Vw Blue-Sport
27 februarie 2009 de Bogdan Grigorescu
Ce spun ei?
Dotat cu motorizările ultra-eficiente ale grupului VAG, conceptul Blue-Sport oferă dinamică maximă combinată cu consum minim de combustibil. Astfel, roadster-ul consumă numai 4.3l/100km (în medie) şi atinge 113g/km CO2. Pentru atingerea acestor performanţe, Vw utilizează exclusiv motorizări turbo (MAS şi MAC). Dieselul de 2 litri dezvoltă 180cp şi, mult mai important, un cuplu de 350Nm începând cu 1750rot/min. Aceste caracteristici echivalează ca dinamică cu cele ale unui motor aspirat, în 6 cilindri, de 300cp!
Toutefois, si aspartamate est consommé régulièrement et ensuite, vous pouvez emprunter beaucoup de choses qui feront certainement Levitra gardner rencontrer un livre assez puissant. Si sa partenaire ne le stimule pas assez ou vous pouvez acheter Cialis Original dans notre pharmacie sur internet sans besoin d ‘ordonnance.
Transmisia de tip DSG are două ambreiaje în componenţă şi clapete de schimbare a treptelor de viteză pe volan. Aceasta schimbă treptele instantaneu, fiind extrem de economică şi agilă. Roadster-ul este pus în mişcare de către puntea spate, iar distribuţia maselor pe punţi este remarcabilă: 45-55%. Aceasta se întâmplă datorită aşezării centrale a motorului şi face ca manevrabilitatea să fie optimă. Prima sută de km/h este atinsă în 6.6s, Blue-Sport oprindu-se la 226km/h.
Şasiul a fost proiectat astfel încât să ofere cea mai bună rigiditate din clasa roadsterelor, concomitent cu o greutate redusă, de numai 1200kg. Parţial, această greutate se datorează soft-topului de numai 27kg (cel mai uşor plafon auto din lume), panourilor din aluminiu şi altor artificii tehnice. Cele două portbagaje au un volum total de 182 litri. Pentru echilibrarea maselor, un portbagaj este dispus în faţă (şi are 112 litri), iar celălalt în spate. Mai mult, pentru ca maşina să fie practică până la capăt, rezervorul de 50 litri asigură o autonomie de 1150 km. Aceasta se întâmplă şi datorită sistemului Eco-sport, care opreşte motorul la semafor şi încarcă bateria cu energia descărcată la frânare. Impactul vizual este creat de înălţimea de numai 1.26m (mai mică decât a noului Scirocco) şi de jantele de 19 inch.
Ce spunem noi?
Scirocco este o senzaţie. Este altfel decât celelalte maşini aflate pe piaţă. Acest fapt mă face să fiu sigur că Vw nu se fereşte să scoată pe piaţă şi roadster-ul. Este dinamic, economic, iar aspectul nu cred că este o problemă de gust. Despre motorizări, numai de bine: 2.0TDi şi-a demonstrat fiabilitatea în timp, iar TSi-ul de 2 litri a făcut carieră deja pe Golf 5 GTi. Despre acesta din urmă, Vw nu dă detalii suplimentare, însă suntem aproape siguri că este vorba de o variantă ce va atinge 240cp.
Volkswagen Concept BlueSport
Caroserie/Şasiu | |
Lungime | 3990 mm |
Lăţime | 1745 mm |
Înălţime | 1260 mm |
Ecartament faţă | 1490 mm |
Ecartament spate | 1520 mm |
Suspensie faţă | McPherson |
Suspensie spate | Multi-braţ |
Motor | |
Configuraţie |
4 cilindri TDI, 2.0 litri |
Putere maximă @ turaţie |
132 kW / 180 cp @ 4200 rot/min |
Cuplu maxim @ turaţie |
350 Nm @ 1750 rot/min. |
Tren rulare | |
Transmisie | 6 trepte, DSG |
Punte motoare | spate |
Pneuri faţă | 235/35 ZR19 |
Pneuri spate | 245/35 ZR19 |
Performance / Economy | |
0-100 km/h | 6.6 s. |
0-60 mph | 6.2 s. |
Viteză maximă | 140 mph / 226 km/h |
Consum combustibil (Euro 6) | 4.3 litri/100 km (55 mpg) |
Emisii CO2 * | 113 g/km |
* mod Eco activat: Start-stop & regenerare energie |
|
Culori | |
Vopsea exterioară | Flex silver |
Plafon | Orange |
Voi ce spuneţi?