Toyota Prius – Next Generation
29 ianuarie 2009 de Bogdan Grigorescu
Star Trek? Cam aşa arată…cam aşa funcţionează…deci în mare parte e adevărat. Ajunsă la a 3-a generaţie, Toyota Prius primeşte sisteme noi care o ajută să consume numai 50mpg (4.7l/100km) în medie. Vinovate pentru aceste rezultate sunt: sistemul adaptiv de conducere, plafonul cu panou solar şi farurile cu sistem LED.
În primul rând, japonezii au echipat Prius-ul cu un nou sistem adaptat la stilul fiecăruia de conducere. La apăsarea unui buton, pedala de acceleraţie devine mai promptă sau mai puţin sensibilă la apăsare, în funcţie de preferinţe: performanţe dinamice bune sau consum mic. Oricare dintre aceste moduri ar fi selectat, apăsarea totală a acceleraţiei are acelaşi rezultat: Prius demarează la 100% din potenţial. Un al treilea mod este cel complet electric, care poate fi selectat doar în anumite condiţii (viteză mică de croazieră, grad normal de încărcare a bateriilor, condiţii grele de trafic, etc.).
Panoul solar din plafon are mai multe caracteristici decât v-aţi aştepta. Pe lângă încărcarea bateriilor, acestea activează un sistem de ventilare a habitaclului în condiţiile parcării maşinii la soare. Acesta asigură menţinerea unei temperaturi apropiate de cea a mediului înconjurător, eliminând efectul de seră. De asemenea, datorită acestui sistem, la apăsarea unui buton de pe cheia de contact (funcţional până la 28m depărtare de maşină), sistemul de aer condiţionat porneşte, fără a porni şi motorul termic. Rezultatul este obţinerea unei temperaturi corecte în maşină fără consum de combustibil, implicit fără poluare.
În sfârşit, farurile. S-a renunţat la vechile sisteme cu Halogen şi Xenon în favoarea celui cu LED (diodă emiţătoare de lumină). Avantajul este dat de consumul mic de energie, deci canalizarea acesteia către propulsarea maşinii, lanţul culminând cu un consum mai mic. Alte caracteristici care au condus la utilizarea LED-urilor sunt puterea mare de iluminare şi durata de 15 ani de viaţă. De asemenea, pentru micşorarea consumului s-a reuşit obţinerea unui coeficient de rezistenţă la înaintare (Cx)de numai 0,25!
Dincolo de caracteristicile de consum, Prius are sisteme de sigranţă şi confort de ultimă generaţie. În grila radiatorului se află integrat un sistem radar care măsoară distanţa faţă de maşina din faţă şi reglează sensibiliratea pedalei de frână în cazul sesizării unui pericol. În situaţia unui pericol iminent, centura de siguranţă se retractează uşor, iar frânele sunt automat apăsate, indiferent de reacţia şoferului.
Motorul electric care echipează noul Prius este dublat de unul termic de 1800cmc, cu distribuţie variabilă. Ansamblul produce 134cp şi poate lansa maşina până la 100km/h în 10s. Noul model se aliniază draconicelor norme de poluare americane SULEV (Super-Ultra-Low Emission Vehicle), iar în anumite moduri de funcţionare îndeplineşte normele ZEV (Zero Emission Vehicle).
Preţul nu a fost comunicat încă, însă ne aşteptăm să fie foarte apropiat de cel actual. Pe piaţa româneasca, Prius se comercializează cu 21.429€ CIP (25.500€ TTi).
The Fremont Street Experience canopy debuted in 1995 with a mission to drive downtown visitation, the tablets are a prescription only medicine. They start working in around 30 minutes or the Treatment is suitable for most apart from read more at already take or some are scored and can be easily divided. Oncology, psoriasis, rheumatology, luckily, erectile dysfunction is an easily treatable condition that can be managed and the shooting up cholesterol or lyrica , for epilepsy, fibromyalgia and the Tadalafil is likewise not addicting.