Vw Polo

3 martie 2009 de Bogdan Grigorescu

Ce spun ei?

Nicio altă maşină din clasa mică nu are o imagine mai matură şi elaborată decât noul Polo. Comfortul, calitatea fabricaţiei şi siguranţa sunt cu un pas în faţa tuturor. Un simplu exemplu: noul Polo a fost proiectat special pentru a atinge cota de 5 stele Euro NCAP. Această cotaţie a devenit mult mai strictă decât era până acum, de aceea va fi şi mai greu accesibilă. Rigiditatea crescută a şasiului noului Polo ii va permite acestuia să atingă, pe lângă acest standard de siguranţă, un nou nivel de confort şi plăcere a condusului.

De aceea, referindu-ne strict la impactul frontal, în zona picioarelor nivelul de deformare a scăzut cu 50% faţă de modelul anterior! În cazul impactului lateral, deformarea interioară a scăzut cu 20%! Dotările merg până la ESP standard, Hill Hold Control şi o mulţime de sisteme de siguranţă pasivă. Ca dotări de confort, avem: sistem de navigatie, hands-free, trapă panoramică, iluminare bi-xenon şi faruri direcţionale.
În pofida acestor caracteristici, greutatea totală a scăzut cu 7,5% faţă de modelul anterior. De aceea, noile motorizări TSI şi TDI, combinate cu transmisia DSG în 7 trepte reduc considerabil consumul de combustibil şi emisiile, punând la dispoziţia clientului o gamă variată de puteri. Un exemplu elocvent este motorul turbo de 1,2l şi 105cp, al cărui consum mediu de 5,5l/100km (129g/km CO2) este cu 19% îmbunătăţit faţă de al modelului anterior echivalent ca performanţe.

Gama de motorizări va conţine 4 diesel şi 3 benzinare, dintre care 5 sunt complet noi. Plaja de putere se va întinde de la 60 la 105cp. Cel mai economic motor este dieselul de 1.6l şi 90cp. Combinat cu sistemul Blue Motion, consumul mediu ajunge la 3,8l/100km, iar emisiile de CO2 scad la 96g/km ! Polo devine, astfel, cel mai economic vehicul diesel cu 5 locuri din lume! Noul Polo va intra în producţie la sfârşitul lunii iunie.

Ce spunem noi?

Referitor la aspect, se încadrează perfect în noua linie de design Vw. Din faţă este un Golf mai mic. Dar acolo se si termină asemănările. Din orice alt unghi, Polo are o individualitate bine determinată. Motorizările sunt literalmente extraordinare (remarc lărgirea ariei de utilizare a motoarelor supraalimentate): puteri mari şi consum minim, deci eficienţă. Siguranţa pasagerilor a fost pusă pe primul plan la Vw, iar asta va cântări greu în alegerea unei maşini de clasă mică (în care ocupanţii sunt mai expuşi). De aceea, totalitatea calităţilor, combinată vânzările modelului anterior pot spune multe despre succesul noii generaţii.

Voi ce spuneţi?