaţiu şi consum. Nemţii ţin sus prin Golf VI, care s-a dovedit a fi o maşină sigură (la testele Euro NCAP), economică, performantă şi cu siguranţă se va dovedi a fi extrem de fiabilă. Să nu uităm de gama Focus (şi C-Max) a celor de la Ford, impecabile la capitolul stabilitate şi comfort. Nu în ultimul rând, concurenţa cea mai acerbă vine tot din Franţa. Peugeot 308 arată ca o felină adevărată, iar motorizările realizate în cooperare cu specialiştii BMW îl fac la fel de rapid precum arată. Acum, faptul că Renault vine să tulbure apele, nu poate fi decât în beneficiul clienţilor de compacte, respectiv monovolume.
Dowload PDF cu motorizari si performante
Voi ce spuneţi?